چگونه زیورآلات نقره مناسب انتخاب کنیم؟

0

زیورآلات نقره در دنیای مد و فشن جایگاه ویژه ای دارند. علاوه بر این، در تاریخ ایران باستان نیز استفاده از اکسسوری را به وفور می‌بینیم. این فلز گرانبها به واسطه‌ی درخشش، استحکام و دوام فوق العاده‌اش، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. زیورآلات نقره به نسبت دیگر اکسسوری ها از تنوع بیشتری در طراحی خود برخوردارند. طراحان و هنرمندان تمامی ذوق خود را به کار می‌گیرند تا اثری هنری و جذاب خلق کنند. این سبک طراحی در زیورآلات نقره دستساز بیشتر دیده می شود. هنگام خرید زیورآلات نقره باید نکات و مواردی را رعایت کنید. اصل بودن نقره و متناسب بودن آن با استایل شما از مهمترین مواردی هستند که باید هنگام خرید به یاد داشته باشید.

 زیورآلات نقره

چگونگی تشخیص اصل بودن نقره

برای تشخیص اصل بودن نقره راهکارهای ساده  بسیاری وجود دارد. شما می توانید به سادگی در خانه نقره‌ی اصل و غیر اصل را از یکدیگر مجزا کنید.

آزمایش تکه یخ

یکی از ساده ترین راه های تشخیص اصل بودن نقره، استفاده از تکه یخ می باشد. کافی است یک تکه یخ را روی نقره ی مورد نظر خود قرار دهید. از آنجایی که نقره رسانایی گرمای بالایی دارد موجب آب شدن یخ می شود. در صورتی که تکه یخ آب شود، نقره ی شما اصل است.

زیورآلات نقره

نوشته‌های روی نقره

رایج ترین راه تشخیص اصل بودن نقره، خواندن نوشته های آن است. این راهکار ساده ترین و بهترین راه برای تشخیص نقره است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید نقره حتما به نوشته ی روی آن توجه داشته باشید. برای مثال در صورتی که انگشتری از نقره استرلینگ ساخته شده باشد، داخل حلقه ی آن عیار ۹۲۵ حک شده است.

تست مگنت

یکی دیگر از راه های تشخیص اصل بودن نقره استفاده از مگنت است. آهن رباهای قوی مانند آهنربای خاکی ساخته شده از نئودیمیم برای تشخیص نقره به وسیله‌ی مگنت گزینه‌ی مناسبی است.

راهنمای انتخاب زیورآلات نقره

یکی از مهترین نکاتی که هنگام خرید زیورآلات باید در نظر بگیرید استایل شما است. برای مثال اکسسوری ای که شما تهیه می کنید، باید با استایل مو و لباس شما همخوانی داشته باشد. در ادامه شما را برای داشتن بهترین انتخاب راهنمایی خواهیم کرد.

انتخاب گوشواره نقره

هنگام خرید گوشواره نقره زنانه باید به حالت صورت، مدل لباس و رنگ و مدل موی خود توجه داشته باشید.

انتخاب گوشواره متناسب با مدل مو

کسانی که مدل موهای بلندی دارند و می خواهند آن ها را باز نگه دارند، بهتر است از گوشواره‌های ریز استفاده نکنند. استفاده از گوشواره ریز همراه با موهای بلند و باز موجب پنهان شدن و دیده نشدن گوشواره می شود. این افراد بهتر است مدل های بزرگ‌تر و کارشده را ترجیح دهند. گوشواره‌های لوستری برای مدل موهای بلند، انتخاب مناسبی است.

انتخاب گوشواره برای افرادی که موهای کوتاهی دارند و یا قصد دارند موهای بلند خود را بسته نگه ‌دارند بسیار ساده است. انواع مدل گوشواره با این مدل مو ست می شود. گوشواره‌های میخی، مینیمال و یا حلقه‌ای بهترین انتخاب برای این مدل موها هستند.

انتخاب گوشواره متناسب با استایل

در صورتی که لباس شما بالا تنه‌ی کار شده‌ای دارد بهتر است گوشواره‌های بزرگ را انتخاب نکنید. گوشواره های میخی و حلقه ای انتخاب های بسیار مناسبی برای این مدل لباس هستند. البته، استفاده از گوشواره‌های بزرگ همراه لباس‌هایی که بالا تنه‌ی ساده‌تری دارند ممانعتی ندارد.

زیورآلات نقره

انتخاب گردنبند نقره

انتخاب گردنبند نقره زنانه نیز اصول خاصی دارد. در صورتی که شما گردنبند اشتباهی را انتخاب کنید استایلی نامرتب و نامناسب خواهید داشت. برای انتخاب گردنبند علاوه بر مشخصات ظاهری باید به طول زنجیر و جنس گردنبند نیز توجه داشته باشید. گردنبندها از نظر طولی انواع گوناگونی دارند که هر یک متناسب با نوعی لباس و استایل می باشند.

گلوبند یا collar

این مدل کوتاه ترین انواع گردنبندها می باشد. طول گلوبندها بین ۳۰ تا ۳۲ سانتی‌متر می باشد. گردنبند های collar مناسب لباس های یقه باز و یقه قایقی هستند. این مدل گردنبندها ظاهر خوشی در کنار لباس های یقه بسته ندارند.

گردنبند ضیافتی یا Matinee

محل قرارگیری گردنبند ضیافتی پایین تر از ترقوه و در مرکز سینه می باشد. این مدل حدود ۵۱ تا ۶۰ سانتی متر طول دارد. گردنبندهای ضیافتی در کنار استایل های کاری و کژوال زیبایی خود را به خوبی نمایان می کنند.

گردنبند پرنسس یا princess

گردنبند پرنسس بین ۴۳ تا ۴۸ سانتی متر طول دارد. محل قرار گیری آن بر روی ترقوه  فرد می باشد. از این مدل گردنبند برای ساخت گردنبندهای ظریف مرواریدی استفاده می شود. گردنبند پرنسس با تاپ یا لباس‌های بدون بند هماهنگی خوبی دارند؛ زیرا خالی بودن شانه ها را به خوبی پر می‌کند.

انتخاب گردنبند متناسب با مدل صورت

فرم صورت نیز یکی از مواردی است که باید هنگام خرید گردنبند در نظر بگیرید. کسانی که فرم صورتشان دایره ای شکل است معمولا برای انتخاب گردنبند دردسری ندارند. البته در هر صورت، این افراد نیز باید طول قد و گردن خود را هنگام خرید در نظر داشته باشند. با این حال، برای افرادی که صورت گردی دارند آویزهایی که حالت V دارند بهترین گزینه هستند.

افرادی که مدل صورتشان حالت قلبی دارد می توانند از گرنبندهای چوکر استفاده کنند. این مدل گردنبندها برای صورت‌های مستطیلی و کشیده نیز می توانند انتخاب خوبی باشند.

زیورآلات نقره

انتخاب انگشتر نقره

برای خرید انگشتر نقره زنانه نیز توصیه می‌کنیم اصول اولیه و تأثیرگذار را رعایت کنید. در ادامه مواردی از تأثیرگذارترین آن ها را شرح خواهیم داد.

اندازه گیری انگشت

قبل از خرید انگشتر نقره باید اندازه ی انگشت خود را بگیرید. برای اندازه گیری سایز انگشتانتان راهکارهای زیادی وجود دارد. شما می‌توانید این راهکارها را به سادگی در خانه نیز امتحان کنید.

یکی از ساده‌ترین راه ها برای اندازه گیری، استفاده از نوار کاغذی است. شما می توانید نوار کاغذ را دور انگشت مورد نظر بپیچید. سپس، قسمت هایی را که دو سر کاغذ با یکدیگر هم‌پوشانی پیدا کرده‌اند را از هر دو طرف علامت بزنید. در آخر فاصله‌ی بین دو علامت را بر اساس میلی‌متر اندازه گیری کنید. این کار را با نخ نیز می توانید امتحان کنید.

انگشتر متناسب با فرم دست و انگشت

از دیگر پارامترهایی که هنگام خرید انگشتر باید در نظر داشته باشید فرم انگشتان و دستانتان است. انواع مدل انگشتر می تواند مناسب انگشت‌هایی کشیده باشد. در نتیجه، اگر مدل انگشتانتان کشیده هستند دغدغه‌ای برای انتخاب انگشتر نخواهید داشت. کسانی که دستان بزرگی دارند بهتر است از انگشترهای بزرگ استفاده کنند. انگشترهایی که نگین های کوچک و ریزی دارند مناسب این مدل دست ها نیست.

در صورتی که دستان کوچکی دارید نیز از انگشترهایی استفاده کنید که متناسب با سایز دستان شما هستند. انگشترهای مینیمال و خیلی کوچک انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود. به افرادی که دستان مربعی شکل دارند نیز استفاده از انگشترهای مزین به سنگ‌ گرد را پیشنهاد می کنیم.

سخن آخر

به طور کلی هنگام خرید زیورآلات باید اصولی را رعایت کنید تا نتیجه  خرید شما رضایت بخش باشد. زیورآلات تکمیل کننده ی استایل شما هستند. در صورتی که آن ها را اشتباه انتخاب کنید استایلی نامرتب و نادرست خواهید داشت. هنرمندان گالری آرته لایف استایل متناسب با تمامی استایل ها و سلیقه‌ها زیورآلاتی را طراحی کرده است. علاوه بر این، شما امکان ثبت زیورآلات سفارشی را نیز دارید. زیورآلاتی خاص و ویژه‌ی شما. هنرمندان گالری با رعایت تمامی جزئیات محصولی باکیفیت و جذاب را در اختیار شما خواهند گذاشت.

نظرات