چرا اتاق فرار اینقدر در ایران محبوب است؟

0

شاید زمانی که اتاق فرار وارد ایران شد، کسی فکرش را نمی‌کرد به این زودی جایش را در دل مردم باز کند و طرف‌داران پروپاقرصی پیدا کند. این روزها دیگر علاوه بر تهران و کرج، می‌توان در شهرهایی چون شیراز، اصفهانT مشهد  کرمانشاه و سایر شهرها نیز این بازی را انجام داد. اما دلیل محبوبیت بالای این بازی در ایران چیست؟ اتاق فرار یا همان اسکیپ روم چه ویژگی‌هایی دارد که آن را از دیگر بازی‌ها متمایز می‌کند؟ هم اکنون چه اتاق‌هایی را می‌توانیم در شیراز، اصفهان و مشهد رزرو کنیم؟

 اتاق فرار چیست

یک بازی چالش‌برانگیز، خارج از زندگی واقعی!

افراد مختلف ممکن است اوقات فراغت خود را به اشکال مختلفی بگذرانند. برخی در پارک قدم می‌زنند، برخی فیلم تماشا می‌کنند یا صرفاً شبی را در کنار دوستان خود به گفت‌وگو می‌پردازند. به نظر می‌رسد پیشنهادهایی که برای شکستن روال یکنواخت زندگی وجود دارند کمی قدیمی شده باشند.

تجربۀ اتاق فرار نه‌تنها پیشنهادی جدید برای اوقات فراغت است، بلکه وجه تمایزی خاص با دیگر بازی‌ها و تفریحات دارد: زندگی به‌عنوان یک کاراکتر جدید!

اسکیپ روم یک بازی گروهی است که به تیم شما حدوداً یک ساعت فرصت می‌دهد با همفکری و کمک یکدیگر، یک ماجراجویی جذاب شوید و از چالش‌های فکری و فیزیکی مختلف بگذرید تا در نهایت بتوانید از اتاق فرار کنید و پیروز بازی باشد.

اتاق فرار علاوه بر اینکه چالشی فیزیکی است و از شما فعالیت بدنی می‌طلبد، شما را مجبور به تفکر، حل مسئله و تفکر خارج از چارچوب می‌کند. شما در کنار تیم خود انگیزه دارید که نتیجه بگیرید و بر چالش‌های نفس‌گیر بازی غلبه کنید.

بنابراین اسکیپ روم نه‌تنها یک بازی سرگرم‌کننده برای وقت گذراندن با بستگان و دوستان شماست، بلکه یک فعالیت عالی برای به چالش کشیدن ذهن نیز به شمار می‌رود.

اتاق فرار چیست

برای هجوم آدرنالین آماده باشید!

در این دنیای یکنواخت و سوت‌وکور، چه کسی آدرنالین و هیجان را دوست ندارد؟ مخصوصاً وقتی کاری بسیار چالش‌برانگیز انجام می‌دهید و پس از حل معما فریاد شادی سر می‌دهید. برخلاف قدم‌زدن در یک پارک، اسکیپ روم تجربه‌ای نفس‌گیر ارائه می‌دهد. تجربه‌ای که شما را مجبور می‌کند در مهلت محدود بازی، برای پیروزی عجله کنید و با هم‌تیمی‌های خود سریع‌تر و خلاقانه‌تر بیندیشید. این موضوع به‌نوبة خود، باعث افزایش هورمون آدرنالین در مغز شما می‌شود. اتفاقی که اثرات مثبت آن را بعد از به پایان رساندن بازی حس می‌کنید.

اما این همة ماجرا نیست. اتاق‌های فرار ژانرهای مختلفی دارند که هر یک از این ژانرها می‌توانند المان‌های جذاب مختص خود را داشته باشند. مثلاً شما در اتاق فرار ترسناک، علاوه بر هیجان حل معما در مدتی محدود، باید با ترس حملۀ زامبی‌ها یا موجودات ماورایی نیز مقابله کنید!

لحظاتی هیجان‌انگیز و آموزنده در کنار عزیزان!

گذراندن چالش‌ها در قالب یک تیم، روحیۀ همبستگی خاصی را بین اعضای گروه تقویت می‌کند. چراکه برای حل معماها، همه باید شرکت کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. ازاین‌رو اتاق فرار یک پیشنهاد عالی برای مناسبت‌ها یا اوقات فراغت در کنار دوستان یا خانواده است.

اولین چیزی که گروه شما را به هم پیوند می‌دهد، مشکلی است که باید حل کنید. هر کس مهارت‌ها و استعدادهای متفاوتی برای کمک به پیشرفت گروه دارد. یکی ممکن است مهارت ریاضی خوبی داشته باشد و بتواند سریعاً الگوها را در اعداد پیدا کند.

یا یکی از اعضا در ادبیات قوی باشد و قابلیت درک منظور در یک معمای متنی یا شعری داشته باشد. حتی بیشتر اتاق‌ها به افرادی نیاز دارند که سرعت عمل و قدرت بدنی خوبی برای برخی چالش‌های خاص داشته باشند.

جالب اینجاست که این پیوند قوی بین ذهن‌ها و مهارت‌ها، فقط محدود به زمان بازی نمی‌شود. بلکه تجربۀ به‌یادماندنی بازی می‌تواند انگیزه‌ای برای روابط بهتر بیرون از بازی باشد. درس‌های مهمی وجود دارد که همه در اتاق فرار می‌آموزند. اینجا در کنار هم چالش‌ها را شناسایی می‌کنید و سپس با هم کار می‌کنید تا به راه‌حل برسید.

اتاق فرار چیست

رشد توانایی ذهنی و مهارت حل مسئله

یکی از مزایای اصلی بازی اتاق فرار این است که پر از معما و چالش‌های ذهنی است. همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید، این مقوله یک تمرین عالی برای مهارت‌های شناختی شماست. مطالعات نشان می‌دهند انواع پازل‌ها عملکرد مغز را بهبود می‌بخشند، زیرا شما ذهن خود را با شیوه‌های جدیدی مقابله با چالش آشنا می‌کنید و این تمرین می‌تواند در زندگی واقعی نیز گسترش یابد.

ازآنجاکه هدف اصلی اتاق‌های فرار، پیروزی در سناریوهای واقعی و فیزیکی با استفاده از قدرت تفکر است، مزایای زیادی نسبت به سرگرمی‌هایی چون بازی‌های دیجیتالی یا تماشای فیلم‌های سینمایی دارد.

اتاق فرار چیست

فرار از مشکلات روزمره در عصر تکنولوژی

همۀ ما باید این حقیقت را قبول کنیم که زمان زیادی را صرف گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ یا رایانه‌های شخصی خود می‌کنیم. همین عادت‌هایمان است که باعث شده دنیای امروز، دیگر آن تب‌وتاب و هیجان روزهای قبل را نداشته باشد.

اگرچه این اوضاع دیگر اجتناب‌ناپذیر شده است، اما هنوز هم اتاق فرار مکان مناسبی برای خروج از این روال یکنواخت و ساکن است. اینجا شما برای بازی‌کردن نیاز به موبایل‌ها و تبلت‌هایتان ندارید. بلکه مجبورید برای یک ساعت از شرشان خلاص شوید و فقط از مغز و بدن خود استفاده کنید تا برنده شوید.

بنابراین اسکیپ روم مکانی ایده‌آل برای ایجاد مهارت‌هایی جدید خارج از حوزۀ تکنولوژی است. البته برخی از افراد ممکن است در ابتدا با محدودیت‌هایی که برای استفاده از موبایل در اتاق فرار وجود دارد مخالف باشند، اما هنگامی که آن را تجربه کردید، می‌بینید که ارزشش را دارد.

رزرو اتاق‌ فرار در مشهد

اگر ساکن مشهد هستید و می خواید این بازی بی نظیر را تجربه کنید از طریق لینک اتاق فرار مشهد می‌توانید وارد سایت اسکیپ زوم شوید. سپس خواهید دید که لیست اتاق فرارهای مشهد برای شما نمایان می‌شود و می‌توانید با مطالعۀ جزئیات هر بازی، هرکدام که ایده‌آل شماست را رزرو کنید.

مهم‌ترین نکته‌ای که حین انتخاب بازی باید در نظر بگیرید این است که گروه شما بیشتر از چه موضوعاتی لذت می‌برد؟ آیا شما فیلم‌های ترسناک زامبی یا خانه‌های جن‌زده را ترجیح می‌دهید؟ یا بیشتر راغب هستید سراغ ایده‌های اکشن مانند گروگان‌گیری و دزدی از بانک بروید؟

رزرو اتاق فرار در اصفهان

برای رزرو اتاق فرار اصفهان و تجربۀ اوقاتی لذت‌بخش و هیجان‌انگیز، هم‌وطنان اصفهانی و یا افرادی که برای مسافرت به این شهر رفته‌اند، می‌توانند به سایت اسکیپ زوم مراجعه کنند. سپس با مطالعۀ توضیحات هر اتاق، بازی موردعلاقۀ خود را انتخاب کنند. همیشه قبل از رزرو اتاق فرار، قسمت نظرات و بررسی اتاق را هم در سایت و هم در صفحۀ اجتماعی بازی بررسی کنید تا با فیدبک‌ها و بازخوردهای مردم آشنا شوید.

رزرو اتاق فرار در شیراز

برای ساکنین عزیز شهر شیراز و به طور کل عزیزانی که قصد رزرو اتاق فرار شیراز را دارند، سایت اسکیپ زوم مجموعۀ کاملی از پیشنهادات را گردآوری کرده است. در هنگام رزرو اسکیپ روم، بهتر است اتاقی را انتخاب کنید که با توانایی و تجربۀ گروه شما مطابقت داشته باشد.

اگر برای اولین بار قرار است بازی کنید یا گروهی دارید که شامل افراد با سن پایین‌تر است، بهتر است اتاقی با سطح دشواری بالا را انتخاب نکنید. خوشبختانه اکثر برندها سطح دشواری اتاق‌های خود را هنگام رزرو ذکر می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر بازی، می‌توانید با شمارۀ تماس مرکز مورد نظر ارتباط برقرار کنید.

نظرات