رمزارز شیبا چیست؛ هرآنچه لازم است قبل از خرید شیبا بدانید

0

حتماً اسم ارز دیجیتال شیبا و سودهای هنگفت آن به گوشتان خورده است. شاید هم این رمز ارز را در کیف پول خود داشته باشید و تاکنون سود خوبی هم نصیبتان شده باشد. اگر نمی‌دانید ارز دیجیتال شیبا چیست یا برای خرید شیبا چطور باید اقدام کنید ما شما را در این مقاله راهنمایی خواهیم کرد.

 رمز ارز شیبا

رمزارز شیبا چیست

ارز دیجیتال شیبا اینو با نام اختصاری SHIB مانند دوج کوین یک میم کوین است و از نژاد سگ شیبا اینو به عنوان نماد خود استفاده کرده است.

در واقع، شیبا اینو با عنوان قاتل دوج کوین (Dogecoin killer) و رقیب آن به بازار آمد. شیبا یک توکن ERC20 است و روی شبکه اتریوم فعالیت می‌کند. توسعه‌‌دهنده ناشناس شیبا هدف از تولید این توکن را علاوه بر رقابت با دوج کوین، ایجاد یک بازار عادلانه و آزمایشی برای ساخت جامعه خودجوش غیرمتمرکز عنوان کرده است.

اکوسیستم شیبا اینو شامل ۳ نوع توکنSHIB ، LEASH و BONE است. در این میان، توکن شیبا موفقیت چشمگیری داشته است. هر چند شیبا هنوز نتوانسته جایگاه دوج کوین را از آن خودش کند، اما دستاوردهای آن نسبت به دوج کوین خیره‌کننده بوده است.

رشد چند هزار درصدی شیبا اینو موجب شد که نگاه‌ها به سمت آن متمایل شود و افراد زیادی به فکر خرید شیبا بیافتند. شیبا اینو از جمله رمز ارزهایی است که پس از بازار خرسی اخیر، توانست در عرض چند روز یک رشد حدوداً ۴۰۰ درصدی را تجربه کند. این در حالی است که دوج کوین از بازار خرسی اخیر تاکنون نتوانسته سقف‌های قبلی خود را بازیابی کند.

صعود شیبا باعث شد که این رمز ارز مجدداً بتواند به ارزش بازار ۱۲ میلیارد دلاری برسد. اکنون ارزش بازار آن حدود ۱۱ میلیارد دلار است.

رمز ارز شیبا

موجودی شـیبا اینو در مجموع ۱۰۰۰ تریلیون shib است. توسعه‌دهندگان ناشناس شـیبا، در ابتدا حدود نیمی از این مقدار یعنی ۵۰۰ تریلیون شـیبا را در صرافی غیر متمرکز یونی سواپ قفل کردند و نیم دیگر را به آدرس ویتالیک بوترین خالق اتریوم ارسال کردند. سپس، ادعا شد که ویتالیک بوترین توکن‌ها را نسوزانده و روی شـیبا سرمایه‌گذاری کرده و بزرگترین نهنگ شـیبا به حساب می‌آید. همین موضوع سبب پامپ شدید قیمت شـیبا شد. هر چند، پس از آن بوترین ۹۰ درصد از این توکن‌ها را سوزاند و ۱۰ درصد باقی مانده را صرف امور خیریه کرد.

به تدریج، شـیبا اینو در صرافی‌های مختلف لیست شد و هر بار که تقاضا برای خرید شیبا افزایش می‌یافت، رشد قیمت خوبی را به دنبال داشت. پس از رشد گسترده قیمت شیبا اینو، به دلیل استقبال و تقاضای کاربران حتی صرافی‌های بزرگی همچون بایننس و کوین بیس نیز به ترتیب شـیبا اینو را لیست کردند و هر بار شـیبا رشد قیمت خوبی را تجربه کرده است.

با توجه به اینکه معامله در صرافی‌های خارجی به دلیل شرایط تحریم و نیاز به احراز هویت هر روز سخت‌تر می‌شود و امکان بلوکه شدن حساب کاربران نیز وجود دارد، صرافی‌های داخلی در کشورمان اقدام به ارائه رمز ارزهای مورد نیاز کابران کرده‌اند.

از جمله صرافی‌های مطمئن داخلی که شـیبا را در فهرست رمزارزهای خود قرار داده پلتفرم معاملاتی کوین نیک مارکت است. برای خرید ارز دیجیتال می‌توانید به این بازار معاملاتی مراجعه کنید.

پلتفرم کوین نیک مارکت یک بازار بی‌واسطه است که در آن صرافی نقشی در تعیین قیمت نداشته و قیمت‌ها توسط خریدار و فروشنده تعیین می‌شوند. برای خرید ارز دیجیتال کافی است در این پلتفرم ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت را انجام دهید. سپس، به راحتی می‌توانید برای خرید شیبـا اینو و ۳۳ رمز ارز محبوب دیگر اقدام کنید.

کوین نیک مارکت یک کیف پول ارز دیجیتال نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. کاربران با نگهداری رمز ارزهای خود در این کیف پول امن، دیگر نیازی به پرداخت کارمزد شبکه ندارند. انتقال رمز ارزها در میان کیف پول‌های کوین نیک مارکت نیز شامل کارمزد نمی‌شود.

نظرات