بیوگرافی سعید پورصمیمی بازیگر پیشکسوت +‌سوابق و همسر و فرزندان و اتهامات

1

بیوگرافی سعید پورصمیمی بازیگر پیشکسوت +‌سوابق و همسر و فرزندان و اتهامات

سعید پورصمیمی بازیگر ایرانی با سابقه و قدیمی کشورمان در ۹ اسفند ۱۳۲۲ در تهران به دنیا آمده و فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر در مقطع کارشناسی می باشد. از جدیدترین خبرها ماجرای افشاگری کتایون ریاحی درباره تعرض سعید پورصمیمی بود که حواش زیادی را برای این بازیگر پیشکسوت رقم زد. او در جشنواره کن ۲۰۲۲ برای بازی در فیلم برادران لیلا به کارگردانی سعید روستایی حضور داشت.

در ادامه بیوگرافی کامل سعید پورصمیمی بازیگر و همسرش کیست و فرزندانش همراه با عکس ها و زندگی شخصی و هنری در زندگینامه کامل از شروع بازیگری تا سوابق فیلم و سریال و ماجرای تعرض به کتایون ریاحی را در سایت حرف تازه مشاهده کنید

بیوگرافی سعید پورصمیمی

سعید پورصمیمی متولد ۹ اسفند ۱۳۲۲ در تهران، بازیگر قدیمی ایران است که از سینمای قبل از انقلاب وارد عرصه بازیگری شده است. او فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر در مقطع کارشناسی می باشد.

سعید پورصمیمی

سعید پور صمیمی متولد ۹ اسفند سال ۱۳۲۲ در تهران ، بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر می باشد. او در بازی نقش های دوم استاد است و تا کنون موفق به کسب سه سیمرغ بلورین برای فیلم های ناخدا خورشید، تحفه ها و پرده آخر برای بهترین بازیگر نقش دوم شده است. در دومین جشنواره کمدی گل آقا از او به عنوان پیشکسوت سینمای کمدی تقدیر شد.

آقای پور صمیمی علاوه بر بازیگری و کارگردانی در زمینه نویسندگی نیز فعالیت داشته است و از نویسندگان با تجربه می باشد. از جمله آثار وی می توان به کتاب آزادی به سرزمین خود باز می گردد ، کتاب آشغال سازان و کتاب کاخ نیرنگ اشاره کرد.

فعالیت قبل از انقلاب از تئاتر

بازیگری را از قبل از انقلاب در سال ۱۳۴۰ از دوران دانشجویی شروع کرد.
وقتی که هیجده سال بیشتر نداشت وارد گروه تئاتر شد و با پرویز پورحسینی و زنده یاد پرویز فنی زاده آشنا شد و این آشنایی باعث شد تا سالها با هم همکاری کنند.
بعد از سالها کار در تئاتر اولین نقش خود را در تلویزیون در سال ۱۳۵۴در سریال سلطان صاحبقران به کارگردانی علی حاتمی بازی کرد.

سعید پورصمیمی

همسر سعید پورصمیمی کیست

ایشان در جوانی ازدواج کرده اما تاکنون اطلاعاتی از همسر و فرزندان و عکسی از زندگی شخصی او منتشر نشده است.

سعید پورصمیمی

فعالیت بعد از انقلاب

پورصمیمی بعد از انقلاب فعالیتش را از سر گرفت و با فیلم ناخدا خورشید در سال ۱۳۶۵ وارد سینمای بعد از انقلاب شد که همین نقش جایزه لوح زرین بهترین بازیگر نقش مکمل را از جشنواره فجر برایش به ارمغان آورد
او در تلویزیون نیز در مجموعه‌های تلویزیونی در پناه تو، ماه عسل، شبی از شب‌ها و در تله‌تئاتر هنر (نوشته یاسمینا رضا) بازی کرده‌است.
وی همچنین در فیلم های یه حبه قند، بوسیدن روی ماه ، در سکوت، نرگس مست ، برگ جان و کلمبوس و دوزیست ایفای نقش کرده است.

سعید پورصمیمی

کارمند اداره نمایش

بعد از فارغ التحصیلی به عنوان کارمند اداره تئاتر مشغول بکار شد و بعد از آن کارمند واحد نمایش صداوسیما گردید و کارگردانی نمایش‌های صحنه‌ای و تلویزیونی و نوشتن نمایشنامه را انجام داد

سعید پورصمیمی

وی تاکنون موفق به کسب سه سیمرغ بلورین برای فیلم‌های ناخدا خورشید، تحفه‌ها و پرده آخر برای بهترین بازیگر نقش دوم گشته‌است.

از او در دومین «جشنواره کمدی گل‌آقا» به عنوان پیشکسوت سینمای کمدی تقدیر به عمل آمد.
استاد پورصمیمی با ۳ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد رکورددار دریافت جایزه این بخش از جشنواره فیلم فجر است.

فعالیت سعید پورصمیمی در سینما

آقای پور صمیمی فعالیت خود در زمینه سینما را در سال ۱۳۶۵ و با بازی در فیلم ناخدا خورشید به کارگردانی آقای ناصر تقوایی آغاز کرد.

او به خاطر بازی در این نقش موفق به دریافت جایزه لوح زرین بهترین بازیگر نقش مکمل از جشنواره فجر شد. وی بعد از این موفقیت یک بار دیگر موفق شد در سال ۱۳۶۶ برای نقش مکمل در فیلم تحفه ها جایزه لوح زرین را دریافت کند. در سال ۱۳۶۹ برای بازی در فیلم پرده آخر موفق به دریافت سیمرغ بهترین بازیگر مکمل مرد از جشنواره فجر شد.

از جمله آثار تلویزیونی او می توان به مجموعه های تلویزیونی در پناه تو، ماه عسل و شبی از شب ها اشاره کرد.

سعید پورصمیمی

فیلم های سینمایی سعید پورصمیمی

او بعد از بازی در فیلم های هی جو و تا غروب در سال ۱۳۶۷ موفق شد که در سال ۶۹ در فیلم سینمایی پرده آخر بازهم درخشش خیره کننده ای داشته باشد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را دوباره از آن خود کند و به یکی از اساتید این نقش تبدیل شود.

فیلم پرده آخر به کارگردانی واروژ کریم مسیحی در سال ۱۳۶۹ ساخته شد و بازیگرانی همچون داریوش ارجمند و نیکو خردمند و ماهایا پطروسیان در آن بازی می کردند و آقای سعید پورصمیمی برای بازی در نقش جامی موفق به سیمرغ بلورین را دریافت کند

حضور در سینما در دهه هفتاد و هشتاد و نود همچنان ادامه دار می باشد و هیچ گاه حضور کمرنگ نبود

سریال های سعید پورصمیمی

آقای سعید پورصمیمی در تلویزیون تجربه فراوانی در سریال های تلویزیونی دارد

او در سال ۱۳۵۴ اولین حضورش را در تلویزیون تجربه کرد و در سریال سلطان صاحبقران هنرنمایی پرداخت که توسط آقای علی حاتمی کارگردانی شد و در ۱۳ قسمت به صورت سیاه و سفید از تلویزیون پخش شد

او بعد از انقلاب در حالی که بسیاری از ستاره های سینمای ایران ممنوع الکار شده بودند فعالیتش را ادامه داد و در سال ۱۳۷۳ در سریال در پناه تو به هنرنمایی پرداخت

سریالی به کارگردانی حمید لبخنده که از شبکه دوم سیما پخش می شد و بسیاری از بازیگران معروف کشورمان هم چون ایرج راد و ثریا قاسمی و آزیتا لاچینی و لعیا زنگنه و حسن جوهرچی در آن بازی می کردند

سریال های بچه های خیابان و شبی از شبها و ماه عسل و همچنین سیر و سرکه از دیگر کارهای هنری بود از تلویزیون به شمار می‌آید

اتهام کتایون ریاحی به سعید پورصمیمی

کتایون ریاحی بازیگر شناخته شده سینما در ۷ خرداد ۱۴۰۱ با انتشار تصویری از سعید پورصمیمی او را به تعرض متهم کرد.

زنان سینمای ایران در ماه‌های گذشته نام‌های بزرگی را با این اتهامات مواجه کرده‌اند

فیلمی که در کن ۲۰۲۲ حضور دارد و با تشویق‌هایی هم مواجه شده. اما یکی دیگر از بازیگران این فیلم سعید پورصمیمی است که کتایون ریاحی اتهامی به او وارد کرده که با باعث شد تا واکنش های انتقادی شدیدی به کتایون ریاحی بابت اتهام رشت از سوی دیگر بازیگران شود.

تصاویر پورصمیمی روی فرش قرمز و در جشنواره کن، پیش از این تحسین بسیاری برانگیخته بود و منتقدان نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی هم تقریبا یک‌صدا پورصمیمی را ستایش کرده بودند.

باید دید این بازیگر باسابقه چه پاسخی به این اتهامات خواهد داد و مدعیان در ادامه چه مطالبی درباره او مطرح خواهند کرد.

فیلم‌شناسی

تحفه‌ها
هی جو
تا غروب
پرده آخر
مدرسه پیرمردها
دلشدگان
آبادانی‌ها
عشق طاهر
اینجا چراغی روشن است
زشت و زیبا
چهره
سرزمین خورشید
ایران سرای من است
نسل سوخته
عروس آتش
معادله
تب
قاعده بازی
تک درخت‌ها
کلمبوس
دوزیست

سریال تلویزیونی

۱۳۹۰ سیر و سرکه
۱۳۸۷–۱۳۸۸ ماه عسل
۱۳۸۶–۱۳۸۷ نشانی
۱۳۸۳ شبی از شب‌ها
۱۳۸۲ بچه‌های خیابان
۱۳۷۵ زندگی

عکس های سعید پورصمیمی

در ادامه چند تصویر بیشتر از این هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزیون و سینما را مشاهده کنید

سعید پورصمیمی

سعید پورصمیمی

سعید پورصمیمی

سعید پورصمیمی

سعید پورصمیمی

سعید پورصمیمی

1 دیدگاه در “بیوگرافی سعید پورصمیمی بازیگر پیشکسوت +‌سوابق و همسر و فرزندان و اتهامات

  1. سیاه گفت:

    من اصلا از این آقای پور صمیمی نه از خودش نه از بازیش خوش نمیاد بنظرم انسان جالبی نیست عکسهای جوانیش والان و خیلی هم بد دله وشکاک ذاتش خرابه۰

نظرات