قیمت میلگرد | قیمت میلگرد ۱۴ ، ۱۶ و ۸ در بازار

0

قیمت میلگرد را در فروشگاه شهرآهن ببینید. می دانید میلگرد، یکی از مهم ترین و پرکاربردترین مقاطع فولادی در بازار آهن‌آلات است که اگر بگوییم بدون وجود آن نمی توان هیچ پروژه ساختمانی را به پایان رساند، بیراه نگفته ایم و اغراق نکرده ایم. به دلیل اهمیت این محصول، مهم است که آن را از کجا می خریم، تا کیفیت لازم را داشته باشد. آهن آلات شهرآهن یکی از سایت های اینترنتی در حوزه فروش محصولات کارخانه های فولاد است که به دلیل داشتن نماینده رسمی از این کارخانه های فولاد، محصولات مختلف اعم از میلگرد را در بهترین کیفیت و با قیمتی نازل، به فروش می رساند. با شهرآهن شما می توانید محوصل مورد نظر خود را به راحتی و به صورت اینترنتی سفارش داده و در مقصد تحویل بگیرید.

 قیمت میلگرد در بازار

صنعت فولاد به عنوان صنعت مادر یکی از تاثیرگذارترین صنایع بر توسعه کشورها، شکوفایی اقتصادی بوده، صنایع  بسیاری از جمله شهر سازی، خودرو سازی، راهسازی، نفت وگاز، راه آهن … به آن وابسته هستند و به صورت غیر مستقیم، برتجارت جهانی، آموزش عالی و … تاثیر گذار است. کشور ایران به پشتوانه معادن سنگ آهن خود یکی از تولید کنندگان جهانی انواع محصولات فولادی (شمش – محصولات طویل فولادی  – انواع ورق – محصولات مفتولی ……..) بوده، یکی از پر تقاضاترین محصولات فولادی انواع میلگرد است.

میلگرد نقش بسزایی در بازار داخلی و صادرات دارد؛ به همین خاطر برای اعضاء اصلی بازارهای داخلی و بین المللی پیش بینی قیمت میلگرد اهمیت زیادی دارد. قیمت میلگرد هم بر حسب عوامل مختلف، مانند سایر محصولات فولادی، ممکن است روند صعودی یا نزولی داشته باشد که البته در هفته های گذشته، بیشتر روند صعودی داشته و باعث نگرانی بسیاری از مصرف کنندگان شده است.

قیمت میلگرد در بازار

قیمت میلگرد

از آنجایی که خرید میلگرد جزو واجبات صنایع مختلف به خصوص صنعت ساخت و ساز است، در نتیجه عوامل موثر بر قیمت میلگرد نیز برای خریداران مهم است. عوامل زیادی بر قیمت محصولات میلگرد موثر هستند، که هر یک به نوعی بر قیمت اثر می گذارد. از مهمترین عوامل موثر بر قیمت میلگرد، می توان به قیمت نرح ارز جهانی، قیمت جهانی فولاد، قیمت مواد اولیه و مسائل مشکلات تامین آن، هزینه حمل ونقل، عرضه و تقاضا اشاره کرد.

شاید پیش خود فکر کنید، این محصول تولید داخل است، پس چرا باید قیمت دلار بر روی آن تاثیر گذار باشد. دلار به عنوان یک کالای سرمایه ای با نقدینگی سریع  شناخته می شود. با توجه به تورم زیاد در کشور ایران اکثرا برای حفظ ارزش نقدینگی خود آن را به دلار تبدیل می کنند. کاهش یا افزایش قیمت دلار که نشانگر کاهش یا افزایش ارزش پول ملی است، لذا نوسانات قیمت دلار یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت تمام کالاها از جمله محصولات فولادی در کشور است، همچنین مبادلات بین المللی بر مبنا دلار انجام می شود که این امر بر قیمت محصولات صادراتی اثر مستقیم دارد. عوامل فوق نشان دهنده تاثیر قیمت دلار بر محصولات فولادی از جمله میلگرد است.

افزایش یا کاهش قیمت جهانی محصولات فولادی نیز به دلیل افزایش یا کاهش در عرضه مواد اولیه (۱شمش، سنگ آهن ) است. یکی از بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن جهان کشور چین بوده که با توجه به موجودی سنگ آهن بنادر صادرکننده قیمت محصولات  فولادی جهان افزایش یا کاهش پیدا می کند. شما می توانید برای آگاهی از قیمت میلگرد به سایت شهرآهن مراجعه نمایید و از قیمت دقیق هر یک از انواع میلگردها آگاه شوید.

قیمت میلگرد در بازار

قیـمت میلگرد ۱۴ ، ۱۶ و ۸ در بازار

دو عامل مهمی که بر روی قیمت میلگرد، موثر است، نوع میلگرد و میزان عرضه و تقاضای بازار است. برای تولید هر نوع میلگرد، از مقدار مواد اولیه متفاوتی استفاده شده و همچنین زمان متفاوتی برای ساخت آن صرف شده است. به همین دلیل قیمت هر نوع میلگرد، با دیگری متفاوت است.

مورد بعدی هم همانطور که گفتیم، میزان عرضه و تقاضای بازار است. بازار مکانی مجازی یا واقعی برای مبادله کالا بوده که از تقابل عرضه و تقاضا، معاملات انجام می پذیرد. اگر عرضه یک نوع میلگرد بیشتر از تقاضا باشد؛ قیمت کاهش یافته و در صورتی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، قیمت ها کاهش پیدا می کند. تقاضای محصولات فولادی از جمله میلگرد مشتقی از بازار مسکن و شهرسازی است.

شما می توانید برای آگاهی از قیمت لحظه ای و دقیق هر یک از میلگردهای موجود در بازارو همچنین اطلاع از نحوه صادرات میلگرد با کارشناسان پشتیبانی شهرآهن تماس حاصل فرمایید.

نظرات