۷ مقاله و انشا درباره شهید سردار سلیمانی با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

0

۷ مقاله و انشا درباره شهید سردار سلیمانی با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

مقاله و انشا درمورد شهید سردار سلیمانی با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی برای سنین کودک و نوجوان از ابتدایی کلاس دوم ، کلاس سوم ، کلاس چهارم تا کلاس پنجم و شش و انشا چگونه راه سردار سلیمانی را ادامه بدهیم و دو بند درباره سردار سلیمانی بنویسید و انشا در مورد سردار سلیمانی کلاس پنجم و شعر برای انشا در مورد سردار سلیمانی انشا در باره سردار سلیمانی به زبان کودکانه و انشا ساده کودکانه درباره شهید حاج قاسم سلیمانی و مقاله و تحقیق درباره زندگی و شهادت شهید سردار سلیمانی برای سنین کودک و نوجوان و پایه دبستان و دبیرستان را در ادامه از این بخش از مجله حرف تازه دانلود کنید.

7 مقاله و انشا درباره شهید سردار سلیمانی با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

انشا درمورد توصیف شخصیت سردار سلیمانی

مقدمه

به نام خدا شهید حاج قاسم سلیمانی : ما ملت امام حسینیم

بدنه انشا:

همه ایرانیان و حتی دنیا حاج قاسم سلیمانی را می شناسند، فرمانده ای شجاع و دلیر و بی ریا و ساده که از مردم بود و برای مردمش و رفاه و آسایش مردم و خاکش و وطنش تا پای جان جنگید. شجاعت و درایت و تاکتیک نظامی بی نظیرش حتی باعث تحسین فرماندهان خارجی بود. حاج قاسم کسی بود که سنگر و خط مقدم را به صندلی ریاست ترجیح داد. او خود مردم بود و همراه و همدل ملت بود، برای همین در دل تک تک ایرانیان جای گرفته است.

در روز شهادت سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی با چشمان خود دیدم که ایشان چه شان و منزلتی در نزد ملت ایران دارند، اسوه مقاومت، صبر، ادب و پایداری ، محبوب دل ها ، مومن و ولایت مدار ، ایشان مرد آسمان بود، مردم ایران درس ایستادگی و صبر را از تو یاد گرفتند سردار . هر چقدر از شان و منزلت ایشان بنویسم باز هم کم است.

ایشان همچون مسلم برای حسین (ع) و همچون مالک اشتر برای علی(ع) در خدمت مردم ، ولایت و رهبر عزیزمان بود.

شخصیت والای سردار سلیمانی بر هیچکس پوشیده نیست، به راستی که او یکی ازبهترین الگوها و سرمشق برای جوانان و نسل امروزی ماست، باشد که ما نیز راه ایشان را با قدرت هرچه تمامتر ادامه دهیم و در مسیر مبارزه با استکبار دریغ نورزیم و گرچه دیگر فرد بزرگی همچون ایشان دیگر تکرار نخواهد شد اما راه و روش خود را به او و ویژگی هایی همچون رشادت، عزت نفس و دلاوری و…نزدیک و نزدیکتر کنیم تا هم خودمان به رستگاری بینهایت برسیم و هم از ایران عزیزمان با جان و دل حمایت کنیم .

اگر چه متولد کرمان بود ولی متعلق به همه مردم ایران بود و قلب مردم خانه مهرش بود و نامش تا ابد در تاریخ و حافظه ایرانیان و تمامی مسلمانان و آزادگان جهان ثبت و زنده هست

سخنان قاطع و متین که لرزه بر وجود دشمن می انداخت , نگاه نافذ و دقیق و جسارت و صلابت و قدرت ایشان زبانزد خاص و عام بود. شجاعت این مرد در مبارزه بی نظیر بود. غرور این ژنرال امنیت را برای کشورمان به ارمغان آورده بود و یقینا هیچ عزتی بالاتر از شهادت برایشان یافت نمیشد .

آرزویش رسیدن به شهادت و پیوستن به دوستانش همچون سردار همدانی بود. شهادت سردار سلیمانی به همه جهانیان نشان داد که مبارزه با ظلم و ستم ادامه دارد. شاید سردار از نظر جسمی پیش ما نباشد ولی روح بلندش در آسمان ایران همواره پرواز خواهد کرد.

نتیجه:

ما باید راه شهدا و مخصصوا سردار شهید سلیمانی را ادامه دهیم و نگذاریم تا دشمن گوشه چشمی به خاک و ناموس ما داشته باشد

انشا کودکانه درباره سردار سلیمانی

مقدمه:

من نام سردار حاج قاسم سلیمانی را زیاد شنیده ام. جمله‌ای که در جای جای شهر کنار عکس سردار دلها می‌بینیم. سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نماد رشادت و حق جویی مظلومین عالم بود.

بدنه:

من در مراسم با شکوه تشییع سردار قاسم سلیمانی شرکت کردم و با چشم های خودم دیدم که او برای مردم کشورمان چقدر ارزش دارد.

در مراسم بسیاری از مردم سردار سلیمانی را با نام هایی مثل مالک اشتر زمان و سردار قلب ها صدا می زدند. جمعیت خیلی زیادی بود و همه یک صدا می گفتند که چقدر او را دوست داشته اند.

سردار حاج قاسم سلیمانی مردی شجاع و مهربان بود و در همه جای ایران و دنیا صحبت از دلاوری های او در جنگ ها بوده است. او داعش را شکست داد و مردم بی دفاع کشورهای دیگر و همچنین ایران را از شر داعشی ها نجات داد.

در تلویزیون دختر شهیدی را دیدم که می گفت سردار سلیمانی به او گفته بود تا برایش دعا کند تا شهید بشود و آن دختر می گفت باور نمی کردم که کسی با این مقام بالا این قدر برای شهادت التماس کند.

همه ما یادمان هست وقتی در ایران در شهرهای مختلف سیل می آمد یا زلزله می شد او به مردم آسیب دیده کمک های زیادی می کرد.

او همیشه به خانواده های شهدا سر می زد و به آن ها محبت می کرد. بسیاری از فرزندان شهدا او را پدر خود می دانستند و به همین دلیل بعد از شهادت سردار سلیمانی همه می گفتند دوباره یتیم شده اند.

حاج قاسم سلیمانی اهل کرمان بود اما در مراسم تشییع چند روزه او همه مردم ایران گریه کردند.

او به مردم ایران و کشورهای دیگر امنیت داد و دشمنان ترسو به خاطر این همه شجاعت هایش بود که او را به شهادت رساندند.

نتیجه:

من متوجه شده ام که حاج قاسم نه فقط به فکر فرزندان ایران بلکه به فکر فرزندان تمام مسلمانان و تمام فرزندان مظلوم در جهان بودند.

به روح مطهر سردار صلوات!

7 مقاله و انشا درمورد شهید سردار سلیمانی با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

مقاله درباره شهید سردار سلیمانی

سردار قاسم سلیمانی که پس از شهادت به او عنوان سپهبد داده شد فرمانده سپاه پاسداران بود که به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می کرد و در جنگ دفاع مقدس نیز فرماندهی لشکر ۴۱ ثار الله کرمان را بر عهده داشته است.

او کسی است که رهبر عزیزمان ایشان را شهید زنده نامیده است و سرانجام در تاریخ ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ هنگام خروج از فرودگاه بغداد به دست شیطان بزرگ یعنی آمریکا ترور شد.

ایشان اسوه مقاومت، شجاعت، ادب و مهربانی بودند، انسانی مومن و وارسته، ولایت مدار و مردی از اهل آسمان که خداوند به ایران و ملت ایران و مسلمانان جهان تقدیم کرده بود.

فرماندهان با اخلاصی همچون سردار سلیمانی هر یک برای خود جلال و شکوه ویژه و خاصی دارند که با همراهی کردن امام خمینی و رهبر انقلاب نقشی دیگر در پهنه ایران بزرگ آفریدند و طرحی نو در کشورمان رقم زدند.

حاج قاسم یکی از این فرماندهان بود که همچون مالک اشتر برای امام علی (ع) و مسلم برای امام حسین (ع) در خدمت ولایت و ملت ایران تا پای جان ایستادند و از آن ها دفاع کردند.

ایشان نه در ایران بلکه در آن سوی مرزهای ایران بر قلب ها فرماندهی می کردند و با خون خودشان میان مردم ایران و مردم بسیاری از کشورهای دیگر پیوند ایجاد کردند و به ما یاد دادند که مسلمان باشیم و نه فقط ایرانی، یک دل باشیم و وحدت داشته باشیم و بدانیم آرمان یک مسلمان عدالت خواهی و آزادگی است و در این مورد هیچ چارچوب و مرزی برای خودش نمی شناسد.

یک مسلمان هر کجای دنیا باشد وقتی ببیند برادر مسلمانش در سوی دیگر دنیا مورد ظلم قرار می گیرد آرام نخواهد گرفت.

او مرد میدان جنگ بود. شخصی که با ذکاوت، هوشمندی و تجربه بالایش بسیاری از نقشه‌های دشمن پلید را خنثی کرد. داعشی‌ها را به درک واصل کرد و از جان و مال مردم عزیز کشورمان در خارج از مرزهای ایران دفاع کرد.

لحظه‌ای پیش خود تصور کنید اگر سردار سلیمانی و مدافعین حرم در بیرون از مرزها به جنگ با داعشی‌ها نمی‌رفتند چه می‌شد. این انسان‌های تندرو و نا اهل چه بلایی بر سر کشورمان می‌آوردند. سردار حاج قاسم سلیمانی خاری در چشم همه مستکبران جهان بود.

سرداری که تواضع، فروتنی و رشادت را از دوستان و یارانش در جنگ هشت ساله دفاع مقدس به یادگار برده بود. آری، چه زیباست اینگونه رفاقت‌ها. سردارها سال‌ها پس از جنگ و شهادت سرداران خرازی، همت، کاظمی و … طاقت ماندن نیاورد و به آن‌ها پیوست.

مگر آرزویی زیباتر از شهادت در راه خدا داریم. چه مناجات‌هایی را سردار دلها در بحبوحه جنگ در سوریه با خدا انجام داد و در آخر نیز به آرزویش رسید.

همچنین بخوانید: ۸ مقاله و انشا درباره دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی کودکانه و ادبی

انشا در مورد چگونه راه شهید سردار سلیمانی را ادامه دهیم

به نام خدا: انشای من امروز درباره سرداری است که ما هنوز داغدار از دست دادنش هستیم، بله درست است، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را می گویم و ما باید الگو و روش زندگی مان را مانند ایشان ادامه دهیم

ما انسان بزرگی را از دست داده ایم . شهید سردار قاسم سلیمانی ؛ مردی مومن ، با ایمان ، وطن دوست و شجاع . او تکیه گاه ملت ایران بود و تا زمانی که نفس می کشید، مردم به داشتن او می بالیدند.

سردار سلیمانی بدون هیچ ترس و واهمه ای عملیات های پی در پی را برنامه ریزی می کرد و دوشا دوش سربازانش به داعش می زد. وجود او سبب اتحاد مردم در سوریه و عراق نیز شد.

متاسفانه دشمن کور دل ، تاب و تحمل دیدن اینهمه اقتدار و عزت ایشان که حتی بردن نامشان کاخ های دشمن را به لرزه می انداخت نداشت و در اقدامی نابخردانه اوج حماقت و دیوانگی خویش را نشان داد و نه تنها سردار سلیمانی را به شهادت رساند بلکه همزمان قلب هشتاد میلیون ایرانی را به درد آورد .

مرد میدان جنگ کشورمان، با شجاعت و صلابتی بی همتا در وسط تیر و خمپاره میدان داری می‌کرد. از هیچ کس و هیچ سلاحی نمی‌ترسید و با عزمی راسخ و مثال زدنی به مبارزه‌اش ادامه می‌داد.

مقام معظم رهبری پس از شهادت سردار سلیمانی فرمودند:

با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی به حول و قوّه‌ی الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او آلودند.

راه سردار سلیمانی همواره ادامه خواهد داشت. همانگونه که سردار گفت ما ملت امام حسنیم ما ملت شهادتیم، زیر بار ظلم نخواهیم رفت. دشمنان از هر روشی برای جلوگیری از پیشرفت ملت ما بهره می‌برند ولی ما با اتحاد و همدلی همه این نقشه ها را خنثی خواهیم کرد.

 

نتیجه گیری:

خون سردار در رگ هر ایرانی جاری است. این خاک خاک ایران است و سال‌هاست سرداران رشید همچون سلیمانی را تقدیم کرده است.

همچنین بخوانید: ۵ مقاله و انشا درمورد فاطمیه و ایام فاطمیه با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

دو بند درباره شهید قاسم سلیمانی

شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خدمت امام عصر (عج)و رهبر انقلاب اسلامی تمامی شهیدان راه حق و حقیقت و تمامی مردم شریف و سربلند ایران تسلیت عرض میکنم

سردار قاسم سلیمانی در تمامی جبهه های حق علیه باطل در خط مقدم حضور داشت و گویی به استقبال شهادت میرفتند و سرانجام به آرزویشان نیز رسیدند.

آقایی و بزرگواری شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که کلکسیونی از عناوین و افتخارات را در پرونده اش دارد آنجایی بیشتر مشخص میشود که وصیت میکند روی سنگ قبرش فقط بنویسند سرباز وطن !

 

انشا کوتاه در مورد زندگی تا شهادت سردار سلیمانی

مقدمه

اواسط دی ماه از سال ۹۸ به بعد حال و هوای دیگری خواهند داشت. این روزها رنگ و بوی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به خود گرفته‌اند. شهادت یکی از بی‌نظیرترین سرداران ایران زمین که با شجاعتش دشمن درس فداکاری به ما داد. سردار سلیمانی یک مرد آزاده بود.

بدنه انشا:

شهید قاسم سلیمانی در اسفند ۱۳۳۵ خورشیدی در یکی از شهرستان های استان کرمان به نام رابُر چشم به جهان گشود. قاسم دوران کودکی و نوجوانی خود را در کنار پدر به کار بنایی گذراند و در سال های جوانی در سازمان آب کرمان پیمانکار یکی از بخش های آن شد. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این نهاد پیوست.

با شروع جنگ تحمیلی قاسم سلیمانی چندین گردان از سپاهیان کرمان را آموزش می‌دهد و به جبهه‌های جنوب اعزام می‌کند و کمی بعد، خود در صدر یک گروهان به سوسنگرد اعزام می‌شود تا از پیشروی رژیم بعث در جبهه مالکیه جلوگیری کند. سلیمانی در ۱۳۶۰ خورشیدی با حکم محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران، به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد. این سردار شهید در بسیاری از عملیات ها شرکت داشت. همچنین شهید سلیمانی از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج نیز بود.

با پایان یافتن جنگ در ۱۳۶۷خورشیدی، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند. سردار سلیمانی در بهمن ۱۳۸۹ خورشیدی از طرف آیت الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا، درجه سرلشکری (بالاترین درجه نظامی در ایران) را دریافت کرد.

بیش از ۱۴۰۰ سال پیش امام حسین راهی را شروع کرد که قرن‌هاست ادامه دارد. تنها ظاهر و شمایل آن تغییر کرده است. دفاع از اسلام و مقابله با عقاید نابجا از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) بود. این سال‌ها سردار سلیمانی و یاران باوفایش به خوبی راه و روش امام حسین (ع) را در پیش گرفته بودند.

مقابله با داعش و دفاع از حرم زینبیه در کیلومترها دورتر از مرزهای ایران خواب را از چشم دشمنان گرفته بود.

سردار سلیمانی فردی متدین، با اخلاق و خانواده دوست بود. از چگونگی تربیت فرزندان ایشان می‌توان عشق به خانواده را دریافت کرد. او علاوه بر پدری مهربان و دلسوز برای خانواده خود، پدری معنوی برای همه مردم ایران بود. بدون شک سردار دلها زیباترین لقبی است که می‌توان به این بزرگ مرد تاریخ داد.

به خاطر قدرت و شخصیت بزرگی که سردار سلیمانی داشت، دولت آمریکا همراه وجود سردار سلیمانی را خطری برای خود می دانست، به همین دلیل در صبح روز ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ طی عملیاتی بنام آذرخش کبود، موقع خروج سردار سلیمانی از فرودگاه بغداد او را به شهادت رساند.

رهبر انقلاب در زمان حیات سردار سلیمانی نیز او را شهید زنده نامیده بود و او با شهادتش نشان داد که هواره آسمانی بود و به آرزوی خود که شهادت بود دست یافت.

نتیجه:

چه خوب است که همه ما او را الگوی خود قرار دهیم و به شکلی زندگی کنیم که نام و یاد خوبی از ما به یادگار بماند

دلنوشته برای شهید حاج قاسم سلیمانی

به یاد حاج قاسم…

ای سردار اولین سالگرد شهادتت با ایام شهادت فاطمه زهرا (س) همراه شده و چه گریه ها که تو به یاد فاطمه زهرا کردی.

چه قدم هایی که در راه عشق به وطن برداشتی و چه ناله هایی که از دوری دوستان همسفرت کردی…. تو برگزیده بودی و انتخاب شده بودی تا در این دنیای هزار رنگ، یکرنگی و ثبات قدم را به همه ما بیاموزی.

تو مرد بی ادعای زمانه و پدر همه فرزندان شهدای مدافع حرم بودی….

تو مومن وارسته خدا بودی و شهادت سزاوار تو بود، اگر چیزی غیر از شهادت نصیب تو میشد عجیب بود چون روح تو خدایی بودی و از هرآنچه که متلعق به دنیا بود جدا بودی.

دشمنان توان دیدن قدرت و شجاعت تو را نداشتند و تو را به شهادت رساندند اما غافل از اینکه شهادت آرزوی تو بود و شاگردان تو راهت را ادامه خواهند داد.

تو همان خلقت نابی هستی که مایه فخر خداوندگار عالم هستی. همان آفریده ای که قطعا مصداق رضایت حق تعالی و ستایش خداوند از خلقتت هستی؛ آنجا که حتی خدا هم در ستایش آفریده های پاکی چون تو لب به اعتراف می گشاید و به خود می گوید: “فتبارک اللّه احسن الخالقین“. تو همان ثلاله پاک خدایی که بصیرت و ایمان واقعی در نگاه تو و در کردار تو موج می زد و در روزگاری که هر کس سوار بر موج هواها و هوسها به سوی ساحل عدم و پوچی سیر می کرد، تو خودت موجی بودی که هزاران انسان وارسته را به سوی مقصد امن الهی سوق دادی.

قلب من زمانی به عشق تو تپید و وسعت و عظمت تو را درک کرد که با همه این القاب و افتخارها کانون توجه پسر بچه ای شدی که در هنگام معاشقه با معشوقت عظمت نگاه تو را و ارتباط راستین دل تو را با او درک کرده بود. آن زمان که در برابر معشوق سر به زیر بودی و خاموش در حال عاشقی بودی از قلب معصوم و بی گناه پسرکی که همان نمود پاک خدا بود بخاطر تمام عاشقی هایت گل گرفتی.

سردار دل من! حاج قاسم دوست داشتنی! ژنرال سلیمانی! درود بر شما باد

نظرات