بیوگرافی و سوابق حجت الاسلام سید احمد حسینی خراسانی عضو شورای نگهبان

0

بیوگرافی حجت الاسلام سید احمد حسینی خراسانی عضو شورای نگهبان و همسر و فرزندان با عکس و زندگی شخصی و سیاسی و همسر و فرزندان و سوابق سیاسی و شغلی او را می خوانید

بیوگرافی سید احمد حسینی خراسانی و همسر و فرزندانش + عکس ها و ناگفته ها

بیوگرافی حجت الاسلام سید احمد حسینی خراسانی

سید احمد حسینی خراسانی عضو شورای نگهبان متولد ۱۳۳۸ در فجراّباد شیروان است با بیوگرافی و عکس ها و سوابق و زندگینامه حجت الاسلام سید احمد حسینی خراسانی و همسر و فرزندان و سوابق اجرایی و شغلی او آشنا شوید

سید احمد حسینی خراسانی متولد ۱۳۳۸ در فجرآباد از توابع شيروان، مجتهد شیعه، فقیه ایرانی و عضو فقهای شورای نگهبان است که سابقه نمایندگی مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را در کارنامه خود دارد

بیوگرافی و سوابق حجت الاسلام سید احمد حسینی خراسانی عضو شورای نگهبان

سال های فعالیت

سید احمد حسینی ورود در سال ۱۳۳۵ وارد حوزه علمیه آیت الله حکیم شهرستان شیروان شد و در سال ۱۳۵۵ به حوزه علمیه مشهد عزیمت کرد و  عنوان طلبه ممتاز در این حوزه را کسب کرد.

او از محضر اساتیدی چون: آیات عظام حاج میرزا علی آقای فلسفی، مرتضوی و رضازاده و وحید خراسانی، شیخ جواد تبریزی، علامه حسن زاده آملی و جوادی آملی فیض برد.

زندگینامه حجت الاسلام سید احمد حسینی خراسانی عکس

زندگینامه حجت الاسلام سید احمد حسینی خراسانی

ایشان سال ها به تدریس سطوح عالی و خارج فقه و اصول و کسب تخصص در علوم حدیث، کلام، فلسفه و تفسیر قرآن کریم همت گماشت و در طول زندگی با ارزش خود تألیف چندین کتاب از جمله بحث اراضی و احیاء موات، شرح خطبه فدکیه و انتشار بیش از ۵۰ مقاله علمی در نشریات علمی ـ پژوهشی و تخصصی به چاپ رساند.

سید احمد حسینی خراسانی عضو شورای نگهبان کیست

حجت الاسلام سید احمد حسینی خراسانی عضو شورای نگهبان کیست

حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان است که سابقه نمایندگی مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را در کارنامه خود دارد

او در چهاردهمین اجلاسیه بزرگ حوزه علمیه قم استاد نمونه شناخته شده‌ است و در پی استعفای صادق لاریجانی از عضویت در جمع فقهای شورای نگهبان، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در حکمی، سید احمد حسینی خراسانی را به عضویت فقهای شورای نگهبان قانون اساسی منصوب کردند.

عکس سید احمد حسینی خراسانی عضو شورای نگهبان

عکس سید احمد حسینی خراسانی عضو شورای نگهبان

 

حسینی خراسانی از دیدارهای مردمی ابراهیم رئیسی رضایت دارد. او در همین رابطه می‌گوید: حضور بدون واسطه آیت الله رئیسی در این شرایط نگران کننده کرونایی در میان مردم، نشان دهنده توجه ویژه رییس جمهور به رسیدگی به مشکلات مردم و مناطق محروم بوده است. مشی اخلاقی، مردمی بودن، ساده زیستی و جهادی بودن آیت الله رئیسی موجب رضایتمندی مردم از سران نظام می شود.

بیوگرافی سید احمد حسینی خراسانی شورای نگهبان و همسر و فرزندانش + عکس و ناگفته ها

جانشین آیت‌الله آملی لاریحانی در عضو شورای نگهبان

در پی استعفای آیت‌الله آملی لاریحانی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی را به عضویت شورای نگهبان منصوب کردند.
متن حکم به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای حاج سیداحمد حسینی خراسانی دامت‌توفیقاته

با عنایت به کناره‌گیری حضرت آقای آملی دامت‌برکاته از عضویت شورای نگهبان و با تشکر از خدمات علمی ایشان در آن شورا، جنابعالی را به عضویت آن شورای معظم منصوب میکنم و مزید توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۳ شهریور

نظرات