راهنمای ثبت نام بیمه زنان خانه دار در سامانه es.tamin.ir + شرایط و مبلغ بیمه ۱۴۰۰

2

راهنمای ثبت نام بیمه زنان خانه دار در سامانه es.tamin.ir + شرایط و مبلغ بیمه

آدرس سامانه بیمه زنان خانه دار : ثبت نام بیمه زنان خانه دار آبان و آذر ۱۴۰۰ در سامانه es.tamin.ir آغاز شد و تمامی دختران مجرد خانه دار و زنان خانه دار از ۱۵ سال تا ۵۰ سال می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی eservices.tamin.ir به صورت غیر حضوری ثبت نام کنند. شرایط بیمه زنان خانه دار از نحوه ثبت نام تا میزان و مبلغ بیمه ماهانه و آدرس سامانه ثبت نام بیمه زنان خانه دار را با جزئیات و فوانین جدید در سال ۱۴۰۰ را بخوانید

راهنمای ثبت نام بیمه زنان خانه دار در سامانه es.tamin.ir + شرایط و مبلغ بیمه 1400

شرایط بیمه زنان خانه دار در سال ۱۴۰۰

ثبت نام بیمه زنان خانه دار ۱۴۰۰ در سامانه eservices.tamin.ir آغاز شد و تمامی دختران مجرد خانه دار و زنان خانه دار از ۱۵ سال تا ۵۰ سال می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی eservices.tamin.ir به صورت غیر حضوری ثبت نام کنند.

تمامی زنان ۱۸ تا ۵۰ ساله سراسر کشور می‌توانند از حمایت‌های مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بهره‌مند شوند. برخورداری از این حمایت‌ ها نیازمند تأهل و سابقه بیمه‌ پردازی نیست.

بیمه زنان خانه‌دار از جمله حمایت‏هایی است که به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به زنان ارائه می‌شود و فرآیند ورود به جمع بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی بر اساس این قانون به سادگی انجام می‌شود.

مشمولین بیمه زنان خانه‌دار تمامی زنان ۱۸ تا ۵۰ ساله هستند و در خصوص افراد بالای ۵۰ سال نیز میزان سابقه بیمه‌ پردازی قبلی به حداکثر سن مورد نظر اضافه می‌شود.

مبلغ بیمه

نرخ پرداخت حق‌بیمه زنان خانه‌دار برای برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی ۱۲ درصد؛ بازنشستگی و فوت (پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) ۱۴ درصد و بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی ۱۸ درصد است.

حداقل دستمزد مصوب شواری عالی کار در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشته است. بر این اساس حداقل دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه مبلغ ۲۶،۵۵۴،۹۵۰ ریال تعیین شده است.

همچنین بخوانید: شرایط بیمه زنان خانه دار چگونه است ؟ + نرخ حق بیمه و شرایط بازنشستگی زنان خانه دار 

شرایط و قوانین جدید

امکان انتخاب نرخ پرداخت حق‌ بیمه و دستمزد مبنای پرداخت حق‌ بیمه از ویژگی بیمه زنان خانه دار است. به این منظور که اگر دستمزد انتخابی متقاضی بالاتر از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار باشد، ضریب دستمزد انتخابی نسبت به حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار همواره در سنوات آتی رعایت می‌شود.

یعنی در صورتی که زنان متقاضی استفاده از این نوع بیمه تحت تکفل پدر، مادر یا همسر خود بوده و از این طریق از مزایای درمانی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار باشند، نیازی به پرداخت حق سرانه درمان نیست و در غیر این صورت می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان مصوب از خدمات درمانی مراکز ملکی و همچنین طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی نیز برخوردار شوند.

آدرس سامانه ثبت نام بیمه زنان خانه دار

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، متقاضیان می توانند بدون مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس اینترنتی www.es.tamin.ir نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

لازم به ذکر است که چند سالی است که بحث بیمه شدن زنان خانه دار مطرح است و در همین رابطه مجید حسن‌زاده معاون توسعه و تعمیم بیمه اداره کل امور بیمه شدگان درباره میزان استقبال زنان خانه‌دار از این بیمه گفت: با توجه به تمهیدات و تسهیلات درنظر گرفته شده توسط سازمان تامین اجتماعی و اطلاع رسانی گسترده‌‏ای که صورت گرفته، تاکنون بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر نسبت به انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار اقدام کرده اند و هر ساله مبلغ حق بیمه مزبور با توجه به نرخ پرداخت حق بیمه انتخابی در زمان انعقاد قرارداد دارای افزایش است.

 

2 دیدگاه در “راهنمای ثبت نام بیمه زنان خانه دار در سامانه es.tamin.ir + شرایط و مبلغ بیمه ۱۴۰۰

  1. سیده فاطمه حسینی گفت:
    2
    5

    برای ثبت نام خودرو برای مادران فرزند اوری

  2. خسرو گفت:
    2
    1

    اعطای تسهیلات کذب محض است به خاطر منافع شخصی بچه ی دنیا نیارین زندگی بهتر فرزند کمتر

نظرات