هزینه طراحی سایت فروشگاهی

0

در چند سال گذشته و با همه گیری و شیوع ویروس شوم کرونا افراد بسیار زیادی خانه نشین شدن و کسب و کار خود را در نتیجه تعطیلی های عمومی از دست داده و یا خسارات زیادی را متحمل شدند. اما با داشتن و راه اندازی سایت فروشگاهی همه صاحبان مشاغل می توانند در منزل و بدون تعطیلی فعالیت خود را به صورت دورکاری و شبانه روزی انجام دهند. در این مقاله با ما همراه باشید تا هزینه های طراحی یک وب سایت فروشگاهی و همچنین راهکارهای افزایش مخاطب آن را با شما اشتراک بگذاریم

 طراحی سایت فروشگاهی

Online shop چیست؟

وب سایت های فروشگاهی و یا online shop به سایت‌های اطلاق می‌شود که در آن فرآیند خرید و فروش کالا و محصولات به شکل مجازی و با اتصال به اینترنت انجام می‌شود. این مدل از فروشگاه ها پس از به وجود آمدن اینترنت و ابزارهای ارتباطی مانند کامپیوتر و تلفن همراه روی کار آمدند و مردم جهان نیز به علت راحتی که در انجام خرید ها به وجود می آورد و آسان شدن امور از آن استقبال عظیمی کردند.

اولین تجارت الکترونیکی توسط تیم برنرز در سال ۱۹۹۱ میلادی ایجاد شد و پس از آن اولین فروشگاه اینترنتی در سال ۱۹۹۴ میلادی توسط شرکت پیتزا هات فعالیت خود را آغاز نمود. علاوه بر این شرکت اینترنت شاپ کمپانی آلمانی نیز اولین سیستم فروش اینترنتی خود را ایجاد کرد و پس از آن کمپانی هایی مانند آمازون، کام وئی بی، پا به این عرصه نهادند.

مزایای online shop:

  1.  جذب مشتریان بیشتر: راه اندازی فروشگاه های اینترنتی به علت دسترسی سریع و راحت عموم افراد در نقاط مختلف دنیا علاوه بر نگه داشتن مشتریان وفادار و قدیمی موجب آشنا شدن کاربران جدید نیز با سایت فروشگاهی می‌شود. اگر بتوانید تمهیداتی را برای ارسال به نقاط دور و خارج از کشور خود در نظر بگیرید می توانید در جذب مشتریان موفق عمل کنید.
  2. عرضه محصولات بر اساس میزان تقاضای مشتریان: در فروشگاه فیزیکی مشتریان همواره توقع دارند که همه محصولات را مشاهده و بررسی کنند و شما موظف هستید همیشه موجودی تمام کالاها را شارژ کنید و ممکن است در این شرایط برخی از محصولات به فروش نرود و روی دستتان بماند، اما با داشتن یک فروشگاه اینترنتی شما می توانید فقط با استفاده از تصاویر و توضیحات محصول را به کاربران آن محصول معرفی کنید و پس از ثبت سفارش به میزان سفارش ها اجناس را خرید و عرضه نماید. در صورت اتمام موجودی نیز اگر در آینده امکان شارژ مجدد را داشته باشید می توانید در صفحه سایت فروشگاهی تن اعلام کنید و سفارشات جدید را ثبت نمایید.
  3. حذف برخی هزینه ها مانند اجاره و خرید مکان: ارائه محصولات و خدمات در فروشگاه های فیزیکی و حضوری در دنیای واقعی همواره هزینه های هنگفتی را برای صاحبان کسب و کار به همراه دارد از جمله هزینه های مربوط به اجاره فروشگاه یا خرید آن، هزینه های خرید اجناس گوناگون، هزینه های مربوط به دکوراسیون، هزینه های نگهداری و تعمیرات، مالیات و تبلیغات، استخدام نیروی کار و… اما با داشتن یک فروشگاه آنلاین دیگر نیازی به این همه خرج و هزینه نیست و شما می توانید با ساخت و طراحی سایت فروشگاه آنلاین در بخش هنگفتی از هزینه‌های از هزینه های ذکر شده صرفه جویی نمایید.
  4. در دسترس بودن: در فروشگاه‌های حضوری طبق ضوابط و مقرراتی که دولت تعیین نموده است فروشگاه ها موظف هستند بسته به نوع فعالیتی که دارند ساعتی معین از روز فعالیت خود را آغاز نموده و به آن خاتمه دهند اما این قوانین فروشگاه های اینترنتی را در بر نمی گیرد. شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز با داشتن سایت فروشگاهی اقدام به فروش محصول نمایید، حتی در زمان تعطیلات ایا زمانی که در سفر هستید.

طراحی سایت فروشگاهی

  مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی را میتوان به شرح زیر تقسیم نمود:

  • انتخاب نوع محصول: اولین گام در فروش اینترنتی قطعاً تعیین دقیق محصول می باشد که قرار است آن را عرضه نماید. نیاز است از ابتدا میزان علاقه تان به عرضه آن محصول خاص، نحوه تهیه ی محصول و نوع فروش را به طور دقیق مشخص نمایید و برای خود یک نقشه راه ترسیم کنید تا در طول مسیر فروش طبق قاعده و اهداف تعیین شده پیش بروید.
  • شناسایی فضا و خلاء های موجود: شما باید طبق محصولی که می‌خواهید عرضه نمایید بازار آن کالا را مورد بررسی قرار دهید و بدانید که چه چیزی بیشتر از همه مورد نیاز است که بتوان با استفاده از آن احتیاجات مشتریان را برطرف نمود. به عنوان مثال عرضه کتاب داستان را گروه زیادی از فروشگاه های آنلاین انجام می دهند اما شما باید به این موضوع پی ببرید که والدین چه چیزی را برای فرزندان مناسب می بینند تا با استفاده از آن کمبودهای موجود را جبران کنید. برای این کار می توانید از راهکارهایی مانند جستجو در رسانه های اجتماعی، نظرسنجی، گوگل ترندز (بررسی کلماتی که بیشتر از همه مورد توجه کاربران بوده، جستجو در فروشگاه های اینترنتی مشابه و شناخت شخصیت مشتریان بالقوه و…) کمک بگیرید.
  • انتخاب نام برای دامنه سایت: پس از انتخاب دقیق محصول و بررسی خلاءهای موجود در حوزه تجارتی که انتخاب نموده اید، قدم بعدی شروع و راه اندازی سایت فروشگاهی و انتخاب نامی مناسب برای دامنه سایت می باشد. همواره این را در نظر داشته باشید که نام دامنه صرفاً یک اسم نیست و می تواند در صورت درست انتخاب شدن پتانسیل و قابلیت جذب مشتری را داشته باشد. سعی نمایید در انتخاب نام از کلمات پر محتوا، اصیل، مرتبط، کوتاه و راحت استفاده کنید و از انتخاب عناوین سخت و بی هویتی که به سختی در ذهن جای می گیرند خودداری نمایید. ۱۲ کاراکتر برای نام سایت حد معمول ترین تعداد می باشد.
  • انتخاب قالب مناسب برای سایت فروشگاهی: گام بعدی انتخاب قالب ای مناسب برای سایت فروشگاهی تان می باشد. امروزه قالب های بسیار زیاد و متنوعی در دسترس می باشد که می توانید با توجه به سلیقه خودتان از آنها استفاده کنید. در ورد پرس انواع مختلف و بسیار کارآمدی از قالب های فروشگاهی موجود می باشد که از محبوب ترین آنها می توان به قالب وود مارت، قالب فلت سام، قالب ایران کالا، دیوی، نیلس، کرومیوم، نلس، الکترو و پورتو اشاره نمود. برخی ویژگی های این قالب ها عبارتند از: سرعت بسیار بالا، اسلایدر نگار حرفه ای، بهینه سازی شده برای گوگل، سفارشی سازی آسان، ظاهر زیبا و مدرن، کاملاً واکنشگرا، سازگاری با افزونه های معروف، داشتن پنل تنظیمات، مگا منوی منحصر بفرد، کدنویسی تمیز و حرفه ای.
  • انتخاب ظاهری مناسب برای سایت فروشگاهی: ظاهر سایت تاثیر مستقیمی بر جذب مخاطبان و امتیاز بر روی سئو سایت دارد و شامل موارد مختلفی از جمله فونت ها، رنگ‌آمیزی، طرح های ایجاد شده، تصاویر، آیکون و… می‌شود. شما باید به تناسب همه موارد یاد شده به قالب و طرح سایت دقت کنید و توجه داشته باشید و هر چقدر که می توانید آن را منحصر به فرد طراحی کنید.

طراحی سایت فروشگاهی

تعرفه طراحی سایت فروشگاهی:

در طراحی سایت های فروشگاهی بسته به امکاناتی که صاحب کسب و کار مدنظر دارد تعرفه و هزینه می تواند متفاوت باشد. اما قیمت سایت فروشگاهی به طور قد بسیار کمتر از هزینه راه اندازی فروشگاه حضوری خواهد بود. در این مورد بهتر است از چند متخصص طراحی سایت با توجه به امکاناتی که می خواهید سوال کنید تا بتوانید مقرون به صرفه ترین و کارآمد ترین طراحی را انتخاب نمایید.

سخن آخر:

  همه مراحلی که در این مقاله به آنها اشاره شده تنها بخشی از مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی می باشد. در راه اندازی فروشگاههای اینترنتی علاوه بر مراحل اصلی یک سری ریزه کاری هایی هم وجود دارد که ذکر آنها در این مقاله نمی گنجد. در راه اندازی فروشگاه اینترنتی سعی نمایید همواره با قدرت و طبق اصول پیش بروید و از شکست ها تجربه کسب کنید.

نظرات