بیوگرافی امیر افشار مجری تلویزیون و همسر و فرزندانش +عکس و پیج اینستاگرام و سوابق

2

امیر افشار متولد ۱۳۴۴ در تهران است و سالها به عنوان مجری تلویزیونی در صدا وسیما فعالیت میکرد. افشار مجری قدیمی تلویزیون در دهه ۶۰ و ۷۰ از اوایل انقلاب اسلامی وارد سازمان صدا و سیما شد و در برنامه هایی همچون اعلام برنامه های شبکه یک سیما، اولین برنامه شبانه زنده بعد از انقلاب با عنوان گلچین شبانه، تابستان، ورزش و سلامتی و … اجرا کرد

بیوگرافی امیر افشار مجری تلویزیون و همسر و فرزندانش + عکس ها و سوابق از مجریگری تا نویسندگی و اینستاگرام امیر افشار مجری قدیمی صدا و سیما و همسرش با عکس های شخصی و تصاویر جدید تا علت کم کاری در تلویزیون همراه با مصاحبه و زندگینامه خانوادگی او را در ادامه از مجله حرف تازه دریافت کنید.

بیوگرافی امیر افشار مجری تلویزیون و همسر و فرزندانش + عکس و پیج اینستاگرام و سوابق

بیوگرافی امیر افشار

امیر افشار, (amir afshar) مجری تلویزیون متولد سال ۱۳۴۴ در تهران است. او یکی از مجریان و گویندگان صدا و سیما ی ایران است که در دهه ۶۰ و ۷۰ برنامه های زیادی را در تلویزیون و شبکه های یک و دو سیما اجرا کرد.

امیر افشار مجری تلویزیون کیست و کجاست

او درمورد علت اینکه چرا دیگر در تلویزیون فعالیتی نمیکند میگوید از سال ۷۹ تا ۸۸ حدود ۹ سال در تلويزيون اجرا نداشتم،
اما در مراسم‌هاي مختلف فرهنگي و هنري كه در كشور برگزار مي‌شد، برنامه اجرا مي‌كردم. در اين مدت پيشنهادهايي مي‌شد که من نمي‌پذيرفتيم. به دو دليل نمي‌پذيرفتم. ابتدا به دليل اين كه من كارگردان تلويزيون بودم و فرصت كمي براي اجرا داشتم و در برنامه‌هاي روتين شبكه نمي‌توانستم حضور داشته باشم. دوم اين كه برنامه مورد توجه من نبود. هميشه دنبال برنامه‌اي بودم كه دلخواهم باشد و بتوانم با مخاطب ارتباط برقرار كنم. فكر مي‌كنم اگر مجري نتواند در خاطر مردم بماند و تاثيرگذار باشد پس دليلي براي اجرا ندارد.

ازدواج و همسر و فرزندانش

از زندگی خصوصی و شخصی و همسرش و فرزندانش اطلاعی در دست نیست

بیوگرافی امیر افشار مجری تلویزیون کیست

سوابق از مجریگری تا نویسندگی

افشار مجری قدیمی تلویزیون در دهه ۶۰ و ۷۰ از اوایل انقلاب اسلامی وارد سازمان صدا و سیما شد و در برنامه هایی همچون اعلام برنامه های شبکه یک سیما، اولین برنامه شبانه زنده بعد از انقلاب با عنوان گلچین شبانه، تابستان، ورزش و سلامتی و … اجرا کرد.

تحصیلات

او دانش آموخته کارشناسی تولید با گرایش کارگردانی تلویزیون از دانشکده صدا و سیماست و در حال حاضر علاوه بر کارگردانی در شبکه یک سیما اجرای برنامه «شبکه یک شبکه هر ایرانی» را بر عهده دارد.

سوابق

امیر افشار درباره حضورش در تلویزیون میگوید سال ۱۳۵۸ صداپيشه و تك‌گوي گروه كر بودم و سال ۱۳۶۰ در راديو همدان گويندگي مي‌كردم. از سال ۶۵ در دانشكده صدا و سيما مشغول به تحصيل در رشته كارگرداني تلويزيوني شدم. سال ۱۳۶۸ در گروه معارف، اعياد و مناسبت‌هاي شبكه يك سيما را اجرا مي‌كردم و سال ۱۳۷۲ به عنوان مجري پخش اين شبكه سيما ايفاي نقش كردم.

صدا كاملا ژنتيكي است. بايد قابليت يك صداي مناسب در كسي كه مي‌خواهد مجري شود وجود داشته باشد. ضمن اين كه استعداد ذاتي هم بسيار اهميت دارد. اگر كسي با اين ويژگي‌ها وارد محيط و فضاي مناسب شود و آموزش‌هاي لازم را ببيند مي‌تواند موفق شود.

او دانش آموخته کارشناسی تولید با گرایش کارگردانی تلویزیون از دانشکده صدا و سیماست و در حال حاضر علاوه بر کارگردانی در شبکه یک سیما اجرای برنامه «شبکه یک شبکه هر ایرانی» را بر عهده دارد.

عکس های جدید امیر افشار مجری قدیمی صدا و سیما

امیر افشار در برنامه چهل تیکه

امیر افشار پنجشنبه شب ۱۸ آذر ۱۴۰۰ مهمان برنامه چهل تیکه با اجرای محمدرضا علیمردانی در شبکه نسیم شد که یادآور دهه شصت و شیوه‌ی اجرای برنامه‌ها در دو کانال معروف یک و دو است و از آنچه گذشت و تجربه‌های خاطره‌انگیز گفت.

همچنین ببینید: بیوگرافی فاطمه رضاپور مجری و همسر و فرزندانش + عکس های خانوادگی و شغل همسرش

امیر افشار در برنامه چهل تیکه

مصاحبه خواندنی امیر افشار مجری با سابقه تلویزیون

شما از چه سالي اجرا در تلويزيون را بر عهده گرفتيد؟

سال ۱۳۵۸ صداپيشه و تك‌گوي گروه كر بودم و سال ۱۳۶۰ در راديو همدان گويندگي مي‌كردم. از سال ۶۵ در دانشكده صدا و سيما مشغول به تحصيل در رشته كارگرداني تلويزيوني شدم. سال ۱۳۶۸ در گروه معارف، اعياد و مناسبت‌هاي شبكه يك سيما را اجرا مي‌كردم و سال ۱۳۷۲ به عنوان مجري پخش اين شبكه سيما ايفاي نقش كردم.

علاقه به تئاتر

من از ابتدا به تئاتر هم علاقه‌مند بودم و حتي در كنكور سراسري كه قبول شدم، مي‌توانستم در رشته كارگرداني تئاتر در دانشكده هنرهاي زيبا و هم دانشكده صدا و سيما ادامه تحصيل بدهم كه در نهايت صدا و سيما را انتخاب كردم. هميشه و حتي الان هم علاقه زيادي به بازيگري و اجرا دارم.

به نظر شما مجريگري را چطور بايد آموخت؟

صدا كاملا ژنتيكي است. بايد قابليت يك صداي مناسب در كسي كه مي‌خواهد مجري شود وجود داشته باشد. ضمن اين كه استعداد ذاتي هم بسيار اهميت دارد. اگر كسي با اين ويژگي‌ها وارد محيط و فضاي مناسب شود و آموزش‌هاي لازم را ببيند مي‌تواند موفق شود.

توبیخ برای اجرای نامناسب

خير تاكنون برايم پيش نيامده است. البته برخي مواقع تهيه‌كننده با من يا برعكس به جهت همخواني كه نداشته‌ايم بحث كرديم كه اين مورد هم طبيعي است و امكان دارد در هر كاري پيش بيايد.

عکس های اینستاگرام امیر افشار مجری قدیمی تلویزیون

علت کم کاری و اجرا نکردن در تلویزیون

او درباره علت کم کاری و کم رنگ شدن در زمین اجرا در تلویزیون گفته: از سال ۷۹ تا ۸۸ حدود ۹ سال در تلويزيون اجرا نداشتم، اما در مراسم‌هاي مختلف فرهنگي و هنري كه در كشور برگزار مي‌شد، برنامه اجرا مي‌كردم. در اين مدت پيشنهادهايي مي‌شد که من نمي‌پذيرفتيم

به دو دليل نمي‌پذيرفتم. ابتدا به دليل اين كه من كارگردان تلويزيون بودم و فرصت كمي براي اجرا داشتم و در برنامه‌هاي روتين شبكه نمي‌توانستم حضور داشته باشم. دوم اين كه برنامه مورد توجه من نبود. هميشه دنبال برنامه‌اي بودم كه دلخواهم باشد و بتوانم با مخاطب ارتباط برقرار كنم. فكر مي‌كنم اگر مجري نتواند در خاطر مردم بماند و تاثيرگذار باشد پس دليلي براي اجرا ندارد.

چه شد كه دوباره اجرا در شبكه يك را قبول كرديد؟

با توجه به حضور مهدي فرجي در شبكه و همچنين درخواست آقاي مصداقي مدير پخش شبكه توانستم به خانه اصلي خودم برگردم.

من پيشنهادهاي مختلفي از شبكه‌هاي ديگر داشته و دارم، اما باتوجه به حضور چندين ساله‌ام در شبكه يك علاقه‌مند هستم كه در اين شبكه همچنان باشم. ان‌شاءالله برنامه شبكه يك شبكه هر ايراني با طراحي جديدتر و زمان مناسب‌تري روي آنتن برود.

مجری شبكه يك شبكه هر ايراني

با توجه به اين كه ساعت پخش مناسبي ندارد و عموما مردم وقت استراحتشان است يا از محل كار به سمت منزل مي‌روند مخاطب زيادي ندارد، اما روزانه پيامك‌ها و تلفن‌هاي زيادي داريم كه نشان مي‌دهد مردم اين برنامه را تماشا مي‌كنند و خواسته‌هايشان را با ما مطرح مي‌كنند.

شغل دوم امیر افشار مجری

به كشاورزي علاقه زيادي دارم. به تازگي هم زمين كشاورزي خريده‌ام و مشغول كاشت گندم هستم.
منبع بیوگرافی مجله اینترنتی حرف تازه

منبع مصاحبه:جام جم آنلاین

 

2 دیدگاه در “بیوگرافی امیر افشار مجری تلویزیون و همسر و فرزندانش +عکس و پیج اینستاگرام و سوابق

  1. مریم گودرزی گفت:

    سلام وخداقوت به آقای امیر افشار مجری کاربلد ودرودبیکران به همسر محترم وبزرگوارشون امروز این زوج مهربان روتوکوه دیدم،وسادگی وعشق رویکبار دیگه لمس کردم،مخصوصا خانم خسروی که یکپارچه امواج نورانی ازشون دریافت کردم.درپناه خدای مهربان باشید.یاعلی

  2. مرتضی گفت:

    سلام…مرسی از سایت حرف تازه…با آرزوی موفقیت برای آقای امیر افشار…همسر ایشون سرکار خانم اعظم خسروی از مجریان صدا و سیما هستند و فرزندش این دو عزیز محمدامین دانشجو میباشد..

نظرات