معرفی ساعت های هوشمند اکتیو سامسونگ

0

اگر بخواهیم پیشگامان صنعت تکنولوژی را نام ببریم، قطعا کمپانی سامسونگ یکی از آن ها خواهد بود. این شرکت با تولید انواع تجهیزات مانند تلفن همراه، ساعت هوشمند، تلویزیون و… طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. اما بیشتر محبوبیت سامسونگ به گوشی های هوشمند باز می گردد. کمپانی سامسونگ به تازگی اقدام به تولید ساعت های هوشمند سری Active کرده که ویژگی های منحصر به فردی را در اختیار کاربر قرار می دهد. اولین سری از ساعت های هوشمند اکتیو در سال ۲۰۱۹ وارد بازار جهانی شد. اما این ساعت های هوشمند، چه خصوصیاتی دارند؟ چگونه می توان از آن ها استفاده کرد؟ در ادامه مقاله پاسه پرسش های خود را خواهید یافت. با تی تی بول همراه باشید.

 ساعت های هوشمند سامسونگ

طراحی و صفحه نمایش ساعت های هوشمند اکتیو

به عنوان یک ساعت مچی هوشمند، Galaxy Watch Active  واقعاً عالی عمل می کند. اولین موردی که در مورد ساعت های هوشمند اکتیو سامسونگ به چشم میخورد، طراحی بسیار مدرن و هاص این ساعت هاست؛ چیزی که قبلا به وضوح در ساعت های سامسونگ دیده نمی شد. صفحه نمایش این سری، دایره ای شکل بوده و برخلاف گلگسی واچ، نشانه ای از زه قاب چرحشی در آن دیده نمی شود. جالب است بدانید که سری اکتیو تنها ۲۵ گرم وزن دارد، بنابراین فشار زیادی به مچ دست شما وارد نمی کند.

از مهم ترین مزیت صفحه نمایش ساعت هوشمند  اکتیو سامسونگ می توان به وضوح بالای صفحه نمایش اشاره کرد. یک میکروفون کوچک در این سری تعبیه شده است، اما بلندگو وجود ندارد! بند ساعت سیلیکونی بوده و از مقاومت کافی برخوردار است. این ساعت ها در چهار رنگ مشکی، نقره ای، آبی و صورتی تولید می شوند که نوار صورتی دارای بدنه رزگلد است.

ساعت های هوشمند سامسونگ

ساختار بدنه ساعت های هوشمند اکتیو

بدنه ساعت از فلز بوده و دو دکمه در موقعیت ساعت های دو و چهار قرار گرفته است. اگر چه مدل ساعت های مدل اکتیو از گلکسی واچ کوچکتر هستند، اما امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند. صفحه نمایش دایره ای با لایه ای از Gorilla Glass 3پوشانده شده است. مقاومت در آب این ساعت ۵ ATM بوده و از استاندارد MIL-STD-810G پیروی می کند. یک باتری ۲۳۰ میلی آمپر در ساعت های هوشمند اکتیو قرار دارد. این سری دارای همان چیپست دو هسته ای ۱٫۱۵ گیگاهرتزی و ۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی مانند گلکسی واچ سامسونگ می باشد.

 

امکانات ساعت های اکتیو سامسونگ

طبق معمول سامسونگ، ساعت های هوشمند اکتیو این کمپانی امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین شما می توانید گزینه های بیشتری را از طریق Galaxy Store بارگزاری کنید. شما می توانید از سیستم عامل Tizen 4.0 برای سیستم خود بهره بگیرید. هر یک از دکمه های قرار گرفته در موقعیت ساعت های دو وچهار، ابزار خاصی را به شما ارائه می دهند. به طور مثال، با دو بار فشار دادن دکمه پایین، دستیار صوتی سامسونگ یعنی Bixby فعال خواهد شد. اما شما میتوانید هر یک از دکمه ها را برای نمایش ابزار خاصی تعریف کنید؛ به طور مثال می توانید تعیین کنید که با دوبار فشار دادن دکمه پایین، ساعت جهانی نمایش داده شود.

در حقیقت شما یک میانبر جدید به هر یک از دکمه ها اختصاص می دهید. بلوتوث، روشنایی صفحه نمایش، حالت هواپیما، تنظیمات، GPS، وای فای و… از جمله رایج ترین میانبرها هستند. همچنین، اعلان ها در ساعت های اکتیو به سرعت نمایش داده میشوند بنابراین می توانید به راحتی به آن ها پاسخ دهید. ساعت های اکتیو از نرم افزارهای Strava و Spotify پشتیبانی می کنند. همه گوشی های اندرویدی که از Android 5.0 و بالاتر استفاده می کنند با این ساعت های هوشمند سازگار هستند. همچنین می توانید با iphone نیز به این دستگاه متصل شوید.

ساعت های هوشمند سامسونگ

حوزه سلامت ساعت های اکتیو سامسونگ

پایش فشار خون، ارزیابی خواب، نظارت بر ضربان قلب و استرس، بررسی فعالیت های بدنی و ورزشی از جمله امکاناتی است که ساعت های هوشمند سامسونگ در حوزه سلامت در اختیار شما قرار می دهند. البته نظارت بر فشار خون از طریف یک برنامه جداگانه به نام My BP Lab انجام می گیرد. این برنامه با همکاری دانشگاه کالیفرنیا به روزرسانی شد و گسترش یافت. البته نظرات حاکی از این است که فشار خون اندازه گیری توسط این دستگاه و برنامه خیلی دقیق نیست. شایان ذکر است که به احتمال زیاد این برنامه هرگز در تمام مدل های Watch Active از قبل نصب نخواهد شد. به طور کلی سیستم نظارت بر سلامت ساعت های اکتیو نسبت به سایر مدل ها ضعیف تر عمل کرده است. ساعت های اکتیو سامسونگ می توانند به طور خودکار هفت فعالیت ورزشی را شناسایی مرده و از ۳۹ تمرین دیگر پشتیبانی کنند.

 

آیا ساعت اکتیو سامسونگ مناسب شما خواهد بود؟

هنگام انتخاب یک ساعت هوشمند، باید مطمئن شوید که دارای ویژگی های مورد نظر شما است. Samsung Galaxy Watch Active  مملو از مزایای ردیابی سلامتی و فعالیت بوده، که آن را برای طرفداران تناسب اندام ایده آل می کند. برخی از مزایای دیگر شامل نظارت بر خواب، ردیابی استرس، بررسی ضربان قلب با هشدارهای زمان و… است. همچنین می توانید پرداخت تلفن همراه خود را با Samsung Pay انجام دهید. این ساعت بسیار زیبا طراحی شده است. بدنه آلومینیومی ۴۰ میلی متری باعث شده تا از مقاومت مناسبی برخوردار باشد.

شما یک صفحه نمایش خیره کننده ۱٫۱ اینچی AMOLED با صفحه لمسی فوق العاده روان خواهید داشت. مقاومت به آب این ساعت نیز مناسب بوده و می توانید در استخر از آن استفاده کنید. بدون شارژ می توانید تا دو روز از این ساعت بهره بگیرید. در حال حاضر Galaxy Watch Active در چهار مدل تولید می شود که هر یک برتری خاصی نسبت به مدل قبل دارند. اگر به دنبال ویژگی های خاص هستید، می توانید از مدل ۴ این ساعت استفاده کنید. البته گفته می شود کسانی که برای اولین بار وارد دنیای ساعت های هوشمند می شوند ممکن است نیازی به این ویژگی های پیشرفته نداشته باشند.

نظرات