بیوگرافی علیرضا فتحی بدلکار سینما با علت فوت و عکس + زندگی شخصی و بدلکاری

0

بیوگرافی علیرضا فتحی بدلکار سینما با علت فوت و عکس + زندگی شخصی و بدلکاری

علیرضا فتحی بدلکار سینما و نایب رییس انجمن بازیگران بدلکاران سینمای ایران و از بدلکاران پیشکسوت سینما و تلویزیون بامداد پنجشنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا یه ویروس کرونا درگذشت. در ادامه با بیوگرافی و عکس ها و سوابق بدلکاری علیرضا فتحی در این بخش با ما همراه باشید

بیوگرافی علیرضا فتحی بدلکار سینما و همسرش + علت فوت و سوابق

 

بیوگرفی علیرضا فتحی

علیرضا فتحی بدلکار سینما متولد … بدلکار سینما که در فیلم و سریال های زیادی به عنوان بدلکار و طراح بدلکاری حضور داشت و موسس گره بدلکار خیبر نایب رییس انجمن بازیگران بدلکاران سینمای ایران بود. او ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ بر اثر کرونا و بیماری کلیوی دارفانی را وداع گفت.

برادرزاده علیرضا فتحی بدلکار قدیمی سینمای ایران گفت: علیرضا فتحی بر اثر بیماری کرونا در بیمارستان ولیعصر ناجا درگذشت.

او دچار بیماری زمینه‌ای کلیوی بود و در هفته اخیر هم راهی بیمارستان شد و بامداد امروز هم دارفانی را وداع گفت.

سوابق هنری

مرحوم علیرضا فتحی در آثاری همچون نهنگ آبی، محمد رسول‌الله، خفه‌گی، شهرزاد، بادیگارد، من دیه‌گو مارادونا هستم، سیزده ۵۹ و عملیات ۱۲۵ به عهوان بدلکار فعالیت داشته است.

فتحی علاوه بر بدلکاری به عنوان طراح بدلکاری، جلوه‌های ویژه میدانی، مسئول جلوه‌های ویژه میدانی و مسئول جلوه‌های ویژه بصری سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی شمعدونی، سریال تلویزیونی زمانه و سریال تلویزیونی آسمان من فعالیت داشته است.

بیوگرافی علیرضا فتحی بدلکار سینما

 

مراسم تشییع و خاکسپاری علیرضا فتحی

زمان خاکسپاری این بدلکار فقید احتمال زیاد فردا جمعه ۱۹ شهریور در قطعه هنرمندان تشییع و خاکسپاری‌شان برگزار می‌شود.

حمیدرضا رسولیان طراح جلوه‌های ویژه در خصوص این بدلکار فقید، گفت: باورمان نمی‌شود یکی از بااخلاق‌های سینما در آستانه روز ملی سینما از دست دادیم. کسی که به واقع بدلکار بلامنازعی بود و دوران معمای شاه و سلمان فارسی را نمی‌توانم از یاد ببرم. یکی از خوبان این عرصه را از دست دادیم و امیدوارم خداوند به خانواده محترم سینما صبر عنایت کند.

 

درگذشت علیرضا فتحی بدلکار

از کشتی تا بدلکاری

زنده یاد علیرضا فتحی فعالیت هنری خود را از سال ۶۲ با سریال تلویزیونی سربداران شروع کرده و بطور حرفه ای از سال ۱۳۸۹ در سریال عملیات ۱۲۵ به کارگردانی مسعود آب‌پرور به عنوان جلوه‌های ویژه میدانی وارد بدلکاری شده و به گفته خودش: از كودكی به اين حيطه علاقه‌مند بودم و يادم است كه از پنج سالگي مي‌رفتم بالاي ارتفاع و خودم را به پايين پرت مي‌كردم. در سن ۱۳ سالگي وارد حيطه ورزش شدم و از كشتی شروع كردم و بعد وارد رشته‌های ديگر شدم. ضمن اينكه دوره‌های بازيگری را نيز گذراندم در چندين فيلم نيز بازی كرده‌ام. در سريال‌ها و فيلم‌هایی چون مختارنامه، بوعلي‌سينا و. . . بازی كردم و الان هم پيشنهاد بازی داشتم.

علیرضا فتحی بدلکار و همسرش

تاسیس تیم بدلکاری خبیر

مدت ۲۰ سال به عنوان بدلکار در سینما فعالیت داشتم و با شروع سریال مختارنامه یک تیم با عنوان “گروه بدلکاران خیبر” تشکیل دادم و به ثبت وزارت ارشاد نیز رسید. سپس همین تیم به عنوان طراح بدلکاری مختارنامه مشغول به کار شد.

از سال ۸۲ و با شروع سريال مختارنامه از تعداد زيادی افراد تست گرفتم و چيزی حدود ۵۰ نفر تأييد شدند كه از همين تعداد در مجموعه استفاده كرديم.

بیوگرافی علیرضا فتحی بدلکار سینما با علت فوت و عکس + زندگی شخصی و بدلکاری

پس از آن كه افراد اصلي‌ام را شناختم و متوجه شدم كه همين‌ها براي ادامه اين روند و اعضاي ثابت گروه بهترين هستند گروه خيبر را تشكيل دادم. در كل معتقدم بايد اين گروه تشكيل مي‌شد و از اين مهم‌تر بايد بدلكاري سر و ساماني مي‌گرفت. گروه خيبر اولين گروه مجوزدار در ايران بود. در ادامه موفق شدم كه مجوز آموزش بدلكاري را هم بگيرم.

نظرات