خرید انواع مانتو زمستانی

0

خب مانتو در ایران یکی از پر مصرف‌ترین لباس‌ها است. انتخاب مانتو مناسب برای بانوان همیشه دغدغه بوده و آن‌ها نتوانستند بهترین جنس را برای هر فصل انتخاب کنند اما در این مقاله به خرید انواع مانتو زمستانی خواهیم پرداخت. مانتو زمستانی انواع مختلفی مثل پالتو، شنل، هودی، بافتنی، کاپشن و غیره دارد. شما باید نه تنها زیبایی را در نظر بگیرید بلکه باید به جنس آن نیز توجه کنید از گرمترین و معروفترین مانتو های زمستانی می توان از مانتو زمستانی پشمی، مانتو زمستانی فوتر و پالتو نام برد.

برای خرید انواع مانتو زمستانی

برای راحت‌تر کردن کار، مانتو زمستانی را به دو مدل اصلی مانتو اسپرت مستانی و مجلسی زمستانی تقسیم می‌کنیم، هر کدام از این مدل‌ها ویژگی خاص خود را دارند. اولویت انتخاب مانتو اسپرت این است که شما داخل آن راحت باشید و چون این مدل زمستانی است باید هم راحت و هم گرم باشید. مانتو مجلسی باید در ابتدا با ایجاد پوشش گرم با ظاهری لوکس و لاکچری همراه باشد.

شما وقتی به یک مهمانی در زمستان دعوت می‌شوید؛ نمی‌توانید از لباس اسپرت زمستانی استفاده کنید اما این به معنی بد بودن آن نیست و به قول گفتنی‌ها هرکسی سلیقه خاص خود را دارد اما در این مجالس بهتر است از لباس‌های گرم با ظاهر بسیار شیک استفاده کنید.

 مانتو زمستانی

انواع جنس پارچه مانتو زمستانی

مانتو زمستانی انواع مختلفی دارد که شما برای خرید انواع مانتو زمستانی باید با تمامی این موارد به صورت تخصصی آشنا شوید. برای مثال شما نمی‌توانید از پارچه چرم همه جا استفاده کنید، چون پارچه چرم به شدت لاکچری و خوش‌پوش است معمولاً تمامی مانتوهای پارچه چرم به شکل یکسانی هستند و تنوع بسیار کمی دارند اما از نظر گرما و زیبایی حرف اول را می‌زنند. انواع جنس پارچه زمستانی عبارت‌اند از:

  • پارچه پشمی
  • پارچه کتان
  • پارچه شمعی
  • چرم
  • الیاف مصنوعی
  • پارچه های بافتنی
  • پارچه فوتر

پارچه‌های پشمی انواع مختلفی دارد که برخی از آن‌ها از حیوانات و برخی دیگر به صورت صنعتی تولید می‌شوند. شاید برایتان جالب باشد که پارچه های پشمی خواص درمانی برای عضلات و استخوان‌های بدن نیز دارد و به شما آرامش هدیه می‌دهد.

بهترین جنس مانتو زمستانی کدام است؟

برای دوخت مانتوهای زمستانی از پارچه‌های مختلفی مثل کتان، پشمی، الیاف مصنوعی، شمعی و چرم استفاده می‌شود. شاید از خودتان بپرسید بین این پارچه‌ها بهترین و گرم‌ترین آن کدام است؟ در جواب این سؤال باید به شما بگوییم از گذشته تا کنون پارچه ی پشمی محبوبیت خاصی داشته است. البته در گذشته پارچه‌های پشمی معایب بسیاری مثل ایجاد خارش و آب رفتن بعد از شستشو داشته است.

در صورتی که امروزه با پیشرفت تکنولوژی این مشکلات به طور کامل اصلاح شده است، یک نوع پارچه پشمی که اصلاح شده، مرینوس است. شاید تا به پارچه پشمی اشاره کردیم شما یاد پشم گوسفند افتادید در صورتی که پارچه‌های پشمی فقط از پشم گوسفند درست نمی‌شوند. نمی‌توان گفت چه نوع پارچه‌ای بهترین پارچه برای دوخت مانتو زمستانه است و هر کدام از آن‌ها برای موقعیت‌های خاص استفاده می‌شوند.

قیمت مانتو زمستانی

به طور دقیق نمی‌توان برای خرید انواع مانتو زمستانی قیمت گذاشت و این بستگی به طرح، نوع پارچه و حتی مکانی که ازش لباس می‌خرید؛ دارد. قیمت‌ بالا نشان دهنده کیفیت خوب و مناسب نیست بلکه برعکس، قیمت‌های نجومی نشان دهنده مصرف گرایی و برند پوشی است.

جنس‌های زمستانه معمولاً از جنس‌های تابستانه به دلایل مختلفی مثل گرما و استفاده از پارچه های لاکچری برای دوختن مانتوهای زمستانی گران‌تر است. برای خرید انواع مانتو زمستانی باید دقت داشته باشید که در چه جایی می‌خواهید از این لباس استفاده کنید. عایق بودن لباس زمستانی یکی از مهم‌ترین بخش‌های خرید لباس است.

شما می‌خواهید این لباس را در زیر برف و باران بپوشید پس باید عایق باد و باران نیز باشد یعنی در اصل لباسی که خریداری کردید باید ضد آب باشد در نتیجه پارچه‌های ضد آب کمی گران‌تر از پارچه‌های دیگر هستند و دوختن آن‌ها نیز سخت‌تر است.

خرید مانتو زمستانی

نکات خرید مانتو زمستانی

گاهی افراد گمان می‌کنند که هرچه پارچه لباس ضخیم‌تر باشد برای زمستان مناسب تر هستند در صورتی که ضخامت تنها تعیین کننده نیست، برخی از لباس‌ها هستند که از پارچه بسیار ضخیمی درست شدند اما زیاد برای فصل زمستان و سرما مناسب نیستند. برای خرید لباس مناسب شما نه تنها باید به ظاهر لباس توجه کنید بلکه باید به گرما و راحتی آن نیز توجه داشته باشید.

اول از همه شما باید به این نکته دقت کنید که در زمستان شما به صورت چند لایه لباس می‌پوشید در نتیجه راحتی لباس اولویت دارد نسبت به باقی گزینه‌ها، اگر لباسی که می‌پوشید برای شما راحت نباشد، احساس خفگی خواهید کرد در نتیجه توانایی راحت حرکت کردن را نخواهید داشت و از آن لباس به شدت خسته می‌شوید.

بعد از راحتی یک نکته بسیار مهم است که از چشم افراد همیشه دور است و این نکته تهویه مناسب است. شما باید قبل از رید دقت کنید که آیا لباس تهویه مناسب دارد؟ برای خرید لباس زمستانی نباید دنبال لباسی پشمی و ضخیم بدون هیچ منفذی بگردید چون اگر در محیط بسته قرار بگیرید از لحاظ تنفسی و حتی حرکت به مشکل بر می‌خورید. ساده‌ترین راه این است که لباسی خریداری کنید که دارای دکمه، لباس یا منافذی باز باشد تا بتوانید داخل آن احساس راحتی کنید.

در نتیجه خرید انواع مانتو زمستانی بدون در نظر گرفتن برخی نکات فقط شما را گیج می‌کند و در آینده هم نمی‌توانید از لباس مدنظر خود درست استفاده کنید. پس در خرید باید به شدت به جنس و نکات دیگر توجه کنید.

مانتو زمستانی

کلام آخر

برای خرید انواع مانتو زمستانی باید به یک سری نکات مثل جنس پارچه، گرما، تهویه و قیمت مناسب آن دقت کنید. بعد از اینکه تصمیم گرفتید چه جنسی از مانتو را خریداری کنید باید از یک فروشگاه مطمئن خریداری کنید، به خصوص جنس چرم که امروزه به دلیل تقلب زیاد در این بازار به طور اصل گیر نمی‌آید.

شما می‌توانید مدل مانتو زمستانی خود را به بهترین قیمت و با کمترین زمان از فروشکالا خریداری کنید، شما با خرید از یک جای مطمئن می‌توانید از پوشیدن لباس لذت ببرید و همان‌طور که می‌دانید لباس مناسب باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود در نتیجه اگر به دستی انتخاب نشود هم اعتماد به نفس شما را از بین می‌برد و هم شما از پوشیدن آن لذت نمی‌برید.

نظرات