بیوگرافی پریدخت آور همسر غلامحسین بنان + عکس ها و علت درگذشت همسر استاد بنان

0

بیوگرافی پریدخت آور همسر غلامحسین بنان خواننده قدیمی + عکس ها و علت درگذشت پریدخت آور (پری بنان) همسر استاد بنان همراه با سوابق و فرزندان و ماجرای درگذشت و فوت پری دخت آور در ۱۳ دی ۱۴۰۰ و مراسم خاکسپاری همسر غلامحسین بنان و زندگینامه شخصی و هنری پریدخت آور همسر استاد بنان را را از مجله حرف تازه دانلود کنید

بیوگرافی پریدخت آور همسر غلامحسین بنان + عکس ها و علت درگذشت همسر استاد بنان

بیوگرافی پریدخت آور

پریدخت آور همسر مرحوم غلامحسین بنان خواننده قدیمی متولد ۹ بهمن در شیراز بود که در ساعت ۱۵ امروز متاسفانه دارفانی را وداع گفت و به همسرش پیوست. مراسم تشییع و خاکسپاری پری دخت‌آور همسر استاد غلامحسین بنان روز چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ در امامزاده طاهر با حضور خانواده اش برگزار می شود.

همسر غلامحسین بنان کیست

فروغ بهمن‌پور، فعال فرهنگی هنری با اعلام خبر درگذشت پریدخت آور، همسر غلامحسین بنان، خواننده پرآوازه موسیقی دستگاهی در صفحه اینستاگرامش چنین نوشت: «همین نگاه پر از عشق و معنی، گویای وفاداری و عمری عاشقانه و وفادارانه زیستن او نسبت به همسرش استاد بنان بزرگ بود. همین اینک استاد با آغوش گشوده همراه با فرشتگان رامشگر در درگاه بهشت به استقبال پری جان ایستاده. حقا که به صورت و معنی پری و پری‌زاده بود و از جنس آدمیان امروز نبود. عکس هم: پری خانم در نمایشگاه عکس‌های آرشیو من در موزه موسیقی… زحمتش هم با مریم بهمن‌پور.»

همسر غلامحسین بنان کیست

ماجرای آشنایی و ازدواچ

او ۵۶ سالِ پیش، در فروردین سال ۱۳۴۴ با بنان آشنا شد و با دستِ سرنوشت در ۹ بهمن همان سال به همسری وی درآمد.

خانم پریدخت بنان همسر استاد بنان درباره آشنایی و ازدواجش گفته: وقتی با بنان ازدواج کردم در اوج شهرت بود اما همیشه این سوال را از من می‌پرسند چرا بنان اینقدر محبوب و مورد احترام مردم است؟ می‌توانم بگویم که شاید مهم‌ترین عامل عشقی بود که به مردم داشت.

همیشه می‌گفت بزرگ‌ترین افتخارم این است که وقتی از کوچه و بازار رد می‌شوم صدای مردمی را می‌شنوم که ترانه‌هایم را می‌خوانند.

علت درگذشت پریدخت آور همسر استاد بنان

شکل‌گیری رابطه من و بنان بسیار مفصل است اما در یک عید نوروز در شیراز آشنا شدیم. مادرم عاشق صدای بنان بود زمانی‌که حتی بنان را ندیده بود و من هنوز با او ازدواج نکرده بودم. وقتی رادیو را باز می‌کرد و بنان بود، گوش می‌کرد و به پهنای صورت اشک می‌ریخت. چون خودش اهل هنر بود، دستگاه‌های موسیقی را می‌شناخت و حتی دیوان حافظ را از حفظ بود. یادم نمی‌رود زمانی که بچه بودیم لالایی ما تفالی بود که مادرم به حافظ می‌زد و ما به خواب می‌رفتیم. من هم از بچگی در خانواده اهل ذوق و هنرپرور بزرگ شدم.

ما دوستان زیادی داشتیم اما رهی معیری‌، ابوالحسن ورزی‌، کرمانشاهی، فرهنگ شریف خیلی به بنان نزدیک‌تر بودند. آقای شجریان آن موقع جوان بود ولی این اواخر ایشان از دوستان بسیار نزدیک بنان بود. شاگرد اصلی بنان هم آقای ابراهیمی هستند که امشب اینجا حضور داشتند.

غلامحسین بنان خواننده موسیقی ایرانی زاده ۱۰ اردیبهشت ماه سال هزار و دویست و نود و متوفی در اسفندماه سال ۱۳۶۴ در ابتدا با مریم وزیری (خواهر کلنل علینقی وزیری) ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک دختر به نام گیتی و یک پسر به نام بیژن است. این هنرمند پس از درگذشت همسر اولش در سال ۱۳۴۴ با خانم پری دخت‌آور ازدواج کرده بود.

همچنین ببینید: بیوگرافی و عکس های گیتی رئوفی همسر استاد جمشید مشایخی + عکس درگذشت

همسر غلامحسین بنان

علت فوت و علت درگذشت پریدخت آور همسر استاد غلامحسین بنان

بانو پری‌دخت ‌آور همسر و یارِ دیرینِ استاد غلامحسین‌بنان ساعت ۱۵ امروز روحش به زهره پیوست و با عرشیان به پرواز درآمد.

روز پیوند زناشویی‌، نهم بهمن، روزِ تولد بانو پری‌دخت بود و هر دو احساس می‌کردند تولدِ دیگری یافته‌اند.

پری‌بانو می‌گفت: بگذارید آن‌چه از فقدانِ بنان بر من گذشته است در دلِ خسته‌ام بماند که من این غم را که یادگار او و مانده از اوست، به جایِ او عاشقانه دوست می‌دارم و می‌کوشم هیچ‌گاه به مرگِ بنان نیاندیشم، او در دلِ پاس‌دار و نوایش در گوشِ حلقه‌دارِ من هماره زنده است.

عکس پری بنان همسر استاد غلامحسین بنان

عکس های پریدخت اور همسر غلامحسین بنان

بانو این سی‌و‌شش سال پس از مرگِ بنان را چنان پیمود که گویی برای دوستدارانِ بنان هنوز بنان در همان خانه زنده است و یادگارهایش را چون جان عزیز داشت و نگهبانی کرد، هر سال بر تربت بنان با همه‌ی سختی و کهولت سن حاضر می‌شد و برگ گیاهی را که بنان روزی در خانه پرورش داده بود، زنده نگاه داشته و در سالگردش چند برگ آن را بر خاکِ بنان چون گل می‌افکند.

هرگاه از پری بانو می‌پرسیدیم کدام اثر را از بنان پخش کنیم، بی درنگ می‌گفت: ای ایران.

نظرات