بیوگرافی و عکس های هیبت الله آخوندزاده رهبر طالبان

0

با بیوگرافی هیبت الله آخوندزاده (Hibatullah Akhundzada) متولد ۱۳۴۰ اهل قندهار رهبر طالبان در افغانستان ، عکس ها و تصاویر شخصی و خانوادگی ملا هیبت الله آخوندزاده رئیس امارت اسلامی افغانستان و همسر و فرزندانش ، زندگینامه هیبت الله اخوندزاده و همسر و فرزندانش ، سوابق سیاسی و مبارزاتی و محل زندگی و خانواده اش به مناسبت حضور طالبان در افغانستان و رئیس امارت اسلامی افغانستان در مجله حرف تازه آشنا شوید

بیوگرافی هیبت الله آخوندزاده رهبر طالبان و همسر و فرزندانش+ زندگی شخصی و سیاسی

بیوگرافی هیبت الله آخوندزاده

هیبت الله آخوندزاده متولد سال ۱۹۶۱ در پنجوائی، قندهار، افغانستان، روحانی مذهبی ،دارای دین اسلام و اهل سنت از قبیله نورزایی با قومیت پشتون که در حال حاضر رهبر گروه طالبان و رئیس حکومت امارت اسلامی افغاستان می باشد

سال‌های خدمت از سیاسی تا مبارزاتی

هیبت‌اله آخُندزاده در حال حاضر امیر طالبان است که از سال ۱۹۹۶ فعالیت سیاسی و مبارزاتی خود را آغاز کرده و در پی حمله پهپادی نیروهای آمریکایی به خودروی ملا اختر محمد منصور و مرگ (رهبر پیشین طالبان) در سال ۲۰۱۶ به عنوان رهبر و فرماندهٔ جدید منصوب شد و عنوان امیرالمؤمنین به وی داده شد. همچنین سراج‌الدین حقانی و ملا محمد یعقوب به‌عنوان معاونان او معرفی شدند.

بیوگرافی و عکس های هیبت الله آخوندزاده رهبر طالبان

سوابق هیبت الله آخوندزاده

او محقق حقوق اسلامی است و به عنوان رهبر شناخته می‌شود؛ رهبر عالی طالبان است و اختیارات نهایی در امور سیاسی، مذهبی و نظامی را دارد

ملا آخوندزاده شیخ الحدیث است و تخصص در حدیث دارد. او در دوران حکومت‌ داری طالبان قاضی القضات بود و صدور بسیاری از فتواهای طالبان توسط او انجام گرفته‌ است.

او به مدت ۱۵ سال، تا زمان ناپدید شدن ناگهانی‌اش در خرداد ۲۰۱۶، در مسجدی در کوچلاک، شهری در جنوب غربی پاکستان، تدریس و موعظه می‌کرد.

همسر و فرزندان هیبت الله آخوندزاده

از محل زندگی و خانواده ایشان اطلاعی در دست نیست

هیبت الله آخوندزاده رهبر طالبان کیست

رهبران طالبان چه کسانی هستند

رهبران اصلی طالبان در افغانستان متشکل از شش شخصیت مهم است که هدایت این گروه را بر عهده دارند و از سال ۲۰۰۱ با دولت مورد حمایت غرب درجنگند.

این گروه در سال ۱۹۹۴ به عنوان یکی از جناح‌های درگیر در جنگ داخلی ظاهر شد و تا سال ۱۹۹۶کنترل بیشتر مناطق این کشور را در دست گرفت و از زمان عقب‌نشینی نیروهای ناتو در سال ۲۰۲۱، طالبان بار دیگر در افغانستان قدرت نظامی یافت و این کشور را به کنترل خود درآورد.

بنیانگذار و رهبر اصلی آن ملا محمد عمر بود که در پی حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، پس از سرنگونی طالبان توسط نیروهای محلی تحت حمایت آمریکا مخفی شد و مرگ او، در سال ۲۰۱۳، توسط پسرش تأیید شد. بعد از عمر

دیگر اعضای طالبان ملا محمد یعقوب ۳۰ ساله ، پسر عمر بنیانگذار طالبان، بر عملیات نظامی گروه نظارت می‌کند و گزارشات رسانه‌های محلی گفته‌اند که او در داخل افغانستان است.

سوابق و خانواده هیبت الله آخوندزاده رهبر طالبان

سراج‌الدین حقانی پسر فرمانده برجسته مجاهدین جلال‌الدین حقانی است و رهبری شبکه حقانی را بر عهده دارد و تحت تعقیب FBI است و برای اطلاعات منجر به دستگیری او ۵ میلیون دلار جایزه تعیین شده است

ملا عبدالغنی برادر از بنیانگذاران طالبان است و اکنون ریاست دفتر سیاسی طالبان را بر عهده دارد. وی از اعضای تیم مذاکره کننده این گروه در دوحه است.

شیر محمد عباس استانکزی معاون وزیر پیشین دولت طالبان قبل از برکناری، نزدیک به یک دهه در دوحه زندگی کرده و در سال ۲۰۱۵ رئیس دفتر سیاسی گروه در آنجا شد.

عبدالحکیم حقانی رئیس تیم مذاکره کننده طالبان است. رئیس سابق دادگستری سایه طالبان و ریاست شورای قدرتمند علمای دینی است و اعتقاد بر این است که آخونزاده بیشترین اعتماد را به او دارد.

نظرات