بیوگرافی فاطیما نفیسی دختر مزرعه دار ایرانی در نپال و همسرش + عکس ها و شغل

0

بیوگرافی و سوابق فاطیما نفیسی دختر مزرعه دار ایرانی از ایران تا نپال و کوهستان هیمالیا + عکس ها و شغل و مزرعه فاطیما نفیسی کجاست و خانواده و پیج اینستاگرامش را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی فاطیما نفیسی دختر مزرعه دار ایرانی در نپال و همسرش + عکس ها و شغل

بیوگرافی فاطیما نفیسی

فاطیما نفیسی مزرعه دار متولد ۱۳۶۹ اهل ایران که هم اکنون صاحب مزرعه ای سرسبز در نپال و کوهستان هیمالیا دارد. گفتنی است که او در رشته مجسمه سازی و معماری تحصیل کرده و بعد از پایان تحصیلاتش برای ادامه تحصیل راهی انگلستان میشود و هم اکنون نیز در نپال در مزرعه شخصی خود زندگی می کند.

 مزرعه‌داری فاطمیا نفیسی دختر ایرانی در کوهستان هیمالیا نپال

ازدواج و همسرش

از زندگی شخصی و ازدواج و همسرش خبری منتشر نشده است

مزرعه‌داری فاطمیا نفیسی دختر ایرانی در کوهستان هیمالیا نپال

فاطیما عاشق طیبیعت است و حدود ۶ پیش از ایران به نپال مهاجرت کرد و تصمیم گرفت تا مرزعه ای را دایر کند. او با کمک یکی از دوستانش در کشور نپال مزرعه کشاورزی راه اندازی کرد و حالا طبیعت سرسبز و محیط زیبایی که ساخته و کشاورزی او در بین رسانه های جهان بازتاب گسترده ای داشته و گردشگران بسیاری در هر فصل سال، از این مزرعه بازدید میکنند.

انگیزه مزرعه داری و کشاورزی

فاطیما میگوید که من در انگلیس تحصیل کردم و دانشگاه من خارج از شهر بود و از اینکه مزارع کشاورزی را میدیدم برایم بسیار جالب و زیبا بود.

غذای دانشکده توسط دانشجویان رشته کشاورزی تامین می‌شد. من آن جا با زندگی خودکفا بر اساس کشاورزی آشنا شدم.

چند وقت بعد در سفرم به نپال متوجه شدم که کسب و کار بیشتر مردم این کشور کشاورزی است.

عکس های فاطیما نفیسی

همچنین ببینید: بیوگرافی و سوابق مهتا قرائی از کاراته تا دختر شایسته ۲۰۲۰ + عکس خانوادگی و مسابقات

از تولد تا مهاجرت فاطیما نفیسی

از هنگام تولدم تا کنون در شهر زندگی نکرده‌ام و «دلیل سفرم به این کشور به دانشکده محل تحصیلم در انگلیس که خارج از شهر بود، برمی‌گردد.

پبرای پیدا کردن زمین مناسب کشاورزی شش ماه در نپال سفر کردم. آن دوره صرف آشنایی با مردم، فرهنگ‌شان، شیوه زندگی‌شان، صنایع دستی‌شان و زبان‌شان که ریشه سانسکریت دارد، سازگاریشان با طبیعت و آب و هوا‌های مختلف در ارتفاعات مختلف شد».

عکس ها و شغل

فاطیما درباره احداث مزرعه شخصی می‌گوید: «در ابتدا از چشمه‌ای در درون جنگل آب آوردیم. سپس تمیز کردن مزرعه را شروع کردیم. مزرعه ۲۰ سالی بود که دست نخورده بود و کندن و هرس کردن بوته‌های خاردار خودش ۱۰ ماهی زمان برد تا زمین آماده کشت و زرع شود.

من بیشتر در زمینه کشاورزی و پذیرایی از گردشگران خارجی در این کشور فعالیت دارم. برای مسافران این کشور، طبیعت زیبا، بلندترین رشته کوه‌های دنیا، مردمان آرام و ساده‌زیست بیش از همه مورد توجه است.

بسیاری از مسافران در طول اقامتشان به کوهی (قله رامچه) می‌آیند که مزرعه ما روی شیب اش قرار گرفته است. روبه‌روی رشته کوه آنا پورا، فضایی داریم که گردشگرانی که به این جا می‌آیند از طبیعت لذت می‌برند و یوگا انجام می‌دهند. از طرف دیگر همگی غذای ارگانیک تازه از مزرعه می‌خورند که روی آتش پخته شده است».

 

نظرات