بیوگرافی و سوابق کامبیز درمبخش از کاریکاتور تا درگذشت + عکس ها و آثار

0

بیوگرافی کامبیز درمبخش کاریکاتوریست و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

کامبیز درمبخش, کاریکاتوریست و گرافیست متولد ۱۳۲۱ در شیراز بود که در سن ۷۹ سالگی روز ۱۵ آبان ۱۴۰۰ درگذشت. در ادامه بیوگرافی کامبیز درمبخش کاریکاتوریست و گرافیست معروف شیرازی و همسر و فرزندانش همراه با عکس ها و آثار هنری و پیج اینستاگرام و علت دقیق فوت و درگذشت استاد کامبیز درمبخش و مراسم تشییع و خاکسپاری کامبیز درم بخش را در مجله حرف تازه دریافت کنید.

 بیوگرافی کامبیز درمبخش کاریکاتوریست و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

بیوگرافی کامبیز درمبخش

استاد کامبیز درمبخش کاریکاتوریست و گرافیست متولد ۸ خرداد ۱۳۲۱ در شیراز بود که در سن ۷۹ سالگی روز ۱۵ آبان ۱۴۰۰ درگذشت.

وی برندهٔ چندین جایزه بزرگ معتبر جهانی است و تاکنون چندین نمایشگاه مستقل از آثارش در کشورهای مختلف جهان برگزار شده و از پیشکسوتان هنر کاریکاتور در ایران به‌شمار می‌رود و در کار خود صاحب سبک بوده و دارای نشان درجه یک هنری

ازدواج و همسرش

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و دارای فرزند هستند.

او همراه با پسرش رامین در این زمینه فعال است و نتیجه این همکاری، ساخت چندین فیلم انیمیشن کوتاه از جمله مجموعه “دلقک‌ها” است.

کامبیز درمبخش کاریکاتوریست درگذشت

علت فوت و درگذشت کامبیز درمبخش

روابط‌ عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت خبر داد که کامبیز درمبخش که از چندی قبل درگیر بیماری کرونا شده بود، امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در بیمارستان آتیه تهران دارفانی را وداع گفت..

علت مرگ ایشان کرونا می باشد و از ۱۰ آبان ۱۴۰۰ قبل درگیر بیماری کرونا شده بود که در نهایت (شنبه ۱۵ آبان) در هفتاد و نه سالگی در بیمارستان آتیه تهران دارفانی را وداع گفت.

خانواده و زندگی خصوصی

استاد درم‌بخش در سال ۱۳۲۱ در خانواده ای ارتشی و نظامی به دنیا آمد، پدرش ارتشی و سردبیر ماهنامه ارتش بود و ایشان نیز تابستان‌ها با پدرش به محل کار او می‌رفت و در همین رفت و آمدها با جعفر تجارتی، کاریکاتوریست معروف آشنا شد و وارد حرفه کاریکاتور شد.

کیومرث درم بخش، برادر این هنرمند معروف شیرازی است.

زندگینامه کامبیز درمبخش کاریکاتوریست و گرافیست تا در

سوابق و فعالیت ها

مرحوم درمبخش از ۱۴ سالگی با توجه به داشتن استعداد ذاتی در نقاشی، وارد کاریکاتور و گرافیک شد و فقط ۳ سال از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ گذشته بود که کامبیز درم بخش جوان همکاری خود را با مجله توفیق شروع کرد و برای ادامه تحصیلاتش وارد هنرستان هنرهای زیبای تهران شد.

در مجموع بیش از ۶۰ سال با مطبوعات صاحب نام ایران و جهان همکاری مستمر داشته و مدّتی نیز در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، هنر کاریکاتور را تدریس کرده‌است.

این هنرمند بیش از ۵۰ نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده و در ۱۰۰ نمایشگاه جمعی داخلی و خارجی حضور داشته‌است.

بیوگرافی و سوابق کامبیز درمبخش از کاریکاتور تا درگذشت + عکس ها و آثار

او برنده جایزه از بزرگ‌ترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی کاریکاتور ژاپن، آلمان، ایتالیا، سوئیس، بلژیک، ترکیه، برزیل، یوگسلاوی و چندین جایزه بین‌المللی جنبی دیگر بوده و داور مدعو چند نمایشگاه بزرگ بین‌المللی کاریکاتور بوده‌است. او همچنین نشان شوالیه را از دولت فرانسه در آبان سال ۱۳۹۳ دریافت کرد.

درمبخش علاوه بر تدریس و کارتونیست بودن، فعالیت‌هایی در زمینه تبلیغات (طراحی روی جلد کتاب)، تصویرگری کتاب کودک، پوستر، فیلم کوتاه، کارت پستال، تقویم و مشابه آن‌ها داشت و و از سال ۱۳۸۶ به بعد وارد عرصه انیمیشن‌سازی نیز شده‌است.

همچنین ببینید: بیوگرافی عبدالرضا کاهانی و همسرش شیما منفرد + عکس ها و جنجال ها

عکس های کامبیز درم بخش

جوایز و نشان های هنری

۱۲ مهر ۱۳۹۷ در جشنواره بین‌المللی هنر برای صلح» ، نشان عالی «هنر برای صلح» به کامبیز درمبخش اهداء شد.

همچنین در سال ۱۳۹۵ مستندی ۷۰ دقیقه ای دربارهٔ آثار و زندگی کامبیز درم بخش به کارگردانی جواد آتشباری منتشر شد.

درمبخش برنده جایزه اول از بزرگ‌ترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی کاریکاتور ژاپن، آلمان، ایتالیا، سوئیس، بلژیک، ترکیه، برزیل، یوگسلاوی و چندین جایزه بین المللی جنبی دیگر بوده‌ و داوری چندین نمایشگاه بزرگ بین‌المللی کاریکاتور را بر عهده داشته است.

صفحه اینستاگرام کامبیز درمبخش

صفحه شخصی وی با نشانی kambizderambakhshofficial در دسترس عموم قرار دارد که میتوانید آثار ایشان را مشاهده کنید

همسر و فرزندان کامبیز درمبخش از کاریکاتور تا درگذشت + عکس ها و آثار

آثار و کتاب ها

بسیاری از آثار درم‌بخش به موزه‌های معتبر دنیا راه پیدا کرده از جمله در موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگستان هنر خانه صبا، کتابخانه ملی، مان هنر نو، موزه سندیکای گرافیست‌های ایران، موزه آوینیون پاریس، موزه کاریکاتور بازل در سوئیس، موزه کاریکاتور گابروو در بلغارستان، موزه هیروشیما در ژاپن، موزه ضد جنگ یوگسلاوی، موزه کاریکاتور استانبول در ترکیه، موزه کاریکاتور ورشو در لهستان و مجموعه شهرداری شهر فرانکفورت آلمان.

کتاب‌های متعددی در زمینه تصویرسازی و کاریکاتور تاکنون از او چاپ و منتشر شده‌است. ازجمله:

*بدون شرح

*دفتر خاطرات فرشته‌ها

*کتاب کامبیز (درایتالیا منتشر شد)

*کتاب‌های مشترک طنزاندیشان امروز ایران

*طنزاندیشان امروز ایران در خارج از کشو

*میازار موری که دانه‌کش است

*المپیک خنده

*سمفونی خطوط

*اگر داوینچی مرا دیده بود

*چند اثر دیگر.

نظرات