بیوگرافی احمد فخر از سریال مزد ترس تا درگذشت + عکس های خانوادگی و آثار و علت فوت

0

بیوگرافی زنده یاد احمد فخر بازیگر و همسرش نیره شجاع رضوی +‌عکس درگذشت و آثار

زنده یاد احمد فخر بازیگر تئاتر و تلویزیون ایرانی متولد ۱۳۲۵ در مشهد که در سن ۷۴ سالگی در ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ بر اثر عارضه مغزی درگذشت. احمد فخر با نقش (مهران) در سریال مزد ترس به مخاطبان معرفی شد. در ادامه ی این مطلب بیوگرافی احمد فخر بازیگر و همسرش نیره شجاع رضوی با عکس و سوابق هنری و فیلم شناسی و جزئیات درگذشت و فوتش می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی احمد فخر از سریال مزد ترس تا درگذشت + عکس ها و آثار و علت فوت

بیوگرافی احمد فخر بازیگر

احمد فخر صباحی، (ahmad fakhr sabahi) زاده ۱۲ اسفند ۱۳۲۵ در مشهد متولد شد. او بازیگر و گوینده رادیو اهل ایران بود که در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ بر اثر عارضه مغزی درگذشت. بیشترین شهرت این بازیگر ، ایفای نقش در “سریال مزد ترس”در نقش “مهران” است که بیشتر دیده شد.

مرحوم احمد فخر ابتدا برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به اصفهان می رود، اما به دلیل مخالفت پدر و مادرش با تحصیل او در شهری دیگر، در سال سوم پزشکی تغییر رشته می‌دهد و در رشته نجوم ادامه می دهد و کارشناسی ارشدش را اخذ میکند و سپس مقطع دکتری را در رشته فلسفه در ایتالیا می گذراند. او همچنین لیسانس الهیات از ایتالیا دارد و در زمینه ادیان، مطالعه زیادی کرده است.

وگرافی زنده یاد احمد فخر بازیگر و همسرش نیره شجاع رضوی +‌عکس درگذشت و آثار

همسر احمد فخر کیست

ایشان سال ها پیش با خانم نیره سادات شجاع رضوی از گویندگان رادیو ازدواج کرده بود.

نیره شجاع رضوی که خود ۱۴ سال گوینده رادیو بوده و از شروع بیماری همسرش، اجرا و تدریس را تعطیل کرد تا به همسرش در دوران بیماری رسیدگی کند.

سوابق بازیگری

مرحوم فخر با ادامه فعالیت در رادیو، وارد عرصه بازیگری می شود و اولین کار نمایشی اش، تله تئاتر «پشت شیشه‌های مه آلود» بود که از رادیو تلویزیون ملی ایران پخش شد.

این هنرمند مشهدی در طول فعالیت هنری خود در سریال ها و فیلم ها و نمایش های متعددی بازی کرد که از جمله میتوان به «حمزه علی خان»، «کمند خاطرات»، «یار در خانه» و «اسب سهراب» و … اشاره کرد..

علت فوت و درگذشت احمد فخر بازیگر نقش مهران در سریال مزد ترس

کارمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

زنده یاد فخر صباحی بعد از پایان دوره سربازی، به استخدام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درمی آید و همزمان کارش را در رادیو آغاز می‌کند.

همچنین ببینید: بیوگرافی و عکس های نیره احتشام رضوی همسر شهید نواب صفوی + علت درگذشت

بازیگر نقش مهران در سریال مزد ترس

مرحوم احمد فخر در سریال مزد ترس نقش “مهران” را برعهده داشت. در این سریال “عبدالرضا اکبری” در نقش کارآگاه را ایفا می کند.

عکس های احمد فخر بازیگر

علت فوت و درگذشت احمد فخر

مرحوم فخر در تابستان سال ۱۳۹۹ براثر عارضه مغزی راهی بیمارستان شد. بعد از گذشت چند ماه از بهبودی نسبی او پس از عمل جراحی، دوباره با درد شدید از ناحیه کیسه صفرا راهی بیمارستان شد و در نهایت در روز ۱۸ اسفند ۹۹ درگذشت.

مراسم تشییع و خاکسپاری احمد فخر صباحی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر در قطعه هنرمندان بهشت رضای مشهد با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و خانواده مرحوم و جمعی از هنرمندان در قطعه هنرمندان بهشت رضای مشهد برگزار شد.

این هنرمند مشهدی که از تابستان امسال بر اثر عارضه مغزی در بستر بیماری بود پس از چند ماه تحمل بیماری صبح دوشنبه ۱۸ اسفندماه، درگذشت و امروز در قطعه هنرمندان بهشت رضا(ع) در خاک آرامید.

نظرات