خرید کتاب های کنکور با ارسال رایگان از گاج مارکت

0

یکی از حساس ترین برحه های زندگی دانش آموزان کنکور است، بنابراین همه سعی و تلاش خود را می کنند تا بهترین نتیجه را در کنکور کسب کنند. استفاده از کتاب های کمک درسی یکی از روش های کم هزینه و عالی برای پشت سر گذاشتن کنکور است. خرید کتاب کمک درسی و تأثیر این کتاب ها در حصول نتیجه موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

کتاب های کنکور گاج

آیا خرید منابع کمک درسی لازم است؟

بسیاری از دانش آموزان به این مسئله فکر می کنند که خرید کتاب های کمک درسی لازم است یا می توان بدون کتاب های کنکور هم این غول بزرگ را شکست داد. باید بدانید که در کنار مسائلی مثل برنامه ریزی و مطالعه دقیق نیاز به منابع مطمئنی دارید که شما را با کنکور آشنا کند و بتوانید به خوبی نقاط ضعف و قوت خود را بیابید و هدفمندتر درس بخوانید. بنابراین بر خلاف تصور عموم خرید کتاب های کمک درسی کنکور نه تنها اسراف در هزینه نیست بلکه برای بسیاری از دانش آموزان یک مسئله جدی و لازم است.

انواع کتاب های کمک درسی

برای این که ویژگی های یک کتاب کمک درسی خوب را بدانید باید ابتدا با انواع کتاب هایی که بر اساس موفقیت در کنکور تهیه شده اند آشنا شوید. از نظر نوع محتوا کتاب های کنکور یا کمک درسی به چهار دسته تقسیم می شوند که شامل موارد زیر است:

– کتاب هایی که شامل توضیح کامل درس، همراه با تمرین  و تست  هستند.

این دسته از کتاب ها برای دانش آموزانی مناسب است که در یک درس ضعیف هستند و یا می خواهند برای سال تحصیلی جدید آماده شوند

– کتاب هایی که شامل نکات آموزشی و به شیوه آموزش تمرین محور هستند.

این کتاب ها برای کسانی مناسب است که قصد دارند مطالبی که آموخته اند را مرور و تمرین کنند.

– کتاب هایی که فقط شامل تمرین و تست های متنوع هستند و در واقع یک نوع کتاب کار محسوب می شوند.

– کتاب هایی که شامل تست های چهار گزینه ای به همراه پاسخ تشریحی هستند.

این دو گروه از کتاب ها نیز برای دانش آموزانی که به دنبال تمرینات اضافی برای تسلط بر درس، آمادگی شرکت در کنکور و آزمون های مختلف بسیار مناسب هستند.

ویژگی های کتاب کمک درسی خوب

انتخاب کتابهای کمک درسی و کنکور در میان انواع برندها و مدل های متفاوت کار آسانی نیست. در انتخاب بهترین کتاب کنکور باید به نکات مهمی توجه کنید. در واقع یک کتاب کنکور خوب ویژگی هایی دارد که آشنایی با آنها شما را در انتخاب بهتر راهنمایی می کند.

طبقه بندی سوالات

کتاب های طبقه بندی شده از جمله بهترین کتاب های کنکور هستند. این کتاب ها بر اساس سختی سوالات تستی طراحی می شوند. چنین کتاب هایی باعث می شوند که شما به خوبی روی حل مسائل تستی تسلط پیدا کنید.

آموزش مفهومی

نکته مهم دیگری که در بهترین کتاب کنکور باید به دنبال آن باشید آموزش مفهومی مطالب درسی است. می دانیم که در آزمون کنکور سوالات به صورت کاملا مفهومی طراحی می شوند. آموزش مفهومی دروس باعث می شود که دانش آموز نیازی به حفظ کردن مطالب درسی نداشته باشد. در اختیار داشتن کتاب هایی که آموزش مفهومی را سرلوحه خود قرار داده اند به دانش آموز کمک می کند تا در کنکور درصدهای بیشتری را در دروس مفهومی داشته باشد.

متناسب با توانایی دانش آموز

یکی دیگر از ویژگی های یک کتاب کنکور خوب آن است که متناسب با توانایی دانش آموزان طراحی شده باشد. اکثر داوطلبان یک سال قبل از کنکور مطالعه را آغاز می کنند. همه کنکوری ها دانش آموز نیستند، در میان داوطلبین افراد شاغل و خانه دار نیز دیده می شود. بنابراین کتاب های کنکور باید حجم مناسبی داشته باشند تا این افراد نیز بتوانند در مدت زمان محدود به خوبی به مطالب مسلط شوند.

آموزش ساده و کاربردی

ارائه راهکار و روش های ساده آموزشی می تواند یکی دیگر از ویژگی های یک منبع مناسب کمک درسی برای کنکور باشد. روش های نوین تست زنی، مطالعه نکات مهم و مفهومی درسی و … از جمله مواردی است که در این کتاب ها باید مورد توجه قرار گیرد. ناگفته پیدا است که آموزش های ساده و کاربردی تا چه اندازه در صرفه جویی زمان به داوطلب کمک می کنند.

نکات مهم خرید کتاب کمک درسی

– بهترین کتاب های کمک درسی کتاب هایی هستند که توسط نویسندگان برجسته و در انتشارات معتبر تهیه شده اند. بنابراین بهتر است که تحت تأثیر تبلیغات کتب مختلف قرار نگیرید و کتاب های معتبر را از انتشارات مورد اطمینان خریداری کنید.

– کتاب کمک درسی را باید بر اساس نیاز خود خریداری کنید. کتاب های کمک درسی در مدل های مختلف و با محتواهای متنوع در بازار موجود هستند، شما باید کتابی را انتخاب کنید که نیازهای شما را مرتفع سازد. به طور مثال اگر به مباحث درسی تسلط کافی دارید نیازی به خرید کتاب های کمک درسی که درسنامه های مفصل دارند نخواهید داشت و باید به دنبال کتاب هایی باشید که با ارائه مسائل مختلف مهارت های شما را در حل مسئله تقویت کند.

– با توجه به توانایی خود کتاب های تست یا کنکور را انتخاب کنید. برخی از کتاب ها دارای تست های بسیاری هستند به طوری که همه انرژی شما را می گیرند. پس قبل از انتخاب کتاب حتما به تعداد تست ها توجه داشته باشید. گاهی اوقات نیز تعداد زیاد تست ها در دانش آموز کنکوری باعث تداخل اطلاعات می شود.

– یکی دیگر از نکات بسیار مهم آن است که از چند منبعی پرهیز کنید. منابع مختلف ممکن است باعث گیج شدن شما شوند. چند منبعی می تواند تداخل اطلاعات را برای شما به همراه داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله با همه نکات مربوط به خرید کتاب کمک درسی آشنا شدید. خرید کتاب های کمک درسی بر اساس نیاز و فاکتورهایی که عنوان شد می تواند به صورت آنلاین انجام گیرد. به طور مثال برای خرید کتاب از اصفهان می توانید به راحتی از طریق کتاب فروشی های آنلاین انواع کمپین های تبلیغاتی و یا انتشاراتی که به صورت آنلاین واینترنتی کتاب های منابع کنکور را به فروش می رسانند خرید مطمئنی را تجربه کنید.

نظرات