۸ مقاله و انشا درباره دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی کودکانه و ادبی

0

انشا درباره دفاع مقدس با مقدمه و نتیجه برای سنین کودک و نوجوان از ابتدایی کلاس دوم ، کلاس سوم ، کلاس چهارم تا کلاس پنجم و شش و انشا درباره هفته دفاع مقدس ، انشا در مورد جنگ تحمیلی و شهدای دفاع مقدس با مقدمه و نتیجه و انشا در مورد اگر من در زمان جنگ بودم
، تحقیق کوتاه در مورد دفاع مقدس، مقاله در مورد شهدای دفاع مقدس، انشا در مورد دفاع از وطن ، مقاله کوتاه درباره هفته دفاع مقدس
انشا در مورد شجاعت شهدا کلاس چهارم و انشا درباره جنگ و … در این بخش از مجله حرف تازه دانلود کنید

8 مقاله و انشا درباره دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی کودکانه و ادبی

انشا درمورد دفاع مقدس

مقدمه:

دفاع مقدس یعنی دفاع از کشور در زمان جنگ، با فرارسیدن هفته دفاع مقدس هفته ای که یادآور رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام و حمایت و پشتیبانی ماندگار ملت مقاوم ایران در هشت سال جنگ نابرابر است.

بدنه:

هشت سال دوران دفاع مقدس با اتکا به خداوند متعال، اطاعت از ولایت و حفظ وحدت و ایثار و از خود گذشتگی جوانان وطن با افتخار و سربلندی گذشت و دشمن فهمید که اگر گوشه چشمی به خاک پاک ایران داشته باشد سرنوشتی مانند صدام در انتظارش است و هیچ ایرانی هرگز اجازه ندهد وجبی از خاک مقدس میهن در اشغال متجاوزان بماند.

رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، مخلصانه از میهن اسلامی دفاع کردند و امنیت، اقتدار و صلابت امروز، مرهون زحمات این قشر ایثارگر است. قدرت دفاعی ایران بیمه خون شهدا و حماسه رزمندگان اسلام در طول هشت سال رشادت و دلاوری است.

رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با تلاش های ایثارگرانه توانستند دشمن را به عقب برانند و جانشان را در کف دستشان گذاشتند تا خاک وطنشان دست دشمن نماند.

خانواده های معظم شهدا و ایثارگران زینب گونه در مقابل تمام مشکلات ایستادگی کردند تا بتوانند مقاومت را به صورت زنده به نمایش بگذارند.

هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای پاسداشت ارزش های دفاع مقدس است.

ایران اسلامی به مدت هشت سال از حیثیت، ناموس، دین و انقلاب دفاع کرد و همه مسئولان و ملت مدیون ایثار و فداکاری حماسه آفرینان دفاع

مقدس و صبر و پایداری خانواده های معظم شهدا هستند بنابراین، یاد شهدا باید همواره در جامعه زنده باشد زیرا راه شهیدان راه رسیدن به آرمانهای اسلامی، عزت و عدالت برای ملت ایران است.

دفاع مقدس نشانه ایمان و اراده خلل ناپذیر ملت و اسطوره ای بیاد ماندنی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

نتیجه: ما نسل آینده و سرنوشت ساز کشور هرگز دلاوری های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس را فراموش نمی کنیم و راهشان را ادامه میدهیم تا کشورمان ایران آباد و سبز باشد. جانم فدای ایران

انشا درمورد جنگ تحمیلی و شهدای دفاع مقدس

جنگ در حالتی خوب نیست ، اما اگر ناموس و وطن و خاکت در معرض حمله و یورش نامحرمان و دشمنان قرار گرفت، باید تا آخرین قطره خون از ناموس و وطن دفاع کرد و جان شیرینت را فدای آن کرد.

رزمنده بودن فقط در میدان جنگ با کشورهای دیگر نیست. من و دوستانم همین الان هم یک رزمنده هستیم. مثل یک رزمنده که چه فرمانده او بداند و چه نداند، وظیفه ی خود را انجام می دهد. ما نیز چه معلم و مدیر مدرسه بدانند و چه ندانند هر روز صبح مثل یک روز معمولی در مهرماه سال های گذشته بیدار می شویم و برای کلاس درس که مثل یک مبارزه با نادانی است آماده می شویم. من و دوستانم با یا گرفتن علم و استفاده ی از آن هر روز به جنگ بدی ها برویم.

در تمام تاریخ ایران مردان و زنان بسیاری با همه ی توانشان جنگیده اند تا حتی ذره ای از آن را به بیگانگان ندهند. آن ها از راحتی و آسایش خود و گاهی حتی از جانشان گذشتند و حاضر نشدند تا جلوی دشمن را خالی کنند. حتی به این فکر نکردند که چرا من باید بروم و دیگری نرود و برای رفتن به میدان جنگ از یکدیگر جلو زدند.

انشا درمورد اگر من در زمان جنگ بودم

انشا در مورد اگر من در زمان جنگ بودم

مقدمه: خیلی وقتا با خودم فک میکنم که اگر من زمان جنگ بودم، در اوضاع و وضعیت سخت توی، چی کار میکردم؟
میرفتم به جبهه یا می نشستم در خونه و فقط تماشا میکردم؟
یا اصلا ننه بابام ، اجازه می دادند که منم برم جبهه جنگ؟

جنگ ، تفنگ، اسلحه، کشتن و کشته شدن، شهادت، شهید و … واژه هایی که به گوشمان خورده و خیلی برایمان آشناست
اگر در دوران جنگ تحمیلی بودید، به جبهه میرفتید؟ آیا حسین فهمیده ای دیگر می شدید؟ و از آن دسته بسیجی ۱۳ ساله که به جنگ رفت و گفت کلاس درس و مدرسه من جبهه است، بودید؟ یا تماشا می کرید و به زندگی عادی خود ادامه می دادید؟ اهل قافله عشق بودید یا……؟

من فکر نمی کنم پاسخ دقیقی به این سوال داد … چون ما هیچکدام در آن شرایط قرار نگرفتیم و تجربه نداریم، اما سربازان و بسیجی ها و ارتشی ها و سپاهیان دلاور در آن لحظه فقط به وطن و تجاوز دشمن به خاک فکر کردند و با جانشان از کشور دفاع کردند.

دفاع مقدس یعنی دفاع از کشور در زمان جنگ. من آرزو داشتم در زمان جنگ یک سرباز بودم و می توانستم تا آخرین قطره خونم بجنگم. می خواستم با این فیلم به بچه ها بگویم رزمنده ها در جنگ هیچ وقت نمی ترسیدند. حتی اگر زخمی یا جانباز می شدند باز هم به میدان جنگ می رفتند و از کشورشان دفاع می کردند.

اگر من یک رزمنده بودم تمام تلاشم را می کردم تا از کشورم و سرزمینم دفاع کنم.

ما دانش آموزان می خواهیم به جای اینکه دنیا جایی پر از خشونت و جنگ باشدجایی پر از دوستی و جشن باشد. به جای ترس و وحشت ،امید و شادی در دل ها باشد. به جای حرف های پر از تهدید و توهین صحبت هایی پر از محبت و صمیمیت را بشنویم و بگوییم.

به نظر من وظیفه ی هر رزمنده ای قبل از جنگ جلوگیری از بوجود آمدن جنگ است . در هر جنگی مثل یک دعوا چه ببریم و چه ببازیم به هر حال بازنده ایم چون دلی را شکستیم، به کسی آسیب زدیم و یا چیزی را از بین بردیم و یا خراب کردیم ولی با صلح و دوستی همه برنده و خوش حالند. من یک رزمنده ام پس برای بیشتر شدن صلح و دوستی می جنگم.

انشا در مور شهدا ی جنگ تحمیلی پایه ابتدایی چهارم و پنجم و ششم

مقدمه:

۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ صدام بعثی به کشورمان حمله کرد و جنگ تحمیلی آغاز شد و ۸ سال طول کشید و شهدایی زیادی را تقدیم اسلام و وطن کردیم

بدنه:

در روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با هجوم ارتش عراق به مرزهای غرب و جنوب و حمله هوایی به چند فرودگاه ایران جنگ تحمیلی ۸ ساله دولت عراق به رهبری صدام حسین علیه ایران آغاز شد.

شهدای دلاور ما در هر جبهه ای از جبهه های مقدس ردپایی از خود گذاشته اند که آثار آنها را در تمامی جبهه های غرب و جنوب می توان دید. آنها گاه در لابلای کوه های سر به فلک کشیده کردستان به جست وجو و دفاع مشغول می شدند و گاه در میان امواج خروشان کارون و اروند، در پی دیار دلدار، تن به طوفان دریا سپرده اند، که حکایت شان یک تاریخ حادثه را در برابر ما آشکار می کند.

درست است سن من کمتر از آن است که در مورد جنگ و شهیدان تجربه زیادی داشته باشم اما من شهیدان را دوست دارم .

چون در مورد شهیدان زیاد شنیده ام ، در مورد شجاعت ، رشادت و ایثار آنها برای کشور شان و در مورد ایمان و فداکاری هایشان .

خیلی از شهدا وقتی به جنگ میرفتند سن کمی داشته اند و نوجوان و جوان بوده اند . اما از نظر بزرگی و شجاعت و دلاوری حتی از مردان بزرگ و قوی هم قوی تر و شجاع تر بوده اند. و بدون ترس به نبرد میرفتند و هیچ وقت از مردن یا جانباز شدن یا اسیر شدن نمیرترسیدند .

ما به جنگ خود دفاع مقدس میگوییم چون ما جنگ را شروع نکردیم بلکه همسایه ما صدام به ما حمله کرد و ما مجبور بودیم از خاک و وطن خود دفاع کنیم.

خیلی از مادر ها پسر هایشان را در جنگ از دست دادند ، خیلی از بچه ها پدرهایشان شهید شدند. من پدرم را خیلی خیلی دوست دارم و به همین خاطر دلم برای کسانی که پدرشان شهید شده میسوزد چون نمیتواند با آنها بازی کند و او را به پارک و مدرسه ببرد. اما کسانی که شهید شدند باعث شدند دشمن دست از سر ما بردارد و ما بتوانیم بدون ترس از دشمن درس بخوانیم و زندگی کنیم .

هفته دفاع مقدس یادآور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد. فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‌بینند.

انشا درباره دفاع مقدس و هفته دفاع مقدس

مقاله کوتاه درباره هفته دفاع مقدس

هشت سال دفاع مقدس، آزمونی بزرگ برای اثبات قدرت ایمان، حقانیت و پایداری پیروز ملت ایران است. روزهای حساس و سرنوشت ساز دفاع مقدس، سرشار از حماسه آفرینی ها و سلحشوری های بهترین و دلاورترین فرزندان این امت است.

اگر چه سه دهه از اتمام جنگ تحمیلی عراق بر جمهوری اسلامی ایران گذشته است، اما ابعاد بسیاری از این پدیده هشت ساله همچنان نامکشوف باقی مانده است.

وقتی در تیرماه سال ۱۳۵۸ صدام حسین پس از برکناری حسن البکر رئیس جمهور عراق شد وی تحت تأثیر استکبار جهانی در همین سال به بهانه های واهی ۸۴ بار مرزهای ایران اسلامی را مورد تعرّض قرار می دهد.

در اوّلین تعرض، نیروهای بعثی عراق به دو دهکده در سردشت یورش برده و شش نفر را به شهادت رساندند. دولت عراق در ۲۶ شهریورماه ۱۳۵۹، عهدنامه مرزی ۱۹۷۵ الجزایر را به طور یک جانبه لغو کرد و پنج روز بعد از آن، یعنی در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹، پس از کسب موافقت واشنگتن تهاجم گسترده ای را از طریق زمین و هوا و دریا به خاک مقدّس جمهوری اسلامی ایران آغاز نمود. در این روز صدام در مقابل دوربین های تلویزیونی جهان قرارداد ۱۹۷۵ را مغرورانه پاره کرد و با توطئه ای مشترک و از پیش برنامه ریزی شده به جنگ با ایران برخاست.

در این ۸ سال جانفشانی نیروهای ایران سبب شد تا ذخایر ارزی عراق که در ابتدای جنگ حدود ۳۰ میلیارد دلار بود، پس از شکست آنها در عملیات آزاد سازی خرمشهر به صفر برسد و پس از پایان جنگ این کشور بیش از ۷۰ میلیارد دلار بدهی داشته باشد.

جنگ در شرایطی بر ملت ایران تحمیل شد که در سال هایی نزدیک، فضای جامعه با فرهنگ سازی ضدارزشی و ضداخلاقی حکومت طاغوت اداره می گردید و جوانان به انواع رذایل اخلاقی سوق داده می شدند و بی بند و باری اخلاقی و دوری از ارزش های اسلامی، ترویج می گردید.

اما در مدتی کوتاه، انقلاب اسلامی جوانانی را به کارزار جنگ و جهاد آورد که در تحولی شگرف، زیباترین صحنه های مردانگی، شجاعت، از خود گذشتگی، و شهادت طلبی را به نمایش گذاردند.

جوانانی که تا پیش از انقلاب، درک روشنی از بسیاری مفاهیم اخلاقی نداشتند، در کارزار جهاد و دفاع مقدس و در پرتو رهبری والای امام امت، گوی سبقت اخلاق و عرفان را از یکدیگر ربوده و نمونه های مثال زدنی اخلاق و معنویت گشتند.

انشا کودکانه درباره دفاع مقدس

مقدمه:

ما به ۸ سال جنگ تحمیلی با عراق، دفاع مقدس می‌گوییم، زیرا ایران این جنگ را شروع نکرد، بلکه صدام که زمانی رییس جمهور عراق بود به کشور ما حمله کرد و مردم برای محافظت از وطن و هم‌میهنان‌شان به دفاع برخاستند.

بدنه

اگرچه از خود دفاع کردن در شرایطی که جان انسان در خطر است یک رفتار طبیعی است، اما دفاع از میهن و همه هم میهنان تا پای جان به راستی مقدس است و کار هر کسی نیست. جوانانی که هزاران آرزو برای زندگی خود داشتد، زمانی که کشور خود را در خطر دیدند از همه چیز گذشتند و تنها به یک چیز فکر کردند: محافظت از سرزمین شان و دور کردن دشمن.

آن ها با شجاعت و از جان گذشتگی، امنیت و آرامش را برای نسل های آینده وطن خود به جا گذاشتند، اگر چه بسیاری از شهیدان فرزندان خود را نیز ندیدند و فرزندانشان برای همیشه از دیدار آن‌ها محروم شدند. چه مادرانی که فرزند از جان عزیزتر خود را راهی میدان جنگ کردند تا از جان و مال و ناموس مردم ایران دفاع کنند و چه زنانی که همسرانشان را از دست دادند اما با غیرت و از خود گذشتگی فرزندان بی گناه شهدا را به سختی اما به درستی بزرگ کردند و پرورش دادند تا راه شهیدان ادامه داشته باشد.

امروز ما هر چه داریم از دفاعی مقدس است که دلاوران زمان جنگ از دیار ما کردند، اگر به مدرسه می رویم و شب با خیال راحت سر بر بالین می‌گذاریم و هنوز اصالت ایرانی خود را حفظ کرده ایم، همه این ها مدیون سربازان وطن است که هرگز از فداکاری برای دیگری، برای من و شما، دریغ نورزیدند.

نتیجه

نوشتن انشا در مورد شهید و شهادت و دفاع مقدس در سال های جنگ تحمیلی با عراق، باعث می شود تا ما با عزم و اراده قوی در راه اعتلای فرهنگ و کشورمان می‌کوشیم و نام ایران اسلامی را با افتخار سربلند می‌کنیم.

تحقیق درمورد دفاع مقدس

اگر چه کشور ما در طول ۸ سال عمیقا درگیر یک جنگ همه جانبه بوده است اما چه چیزی باعث می‌شود با از این سال‌ها با عنوان دفاع مقدس و نه جنگ یاد کنیم ؟

تبیین تفاوت دو واژه فوق نیازمند توجه به مفهوم و نوع نگاهی است که در ادبیات سیاسی و هنجارهای اجتماعی و دینی یک جامعه پیرامون این دو وجود دارد؛ جنگ یا نبرد مسلحانه بین دولتها به عنوان واقعیتی در جوامع بشری ، مفهومی عام و از جنبه های مختلف قابل تعریف است و به انواع متعددی نظیر؛ تهاجم نظامی ، جنگ تدافعی ، مشروع و یا نامشروع ، داخلی یا بین المللی و … ، تقسیم می شود . و در بسیاری مواقع جنگ اقدامی ناپسند ، غیر عقلی ، غیر دینی و نامقدس است نظیر تجاوزات نظامی و راه اندازی جنگ به خاطر سلطه طلبی ، جاه طلبی ، چپاول منابع ملت های دیگر و…

اما دفاع مقدس نوعی خاص از جنگ و نبرد مسلحانه است که از یکسو حالت تدافعی در مقابل تجاوز نظامی بیگانگان داشته واز سوی دیگر مطابق با هنجارهای دینی پذیرفته شده در یک جامعه و دارای ارزش دینی و اجتماعی است . مانند جنگ به منظور دفاع از خویش در مقابل متجاوزین به دین، عِرض، جان و مال خود و بستگان یا مملکت و نیز به منظور دفاع از مظلومین عالم و یا در مقابل ستمگرانی که آزادی دعوت دینی را سلب می کنند و با حاکمیت استبدادی مانع انتخاب آزادانه دین صحیح از سوی مردم می گردند.

انشا از زبان فرزند شهید درباره دفاع مقدس

مقدمه:

این انشا را از زبان یک فرزند شهید گمنام تقدیم برای دوستان خودم نوشتم

بدنه:

هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

پدر من وقتی کوچک بودم شهید شد اما همه می گویند پدر من خیلی مهربان بود.

من گاهی وقت ها که دلم برای پدرم تنگ میشود به او میگویم تو مهربان نیستی مگر نه نمی رفتی و ما را ترک نمیکردی اما مادرم به من میگوید پدرت رفت تا تو آزاد زندگی کنی ، تا تو راحت زندگی کنی و بدون ترس حمله دشمن درس بخوانی.

من خیلی دوست داشتم با پدرم بازی میکردم با هم کشتی میگرفتیم یا با هم بیرون میرفتیم و پدرم برای من خوراکی میخرید ولی حالا که او نیست سعی میکنم خودم مرد خانه باشم و نگذارم مادرم احساس تنهایی کند . من سعی میکنم راه پدرم را ادامه دهم و مثل او شجاع و مهربان باشم.

نتیجه گیری :

تقدیم به شهدا و خانوداه های معظم شهدا که درد که به جای نام و مهر پدر ، درد تنهایی و یتیمی را به جان خریدنت تا ما سربلند و آزاد زندگی کنیم.

 

نظرات