آنچه که درباره ورق کابینت ام دی اف نمی‌دانید!

0

یکی از زیبایی‌های دکوراسیون هر خانه‌ای کابینت است. از این‌رو جنس و نوع متریال سازنده‌ی آن اهمیت زیادی دارد. در ساخت کابینت از ورق‌هایی با طرح و جنس مختلف، استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا درباره‌ی پرکاربردترین این ورق‌ها، یعنی ورق کابینت ام دی اف صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 ورق کابینت ام دی اف

ورق ام دی اف چیست و چگونه ساخته می‌شود؟

اغلب کابینت سازها نام ورق ام دی اف را از مشتریان خودشان خیلی شنیده اند. زیرا این ورق یکی از پرطرفدارترین ورق‌های کابینتی هست که علاوه بر زیبایی، قیمت مناسبی هم دارد. به طور کلی ام دی اف نوعی تخته فیبر است که از خُرده چوب، چسب رزین و سایر مواد افزودنی تشکیل می‌شود و سپس با کمک پرس، گرما و فشار لازم برای عمل کردن چسب، ورق ام دی اف شما آماده می‌شود.

ساختار ورق های ام دی اف چگونه است؟

اغلب ورق های کابینت دارای ۲ بخش زیر هستند:

۱-      مغزی: مغزی قسمت زیرین ورق هست که زیر روکش قرار می‌گیرد و معمولا در قسمت نمای کار دیده نمی‌شود.

۲-      روکش: روکش لایه ای نازک است که با جنس های مختلفی در بازار وجود دارد و روی مغزی را پوشش می‌دهد و نمای قابل مشاهده‌ی کار را تشکیل می‌دهد.

ورق های ام دی اف نیز در دو نوع: ۱- خام و ۲- روکش‌دار موجود هستند. که نوع روکش دار اون‌ها خیلی پرکاربردتر هست و تنوع بیشتری دارد مانند: ورق ام دی اف با روکش چوب، ورق ام دی اف با روکش هایگلاس، ورق ام دی اف با روکش پی وی سی (که همان کابینت های ممبران هستند) و . . . که از این روکش های تزئینی برای افزایش زیبایی و مقاومت ورق های ام دی اف استفاده می‌کنند.

در بازار منظور از ورق MDF، همان ورق با مغزی ام دی اف و روکش ملامینه است. این ورق ها کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی و آشپزخانه دارند و از آن‌ها در ساخت کابینت، صفحات روی کابینت، میز، پارکت  و …. استفاده می‌شود.

هر آنچه درباره‌ی قیمت ورق‌های ام دی اف باید بدانید!

قیمت ورق ام دی اف به‌دلیل کاربرد زیاد ام دی اف خام در بازار، اهمیت بسیار زیادی در انتخاب نوع ورق دارد.

از آنجایی که ورق ام دی اف خام در ساختار بخش های متنوع دکوراسیون داخلی از جمله انواع کابینت آشپزخانه، اپن آشپزخانه، کمد دیواری و غیره نقش دارد، بنابراین لازم است تا نکات مهمی را در خصوص قیمت ورق ام دی اف بیان کنیم. این نکات عبارت‌اند از:

  1. قیمت ها با توجه به نوسانات ارز، تغییر می‌کند.
  2. قیمت‌ ورق‌های ام دی اف، به ازای یک ورق ارائه می‌شود.
  1. قیمت ورق‌های ام دی اف در پاییز ۱۴۰۰ بسته به ابعاد و نوع آن‌ها از حدود ۱ تا ۲ میلیون تومان متغیر است.

ابعاد ورق‌های ام دی اف چگونه است؟

ورق کابینت ام دی اف

ورق‌های ام دی اف در طرح‌ها و برندهای متنوعی موجود هستند. ابعاد ورق ام دی اف نیز متفاوت هستند. بیشتر برندهای ام دی اف در ابعاد ۱۸۳×۳۶۶ سانتی متر ارائه می‌شوند. البته برندهای مختلف، ورق‌هایی با ابعاد متنوع طراحی می‌کنند و لازم است تا قبل از خرید ورق، ابعاد مورد نظر خود را مطرح کنید.

آشنایی با انواع برندهای ورق‌ ام دی اف!

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت کابینت، برند ورق کابینت مورد استفاده برای ساخت آن است. داشتن اطلاعات لازم درباره انواع برندهای ورق ام دی اف و سایر مشتقات نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا کمک می‌کند تا در انتخاب خود دقیق‌تر باشید. انتخاب درست نیز از هدر رفت منابع و هزینه‌ها جلوگیری می‌کند.

ورق‌های ام دی اف در برندهای داخلی و خارجی ارائه می‌شوند و هریک متناسب با متریالی که در آن‌ها به‌کار می‌رود، قیمت و ارزش متفاوتی دارند. برای مثال برندهای ایزوفام و پاک چوب جزو عالی‌ترین برندهای ورق ام دی اف در بازار هستند. اما برندهای دیگری مثل فرامید، آریا، آرتا، طراوت، چهل ستون و تیسان هم خوب و نسبتا ارزان هستن. برای ام دی اف داخل کابینت نیز میتوانید از برندی مثل آرین سینا استفاده کنید.

مزایای ورق‌های ام دی اف چیست؟

حالا که قصد خرید این ورق ها را دارید بهتر است که با برخی مزایای مهم این ورق ها آشنا شوید. از مهم ترین مزایای ورق‌های ام دی اف عبارت‌اند از:

۱ – تنوع بالا در طرح روکش، رنگ، ضخامت  و …

۲ –  قابلیت برش راحت، سمباده کاری و ماشین کاری

۳– سطح صاف و یکدست

۴ – قیمت مناسب

۶ – قابلیت نصب آسان

۷ – دارای استحکام و دوام نسبتا بالا

۸ – مقاومت بیشتر نسبت به نئوپان

۹ – مقاومت نسبتا خوب در برابر خراش

 

سخن آخر

اگر به دنبال کابینتی هستین که علاوه بر زیبایی قیمت مناسبی هم داشته باشد، ساخت کابینت با ورق ام دی اف بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. ورق‌های کابینت ام دی اف تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ دارند و دست شما در هنگام خرید، از این بابت کامل باز هست. البته به طور کلی انتخاب کابینت و جنس آن اهمیت بسیار زیادی در زیبایی آشپزخانه دارد که می‌بایست به آن توجه شود. انجام تحقیقات درست، کمک می‌کند تا در هزینه‌ها و منابع خود صرفه‌جویی کنید. پس در انتخاب جنس متریال به‌کار رفته در کابینت، دقت لازم را به‌خرج دهید.

درصورت داشتن هرگونه سوال و ابهام، آن را در کامنت بپرسید. اگر تجربه‌ای درخصوص سفارش کابینت با ورق ام دی اف دارید، آن‌را با دیگران به‌اشتراک بگذارید.

نظرات