بیوگرافی آزاده مسیح زاده فیلمساز و ماجرای فرهادی + عکس اینستاگرام و فیلم شناسی

7

آزاده مسیح زاده کیست؟,ماجرای آزاده مسیح زاده و اصغر فرهادی و بیوگرافی آزاده مسیح زاده کارگردان و مستندساز و همسرش + عکس اینستاگرام و فیلم شناسی و سوابق هنری آزاده مسیح زاده و زندگینامه و شخصی و هنری از موسسه کارنامه تا همکاری با اصغر فرهادی و پریسا بخت آور و حواشی و جنجال های فیلم قهرمان و پیج اینستاگرام آزاده مسیح زاده کارگردان و دانلود مستند دوسر برد، دوسر باخت ازاده مسیح زاده را در ادامه میخوانید

بیوگرافی آزاده مسیح زاده کارگردان و همسرش + عکس اینستاگرام و ماجرای فرهادی

بیوگرافی آزاده مسیح زاده

آزاده مسیح زاده, کارگردان, نویسنده, تهیه کننده و منشی صحنه متولد دهه ۶۰ در شیراز است که فیلم سازی و فعالیت خود را از موسسه کارنامه آغاز کرده و اولین مستند پژوهشی او دوسر برد، دوسر باخت نام دارد. آزاده مسیح زاده ادعا می کند قهرمان اصغر فرهادی کپی از مستند پژوهشی او به نام دوسر برد، دوسر باخت است.

سوابق از موسسه کارنامه تا همکاری با اصغر فرهادی

آزاده مسیح زاده منشی صحنه و کارگردان ایرانی است که فعالیت هنری خود را از موسسه کارنامه آغاز کرده و از هنرجویان و شاگردان اصغر فرهادی و پریسا بخت آور است. او تاکنون بیشتر به عنوان منشی صحنه فعالیت داشته و تاکنون مستند «دوسر برد، دوسر باخت» و فیلم کوتاه «۳۶۰ درجه» را کارگردانی کرده است.

مسیح زاده اولین فیلم بلند خود را به نام بهت را نیز کارگردانی کرده است.

بیوگرافی آزاده مسیح زاده فیلمساز و ماجرای فرهادی + عکس اینستاگرام و فیلم شناسی

ماجرای کپی فیلم قهرمان اصغر فرهادی از اثر آزاده مسیح زاده

در آبان ۱۴۰۰ یک ادعای جنجال برانگیز در میان هیاهوی نمایش فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی، مطرح شد که واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت!

کارگردان یک فیلم مستند (فیلم «دو سر برد، دو سر باخت» به کارگردانی آزاده مسیح زاده) مدعی است که فیلم سینمایی مشهور این روزها (قهرمان ساخته اصغر فرهادی) با اثرپذیری جدی از فیلم مستند او ساخته شده و در این مسیر نه تنها حق و حقوق مادی و معنوی او هیچ گاه تامین نشده بلکه شاهد برخوردهایی از گونه‌ای دیگر بوده است.

حالا مسیح زاده معتقد است که این مستند پژوهشی را در سال ۹۳ در ورکشاپ فیلم سازی موسسه فرهنگی هنری کارنامه ساخته و برای آن در سال ۹۷ جایزه ویژه هیات داوران از هشتمین جشنواره شیراز را دریافت و منتخب بهترین پژوهش از شصتمین جشنواره منطقه‌ای همدان شده است.

ماجرای آزاده مسیح زاده و فیلم قهرمان اصغر فرهادی

 

همچنین ببینید: بیوگرافی سارینا فرهادی (دختر اصغر فرهادی) + جوایز و افتخارات هنری

داستان مستند دوسر برد، دوسر باخت آزاده مسیح زاده

مسیح زاده در تاریخ ۴ اردیبهشت ۹۷ در اینستاگرام خود در خلاصه داستان این مستند آمده است: «زندانی بندباز شیرازی که در زندان به رنگ‌آمیزی دیوارهای زندان مشغول است، روزی برای خرید رنگ از زندان خارج می‌شود و کیف حاوی پول پیدا می‌کند. به گفته خودش می‌توانسته این پول را برای خودش بردارد، اما مبلغ پول به اندازه‌ای نبوده که بتواند بدهی خود را داده و از زندان خلاص شود. پس به دنبال صاحب پول می‌گردد و پس از پس دادن پول به صاحبش، این ماجرا رسانه‌ای می‌شود و خیرین شیراز بدهی این فرد را پرداخت می‌کند و او با این حرکت قهرمانانه از زندان آزاد می‌شود.

مستندساز در این مستند پژوهشی به دنبال کشف حقیقت اصلی است و به دنبال زنی که صاحب آن کیف بوده و در این میان به حقیقت های دیگری نیز دست میابد.»

اینستاگرام آزاده مسیح زاده کارگردان مستند دوسر برد، دوسر باخت

اینستاگرام آزاده مسیح زاده

صفحه رسمی این کارگردان جوان با نشانی
azadeh_masihzadeh در دسترس عموم قرار دارد

همچنین ببینید: بیوگرافی و عکس های بازیگران «فیلم قهرمان» اصغر فرهادی + افتخارات و نقد

بیانیه وکیل اصغر فرهادی به ادعای آزاده مسیح زاده

کاوه رضوانی راد، به توضیح درباره این ماجرا پرداخت و در یادداشتی نوشت: «پیش از هر سخنی، ذکر این نکته ضروری است که اینجانب در مقام وکیل پروژه سینمایی «قهرمان»، در سه ماه گذشته به دلیل رعایت احترام مقام معلم و شاگردی، از پاسخ رسانه­‌ای به ادعاهای یکی از هنرجویان ورک شاپ آموزشی آقای اصغر فرهادی در سال ۹۲_۹۳ اجتناب نموده و گزارش خود را در این‌باره به خانه سینما ارائه کرده­‌ام، اما اکنون که بیانیه انجمن مستندسازان، موجب رسانه‌­ای شدن موضوع در سطح عمومی شده است، بیان توضیحات و جزییات موضوع و انتشار اسنادی که ماهیت حقیقی روایت را آشکار می‌­سازد ضروری است.

*؛ در سال ۹۲-۹۳ و در جریان برگزاری دوره آموزشی فیلم‌سازی مستند در موسسه کارنامه، آقای فرهادی طبق طرح درسی دوره‌شان، هنرجویان این دوره را به گروه‌های دو و یا سه نفره تقسیم کرده و سوژه‌ای را به عنوان ایده‌ی مشترک همه‌ی گروه‌ها برای کار کلاسی تعیین می‌نمایند و قرار می‌شود هنرجویان تحت نظارت، مشاوره و راهنمایی ایشان در زمینه‌های تکنیکی و محتوایی با محوریت اشخاصی که پول و یا شی‌ء گرانبهایی را یافته‌اند و با عودت آن به صاحبِ مال در جامعه شناخته شده و به عنوان قهرمان برجسته شده‌اند کار کنند.

بیوگرافی آزاده مسیح زاده فیلمساز و ماجرای فرهادی + عکس اینستاگرام و فیلم شناسی

از جمله سوژه‌های این دوره، شخصی است که در شیراز، زندانی مهریه بوده و با یافتن کیفی پر از پول و عودت آن به صاحب کیف، مورد تکریم قرار می‌گیرد. این اتفاق در سال ۹۱ رخ داده و به صورت گسترده در مطبوعات و رسانه‌های سراسری و محلی انعکاس داشته است، از جمله در گزارش تصویری مفصل شبکه استانی فارس و همچنین بخش حوادث روزنامه جام جم صفحه ۱۹ مورخ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ و روزنامه خبر مورخ ۲۸ فروردین ۱۳۹۱٫

بنابراین برخلاف ادعای ناصحیح خانم آزاده مسیح زاده، سوژه مذکور توسط ایشان کشف نگردیده است بلکه این خبر از قریب به یک سال پیش از شروع دوره فیلمسازی مستند، در سطح گسترده‌ای در جامعه انتشار یافته است.

آزاده مسیح زاده کیست

با نظر مساعد آقای فرهادی، مقرر می‌شود ایشان که خود اهل شیراز بوده، نسبت به مصاحبه و تصویربرداری از این فرد اقدام‌ نماید. با اتمام دوره کلاسی، این هنرجو کار کلاسی خود را که با ایده و طرح و تحت نظارت و راهنمایی آقای فرهادی ساخته شده بود با عنوان مستند «دو سر برد، دو سر باخت» تدوین نهایی و در چند جشنواره فیلم کوتاه بدون اشاره و ذکر نام آقای اصغر فرهادی به نمایش درمی‌آوردند.

طرح فیلم مستند «دو سر برد، دو سر باخت» متعلق به آقای فرهادی

* پنج سال بعد و در سال ۹۸، خانم مسیح‌زاده دوباره در دوره‌های آموزشی آقای فرهادی در موسسه بامداد ثبت نام می‌نمایند. ایشان قبل از ساخت فیلم « قهرمان»، در حضور دو شاهد در موسسه آموزشی بامداد در تاریخ ۱۵/۰۵/۱۳۹۸، متنی را به دست خط و امضای خود تهیه کرده و در آن صراحتا اظهار می‌کنند که ایده و طرح فیلم مستند «دو سر برد، دو سر باخت» متعلق به آقای فرهادی است. اصل این سند در اختیار موسسه بامداد و نسخه‌ی برابر اصل شده آن به خانه سینما و دادسرای فرهنگ و رسانه (شعبه چهارم ) تقدیم شده است.

عکس های آزاده مسیح زاده

* دو سال بعد و در تابستان ۱۴۰۰ و درست همزمان با اکران فیلم « قهرمان» در جشنواره کن، خانم مسیح زاده با طرح ادعایی عجیب در شبکه‌های اجتماعی اعلام داشتند که فیلم« قهرمان » از فیلم مستند ایشان کپی شده است. این موضوع بلافاصله با واکنش بعضی از هنرجویان آن دوره مواجه شده و ایشان با بیان جزییاتی از آن دوره در مقام پاسخ به این ادعای کذب برآمدند. از جمله آن که دوازده نفر از هنرجویان این دوره آموزشی، با تنظیم استشهادیه‌ای به بیان جزییات کامل روند ورکشاپ آموزشی پرداختند.

فیلم ها و سریال های آزاده مسیح زاده کارگردان

7 دیدگاه در “بیوگرافی آزاده مسیح زاده فیلمساز و ماجرای فرهادی + عکس اینستاگرام و فیلم شناسی

  1. مهران گفت:
    1
    3

    بعنوان فردي بيطرف كه سالهاست پژوهشگر حوزه ي جامعه شناسي و تاريخ معاصر هستم و با فضا و ادبيات و مهارت قشر وكلا هم اشنا هستم و نيز فضاي حقوقي ، دوبار با دقت گزارش را خواندم و ادعاي خانم مسيح زاده كاملا به حق است

  2. سهیل ن گفت:
    6
    4

    یک چیزه دیگه ای هم که یادم رفت اینکه سراسیمه گی وکلای اصغر است که چنین بیپروا و به هر قیمتی پیروز شدن و اخلاق را کنار گذاشتن دارند سخنرانی میکنند.احتمالا خودشونم میدونن یک ریگی تو کفشاشونه یا شاید فکر میکنند آزاده دستکم در افکار همگانی برندست.خدا داند.ولی من به اصغر هیچ افتخاری نمیکنم البته پیش از این، این نگرش در من بوجود اومده.چون ایشون سیاستمدار است نه مردمی

  3. سهیل ن گفت:
    3
    3

    چرا پنج سال بعد بخوان دستنویس از دختر بگیرند؟لابد با تهدید بوده که مافیای ما دیگه نمیگذاریم کار کنی اگر امضا نکنی.تا اینجا حق با آزاده ولی قانون نودو پنج درصد با اصغر است.ولی پیش از آن وکلای تیم اصغر فرهادی و خود فرهادی و همکاراش گفتند ما این داستان از روزنامه پیدا کردیم!!اگر از روزنامه بوده چرا از آزاده امضا گرفتند؟دروغ ، اگر آزاده زرنگ باشد میتواند ثابت کند .داستانشم خیلی شبیهه ولی اختلافهایی هم داره .البته برخی اختلافها به دلیل جنبه هالیوودی دادن به داستان بوده مثلا دوست دختر ساختن واسه شخصیت اول قهرمان اصغر.

  4. سهیل گفت:
    5
    1

    من شیرازی نیستم ولی شناختی که از این گرامی دارم مطمئن هستم آزرده خاطر شده است. درود بر تو

  5. علی گفت:
    5
    3

    چنین کاری جای تأسف داره
    از طرف اصغر فرهادی یا هر کس دیگری

  6. مزدا گفت:
    4
    8

    بعنوان فردي بيطرف كه سالهاست پژوهشگر حوزه ي جامعه شناسي و تاريخ معاصر هستم یک بار با دقت گزارش را خواندم و ادعاي وکیل آقای فرهادی كاملا به حق است.

  7. فريبا گفت:
    10
    5

    بعنوان فردي بيطرف كه سالهاست پژوهشگر حوزه ي جامعه شناسي و تاريخ معاصر هستم و با فضا و ادبيات و مهارت قشر وكلا هم اشنا هستم و نيز فضاي حقوقي ، دوبار با دقت گزارش را خواندم و ادعاي خانم مسيح زاده كاملا به حق است

نظرات