بیوگرافی عطاالله امیدوار معمار و نوازنده و همسر و فرزندانش + عکس علت درگذشت

0

بیوگرافی عطاالله امیدوار و همسر و فرزندانش + عکس علت درگذشت عطاالله امیدوار

عطاالله امیدوار, متولد ۱۳۲۵ در بافت کرمان از مفاخر و هنرمندان معمار، شهرساز، نقاش و موسیقیدان و نوازنده است. او که فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دانشکده معماری بوزار از فرانسه با درجه دکترا است، در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ درگذشت. در ادامه بیوگرافی عطاالله امیدوار معمار و نوازنده و همسر و فرزندانش و عکس های عطالله امیدوار موسیقیدان و معمار و هنرمند نقاش و علت فوت و علت درگذشت عطاالله امیدوار و مراسم تشییع و خاکسپاری عطاله امیدوار همراه با سوابق و اثار وی در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی عطاالله امیدوار معمار و نوازنده و همسر و فرزندانش + عکس علت درگذشت عطاالله امیدوار

بیوگرافی عطاالله امیدوار

عطاالله امیدوار، معمار، شهرساز، نقاش و موسیقیدان و نوازنده متولد سال ۱۳۲۵ در بافت کرمان بود . او تحصیلات ابتدایی خود را در شهر بافت و تحصیلات دوره متوسطه را در کرمان و پس از آن دردارالفنون تهران به پایان برد و سپس تحصیلات دانشگاهی خود را در فرانسه ادامه داد و از دانشکده معماری بوزار فرانسه با درجهٔ دکترا فارغ‌التحصیل شد. او در ۱۳ دی ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت و مراسم تشییع و خاکسپاری عطاالله امیدوار با حضور خانواده اش برگزار خواهد شد.

اطلاعات شخصی درباره دكتر عطالله امیدوار

– متولد ۱۳۲۵ بافت كرمان
– فارغ التحصیل دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، ۱۳۵۱
– فارغ التحصیل دانشكده معماری بوزار از فرانسه با درجه دكترا
– دریافت مجوز خواندن در برنامه گل ها، ۱۳۴۳
– شاگرد سعید میرزا هرمزی در سه تار و تار، ۱۳۵۲
– شاگرد سلیمان خان امیر قاسمی در آواز، ۱۳۵۲
– برگزاری نمایشگاه های هنری در ایران و فرانسه
– صاحب تئوری نقش غلط در هنر ایران

درگذشته: ١٤ دى ماه ١٤٠٠ تهران
فعالیت : ژانر موسیقی سنتی ایرانی
موسیقی کلاسیک ایرانی
ساز(ها):  تار و سه‌تار

زندگینامه عطاالله امیدوار معمار و نوازنده و نقاش

همسر و فرزندان عطاالله امیدوار

ایشان سالها پیش ازدواج کرده و صاحب همسر و فرزند بودند

سوابق موسیقی و نوازندگی

او از کودکی به موسیقی و آواز گرایش داشت و به همین سبب، مقام نخست آواز در دبیرستان‌های کشور را بدست آورد. او در سال ۱۳۴۵ به دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۵۱ در رشتهٔ معماری از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. وی رسالهٔ پایان دورهٔ خود را زیر نظر محسن هشترودی و منصور فلامکی گذراند.

با تأیید مشیر همایون شهردار، مجوز همکاری با برنامهٔ گل‌ها را بدست آورد و در سال ۱۳۵۲ با سعید هرمزی آشنا شد و نزد او به فراگیری نواختن تار و سه‌تار پرداخت.

قطعاتی با ساز سعید هرمزی و آواز امیدوار از آن دوران برجای مانده‌است. او همچنین از آموزش‌های آوازِ سلیمان امیرقاسمی نیز بهره برد.

علت فوت و علت درگذشت عطااله امیدوار

وی به خواندنِ اذان در دستگاه‌های مختلف موسیقی ایرانی نیز پرداخت و اذان‌هایی را با استناد به شیوه‌های آوازی در دستگاه‌های نوا، همایون و چهارگاه ضبط نمود که از آن میان، اذان او در دستگاه چهارگاه مورد توجه بیشتری قرار گرفت.

او تاکنون در زمینه هنر نیز نمایشگاه‌های مختلفی در ایران و فرانسه برگزار کرده و اولین عضو هیئت مدیره کانون مهندسین معمار دانشگاه تهران، عضو مؤسس کانون هنرهای تزئینی ایران و سه دوره کاندیدای نظام مهندسی ایران بوده‌است.

همچنین وی در زمینه معماری نیز طراحی و اجرای آثاری چون سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، محل کار سفیر امارات متحده عربی در تهران و همکاری در طراحی مرقد امام خمینی (ره) را در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی پریدخت آور همسر غلامحسین بنان + عکس ها و علت درگذشت همسر استاد بنان

فعالیت در فیلم سازی و سینما

مرحوم امیدوار به ساخت فیلم‌های کوتاه نیز مبادرت ورزید. نمونه‌هایی از فیلم‌های او در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران، خانه هنرمندان و … به نمایش درآمده است. عباس کیارستمی، آثار سینمایی امیدوار را به روز دانسته و دراین مورد گفته بود: «آنهایی که آثار امیدوار را نمی‌خواهند بفهمند درست همچون کسانی هستند که در گذشته صنعت چاپ را نمی‌فهمیدند».

بیوگرافی عطاالله امیدوار عکس

فعالیت در زمینه نقاشی

استاد عطاالله هنرمند ایرانی، در زمینهٔ نقاشی نیز آثاری را از سال ۲۰۰۰ میلادی آغاز نمود. نمایشگاه‌های متعددی در ایران و پاریس از آثار «نقاشی‌های دیجیتالی» امیدوار برپا شده‌است. وی در حیطهٔ عکاسی، مخصوصاً عکاسی ماکت و پرتره نیز فعال بوده و نمایشگاه‌هایی از آثار عکاسی‌اش برگزار شده‌است.

برگزاری نمایشگاه‌های عکس شرکت در مسابقات مختلف معماری داخلی و خارجی و همکاری با نشریات تخصصی معماری و شرکت در کنگره ها و سمینارهای معماری و ایراد سخنرانی از دیگر فعالیت‌های عطالله امیدوار است.

علت فوت و علت درگذشت عطاالله امیدوار

عطاالله امیدوار معمار، نقاش، عکاس و خواننده ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفت.

پسر این هنرمند درباره مراسم تشییع و خاکسپاری عطاالله امیدوار گفت:  زمان خاکسپاری او هنوز مشخص نشده است.

نظرات