بیوگرافی احمد مسعود فرزند احمدشاه مسعود و همسرش+ زندگی شخصی و مبارزه

0

با بیوگرافی احمد مسعود (ahmad massoud) متولد ۱۳۶۸ اهل پنجشیر افغانستان فرزند احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان ، عکس ها و تصاویر احمد مسعود و همسر و خانواده اش ، زندگینامه احمد مسعود جانشین احمدشاه مسعود در دره پنجشیر فرمانده چریکی علیه طالبان و همسرش ، خانواده و زندگی شخصی و خواهران و برادران و پیج اینستاگرامش و سوابق سیاسی و شخصی و تحصیلات وی در مجله حرف تازه آشنا شوید.

بیوگرافی احمد مسعود فرزند احمدشاه مسعود و همسرش+ زندگی شخصی و مبارزه

بیوگرافی احمد مسعود و همسرش

احمد مسعود متولد ۱۹ تیر ۱۳۶۸ اهل پنجشیر افغانستان می باشد. او فرزند و جانشین احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان و شیر دره پنجشیر است که بعد از شهادت پدرش به جانشینی او برگزیده شد.

خانواده و زندگی شخصی

احمد فرزند ارشد احمد شاه مسعود فرمانده چریکی دره پنجشیر و صدیقه مسعود می باشد و دارای ۵ خواهر به نام های مریم و فاطمه و عایشه و نسرین و زهره است و خودش تک پسر است.

بیوگرافی احمد مسعود و همسرش

تحصیلات و مدرک تحصیلی احمد مسعود

احمدمسعود سال‌ها در ایران بود و راهنمایی و دبیرستان را اینجا خواند. جوان، خوش‌فکر و پرشور است.

او دروس ابتدایی خویش را در تاجیکستان و ایران و تحصیلات عالی را در بریتانیا تا مقطع فوق‌لیسانس خوانده است و در سال‌های پسین دیدارهای خویش را با دوستان و همسنگران پدرش آغاز کرده است.

تحصیلات و مدرک تحصیلی احمد مسعود

آغاز مبارزه با طالبان پس از اشغال افغانستان

گروه طالبان در مرداد ماه ۱۴۰۰ افغانستان را بدون مقاوت نیروهای نظامی به تصرف خود دراوردند و دولت افغانستان سقوط کرد و اشرق غنی به آمریکا فرار کرد و حالا خبرهایی به گوش رسیده که احمد تنها پسر قهرمان ملی، حاضر به تسلیم دره پدری به طالبان نشد. پرچم مبارزه را بلند کرد و از همه مخالفان طالبان خواست در دره پنجشیر نزد او بیایند.

احمد ۱۵ اوت ۲۰۲۱ پنهانی از فرودگاه کابل از وسط صد‌ها تفنگدار دریایی امریکا، مستقر در فرودگاه به دره پنجشیر رفت و چند هلی‌کوپتر را هم با خودش برد. برخی به او لقب بچه شیر تازه نفس دره پنجشیر را دادند.

پنجشیر یکی از ۳۴ ولایت افغانستان است که جمعیت آن نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر است و بیشتر ساکنان آن تاجیک هستند.تاجیک ها ۹۸٫۹ درصد جمعیت این ولایت را شکل می دهند.

احمد مسعود

احمدشاه مسعود کیست

احمدشاه مسعود متولد (۱۱شهریور ۱۳۳۲ – درگذشت ۱۸شهریور ۱۳۸۰) سیاستمدار و فرمانده نظامی و وزیر دفاع پیشین افغانستان بود. او در جنگ شوروی در افغانستان و جنگ‌های داخلی افغانستان نقش مهمی داشت.

او از فرماندهان برجسته افغانستان علیه اشغال شوروی بین سالهای ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۹ بود. در دهه ۱۹۹۰ شاخه نظامی دولت افغانستان را علیه شبه‌نظامیان رقیب رهبری می‌کرد و پس از غلبه طالبان، نیروهای نظامی مخالف طالبان در شمال افغانستان را رهبری می‌کرد.

عکس احمد و پدرش احمدشاه مسعود

احمد مسعود فرزند احمدشاه مسعود شیر پنجشیر کیست

ترور

مسعود در روز ۱۸ شهریور ۱۳۸۰ (دو روز پیش از حادثه ۱۱ سپتامبر)، بر اثر انفجار دو فرد انتحاری مظنون به ارتباط با شبکه القاعده که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، در خواجه بهاءالدین ولایت تخار افغانستان کشته شد.

لویه جرگه اضطراری افغانستان که در پایان دولت موقت تشکیل شد، به احمد شاه مسعود لقب «قهرمان ملی» داد و روز ۱۸ شهریور (۹ سپتامبر) سالروز ترور شدن وی، در افغانستان «روز شهید» و تعطیل رسمی اعلام شد.

همسرش صدیقه مسعود است و فرزندانش به نام های احمد و مریم و فاطمه و عایشه و نسرین و زهره می باشند.

احمد مسعود در دره پنجشیر

پیج اینستاگرام احمد مسعود

صفحه رسمی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشخص نیست ، زیرا فن پیج ها و صفحات فیک زیادی فعالیت می کنند، اما سایت و رسانه ای به نام ایشان در دسترس عموم قرار دارد

دیگر عکس های شخصی جدید احمدمسعود

عکس ها و تصاویر جذاب و شخصی احمد مسعود فرمانده چریکی افغان

بیوگرافی احمد مسعود فرزند احمدشاه مسعود و همسرش+ زندگی شخصی و مبارزه

بیوگرافی احمد مسعود و همسرش + اینستاگرام

احمد مسعود فرزند احمدشاه مسعود کیست

پیج اینستاگرام احمد مسعود چریک افغانی

بیوگرافی احمد مسعود

 

نظرات