راهنمای خرید بهترین بخاری گازی و بخاری برقی در سال ۱۴۰۰

0

در این مطلب میخواهیم به شما بگوییم که یک بخاری گازی یا بخاری برقی خوب شامل چه خصوصیت هایی می شود و چگونه می توانید بهترین و کم مصرف ترین مدل را انتخاب کنید.

 خرید بخاری گاری

با شروع شدن فصل سرما همه ی اشخاص به دنبال گرم کردن خانه و یا محل کار خود هستند،بخاری یک وسیله گرمایشی می باشد که در مدل های مختلف و گوناگونی تولید و در بازار عرضه می شود که با متصل شدن به منبع انرژی گازی ، برقی ، نفت و … شروع به کار می کند و بهتر است بنابر کارایی هر کدام از مدل ها،بهترین گزینه را برای خانه و یا محل کار خود انتخاب نمائید.در این میان بخاری گازی یکی از پرمصرف ترین مدل ها نسبت به سایر محصول ها می باشد و هنوزهم با وجود شوفاژها به عنوان یکی از پرفروش ترین و پر استفاده ترین محصول ها محسوب می شود.بهره گیری از بخاری های گازی تبعات منفی نیز به دنبال دارد،یکی از این حوادث تلخی که هر سال در فصل سرما به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی رخ می دهد گاز گرفتگی می باشد.بخاری ها در دو مدل بخاری گازی و بخاری برقی تولید و در بازار عرضه می شوند که شما می توانید براساس نیاز خود مدل مناسب را تهیه نمائید.

انواع مختلف بخاری

  • بخاری گازی

این مدل از محصول ها یکی از رایج ترین مدل ها می باشند و بسیاری از افراد طرفدار این مدل از بخاری ها هستند که در بیشتر فضاها مورد استفاده قرار می گیرند منتها هنگام استفاده بایستی به نکات ایمنی توجه بسیاری داشته باشید تا اتفاق های ناگواری رخ ندهد.

  • بخاری برقی

بخاری های برقی همان گونه از نامشان مشخص است با برق کار می کنند و برای فضاهای بزرگ مناسب نیستند.بهتر است بدانید که این مدل از محصول ها قابلیت جابه جایی وحمل را دارند منتها مصرف برق آنها زیاد می باشد.بخاری برقی ها در دو مدل فن دار و تابشی تولید و در بازار عرضه می شوند.بخاری برقی فن دار با نام فن هیتر نیز شناخته می شود که از ایمنی بالایی برخوردار می باشد منتها نمیتوان در محیط های مرطوب از آن بهره گیری کرد.بخاری تابشی انرژی برق را به انرژی تابشی تبدیل می نماید و گرمادهی آن توسط المنت صورت می گیرد.

خرید بخاری گاری

  • بخاری گازی بدون دود کش

بهتر است تا حد امکان فکر خرید این مدل از بخاری ها را نداشته باشید ، زیرا بهره گیری از بخاری های بدون دودکش در فضاهای بسته مثل پذیرایی ، سالن ها ، اتاق خواب ها و هر مکانی که تهویه مناسبی نداشته باشد ،بسیار خطرناک و تهدید آمیز می باشد همچنین منجر به اتفاق های ناگوار می شوند. از بخاری های بدون دود کش تنها می توانید در فضاهای نیمه باز که ورود و خروج افراد زیاد می باشد و هوای تازه دائم در جریان می باشد استفاده کنید.بهتر است بدانید که گاز برای سوختن به اکسیژن هوا احتیاج دارد که در صورت کمبود هوا ، مقدار اکسیژن پایین می آید و مقدار مونوکسید و دی اکسید کربن افزایش پیدا می کند که منجر به گاز گرفتگی و یا مسمومیت می شود.البته که امروزه اکثر بخاری های بدون دودکش مجهز به سیستم ODS می باشند و در صورت کاهش مقدار اکسیژن موجود به شکل اتوماتیک گاز را قطع می کنند و خاموش می شوند.

مقدار تولید گرمای بخاری گازی چه مقدار می باشد؟

هر کیلووات یا کیلوکالری انرژی ۱۰ متر مربع محیط را گرم می کند.در منطقه های خیلی سرد و کوهستانی به ازای هر کیلووات انرژی ، ۸/۵ متر مربع محیط را گرم می کند؛همچنین در منطقه هایی که گرم هستند به ازای هر کیلووات انرژی ، ۱۳ تا ۱۶ متر مربع فضا را گرم می کند.بهتر است هنگام خرید این مدل از بخاری ها به حداقل و حداکثر مقدار تولید انرژی بخاری گازی توجه داشته باشید و متناسب با فضایی که در اختیار دارید اندازه و نوع مناسب را تهیه نمائید.

خرید بخاری گاری

مصرف بخـاری گازی چه مقدار می باشد؟

اکثر بخاری های گازی که در ایران وجود دارند رده انرژی E و D دارند و بازدهی پایینی دارند. متاسفانه بسیاری از بخاری گازی های موجود در کشور حتی رده انرژی بسیار پایین تری نیز دارند و برخی از افراد به علت ارزان تر بودن قیمت محصول توجهی به رده انرژی نمی کنند ، بنابراین بهتر است محصولی را تهیه نمائید که بازدهی بالا و رده انرژی مناسبی باشند و شامل برند معتبری باشند.

تفاوت بخاری گازی با بخاری برقی

  1. یکی از مهم ترین و اساسی ترین تفاوت بخاری برقی و گازی منبع انرژی آنها می باشد که هر کدام به ترتیب از برق و گاز برای گرم کردن محیط استفاده می کنند.
  2. جابه جایی بخاری برقی راحت از مدل گازی می باشد و به دلیل نداشتن دودکش و فن به محض روشن شدن شروع به کار می کند.
  3. گرمایش بخاری گازی نسبت به مدل برقی عملکرد بهتری دارد.
  4. بخاری برقی ها در مدل های مختلفی مانند تابشی ، فن هیتر و کانوکتور دار به فروش می رسند.
  5. مصرف بخاری برقی بسیار زیاد است و به همین دلیل بخاری گازی مقرون به صرفه تر می باشد.
  6. بهره وری انرژی در بخاری گازی نسبت به مدل برقی بالاتر می باشد.
  7. نصب و راه اندازی بخاری گازی احتیاج به رعایت اصول ایمنی دارد.

نکاتی که هنگام خرید بخـاری گازی بایستی به آن توجه کنید

  • متراژ فضایی که در اختیار دارید

اولین نکته ای که هنگام خرید بخاری می بایست به آن توجه داشته باشید ، توجه به متراژ فضا و محیطی است که میخواهید بخاری را در آنجا قرار دهید.در صورتی که فضای شما کوچک می باشد و بخاری بزرگ تهیه کنید تنها فقط پول خود را هدر داده اید زیرا یک بخاری کوچک نیز کار شما را ، راه می اندازد و محیط شما را گرم خواهد کرد.

  • رده انرژی

بعد از این که محصول مناسب را انتخاب کردید بهتر است به رده انرژی آن نیز توجه کنید ، خوب است محصولی را تهیه کنید که به حروف اولیه الفبای انگلیسی نزدیک تر باشد؛زیرا منجر می شود بازده خالص بیشتری داشته باشید.بخاری گازی با انرژی A شامل حداقل انرژی مصرفی و بیشترین کارایی می باشد.

  • ترموکوپل

ترموکوپل یکی از اساسی ترین مواردی است که باید در هر بخاری استانداردی وجود داشته باشد و وجود نداشتن آن،نشان از غیر استاندارد بودن محصول است. ترموکوپل یک قطعه تست شده و بسیار مهم در بخاری های گازی می باشد که پس از خاموش شدن بخاری وارد عمل می شود و جریان برق را قطع می کند که این کار مانع از نشت گاز و بروز خطرات احتمالی می شود.

خرید بخاری گاری

  • دود کش دار یا بدون دودکش

بخاری های بدون دودکش شامل ظاهری بسیار زیبا هستند منتها نباید از خاطر برد که حتی خود شرکت های سازنده نیز تاکیید دارند که از این محصول نباید در فضاهای بسته استفاده نمائید و بهتر است در فضاهایی که هوا در آن جریان دارد استفاده شوند،بنابراین بایستی با توجه به فضایی که در اختیار دارید محصول مناسب را تهیه کنید.

  • قیمت محصول

قیمت بخاری گازی براساس معیار های مختلف و گوناگونی مثل برند،قدرت بخاری و طراحی ظاهری مشخص می شود.قطعا هر مقدار که بخاری شامل توان بیشتری باشد بر روی قیمت آن نیز تاثیر می گذارد.

 

آدرس وبسایت خرید  لوازم خانه : iLavazemKhane.ir

نظرات