بیوگرافی حیدر رحیم پور ازغدی و همسر و فرزندانش +درگذشت پدر حسن رحیم پور ازغدی

0

بیوگرافی حیدر رحیم پور ازغدی و همسر و فرزندانش +درگذشت پدر حسن رحیم پور ازغدی فعال سیاسی بیوگرافی و زندگینامه حیدر رحیم پور ازغدی و همسرش با عکس و علت فوت و درگذشت و سوابق سیاسی و خانوادگی و فرزندان با داستان زندگی تا درگذشت در ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی حیدر رحیم پور ازغدی و همسر و فرزندانش +درگذشت پدر حسن رحیم پور ازغدی

بیوگرافی حیدر رحیم پور ازغدی

حیدر رحیم پور ازغدی (زاده ۱۳۱۱ در مشهد) فعال سیاسی و از مبارزان سیاسی در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت، و از مبارزان دوران انقلاب بود. او در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ بر اثر نارسایی قلبی دارفانی وداع گفت. وی پدر حسن رحیم پور ازغدی و حبیب رحیم‌پور ازغدی است و در سال‌های دهه هفتاد مقالاتی در نشریات مختلف از جمله هفته‌نامه صبح می‌نگاشت.

بیوگرافی حیدر رحیم پور ازغدی و همسر

سال های فعالیت

مرحوم رحیم‌پور ازغدی یار دیرین انقلاب و مقام‌ معظم رهبری که در سال‌های دهه هفتاد مقالاتی در نشریات مختلف از جمله هفته‌نامه صبح می‌نگاشت.

یکی از آثار وی کتاب «از انجمن پیروان قرآن تا انجمن حجتیه» سیر تحول انجمن‌های دینی از شهریور ۱۳۲۰ تاکنون می‌باشد.

بیوگرافی حیدر رحیم پور ازغدی فعال سیاسی ملی شدن صنعت نفت

پدر حسن رحیم‌پور ازغدی کیست

حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی که پدر حسن رحیم‌پور ازغدی و حبیب رحیم‌پور ازغدی و از مفاخر و چهره‌های افتخارآفرین و انقلابی مشهد بود، در سال‌های دهه ۷۰ مقالاتی در نشریات مختلف از جمله هفته‌نامه «صبح» منتشر می‌کرد. حید رحیم‌پور ازغدی در سال‌های گذشته فعالیت‌های سیاسی خود را با همراهی تشکل‌های دانشجویی و طلاب مشهد ادامه داد.

درگذشت پدر حسن رحیم پور ازغدی

علت درگذشت حیدر رحیم پور ازغدی

پدر حسن رحیم‌پور ازغدی فعال سیاسی انقلاب اسلامی بود که ظهر جمعه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۰ در سن ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

ازغدی مدتی قبل به علت بیماری عفونت داخلی در بیمارستان بستری شده بود که در نهایت ۱۹ شهریور درگذشت

حبیب رحیم پور ازغدی دقایقی پیش در صفحه توئیتر خود نوشت: یا حضرت ابوتراب (ع) پدرم را سپردم به شما

حیدر رحیم پور ازغدی و همسرش

مراسم تشییع پیکر مرحوم حیدر رحیم‌پور ازغدی

پیکر مرحوم حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی، فعال سیاسی و از مبارزان سیاسی ملی‌شدن صنعت نفت در حرم مطهر رضوی تشییع میشود.

بر اساس اعلام خانواده رحیم‌پور ازغدی، پیکر آن مرحوم فردا شنبه، ۲۰ شهریور ماه، ساعت ۹:۳۰ صبح در صحن کوثر حرم مطهر رضوی تشییع می‌شود.

او از یاران و همرزمان دکتر علی شریعتی در جریان مبارزات انقلاب بود و پیش از انقلاب به همراه محمدتقی شریعتی، پدر دکتر علی شریعتی، از جمله ارکان مبارزات نهضت ملی در خراسان محسوب می‌شدند.

وی از اعضاء نهضت آزادی ایران در سال‌های پیش از آغاز انقلاب اسلامی در منطقه خراسان بود که با پیروزی انقلاب و اختلاف نهضت آزادی با نهضت امام خمینی به نفع امام خمینی(ره) از نهضت آزادی جدا شد.

حیدر رحیم پور ازغدی پدر حسن رحیم پور ازغدی

آثار و کتاب ها

از جمله آثار و کتاب‌های این شخصیت برجسته سیاسی میتوان به «نامه‌های حیدر»، «تلخ‌ترین نوشته من»، «از انجمن پیروان قرآن تا انجمن حجتیه»، «پشت کوه قاف؛ نقدی بر درماندگی شورای عالی فرهنگ» و «سنت چیست؟ سنی کیست؟» و …اشاره کرد.

نظرات