بیوگرافی عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی پیشنهادی آیت الله رئیسی

0

با بیوگرافی «عزت الله ضرغامی» (ezatollah zarghami) متولد ۱۳۳۸ اهل تهران وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی آیت الله رئیسی به مجلس، عکس ها و تصاویر عزت الله ضرغامی و همسر و فرزندانش، زندگینامه عزت الله ضرغامی و همسرش، زندگی شخصی و سیاسی و شغلی و خانوادگی و همسر و فرزندانش به همراه سوابق کاری و پیج اینستاگرام وی به مناسبت انتصاب برای وزیر میراث فرهنگی در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید:

بیوگرافی عزت الله ضرغامی و همسر و فرزندانش+ خانواده و شغل فرزندان

بیوگرافی عزت الله ضرغامی

عزت‌الله ضرغامی، سیاستمدار ایرانی در ۶ اسفند ۱۳۳۸ در تهران زاده شد. خانواده وی از شهر دزفول، در استان خوزستان به تهران مهاجرت کرده بودند و پدرش کارمند شرکت ملی نفت ایران بود. او فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر، فوق لیسانس مدیریت صنعتی و دانشجوی انصرافی دکترای ارتباطات از دانشگاه آزاد است.

 

سوابق و مدرک تحصیلی

ضرغامی تحصیلات در مقطع ابتدایی را در دبستان برومند، دوره راهنمایی را در مدرسه پهلوی و دوره متوسطه را نیز در دبیرستان بزرگ تهران، همراه با افرادی چون حسن طهرانی مقدم، حسین محمدی و حمیدرضا کاتوزیان طی نمود. وی در سال ۱۳۵۷ در مقطع کارشناسی مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرفته شد، که در پی وقوع انقلاب ۱۳۵۷ و تعطیلی دانشگاه‌ها، تحصیلات تکمیلی و دریافت مدرک کارشناسی وی نیز تا سال ۱۳۶۵ به تعویق افتاد.

بیوگرافی عزت الله ضرغامی

ضرغامی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام بود، که در اشغال سفارت آمریکا شرکت داشتند. فعالیت رسمی او از سال ۱۳۶۱ در سپاه پاسداران و در برنامه رادیویی این نهاد، آغاز شد.

جوانی عزت الله ضرغامی در جنگ

وی معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد در دوران مدیریت علی لاریجانی و مصطفی میرسلیم در این وزارتخانه و نیز معاونت صداوسیما در امور استان‌ها و امور حقوقی و مجلس، در دوران ریاست لاریجانی بر این سازمان را برعهده داشت. ضرغامی در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرد.

عزت الله ضرغامی و رهبر ایت الله خامنه ای

عزت اله ضرغامی در سوم خرداد ۱۳۸۳ در ۴۵ سالگی با حکم رهبری بجای علی لاریجانی ریاست صداوسیما منصوب شد و به مدت ۱۰ سال تا ۱۵ آبان ۱۳۹۳ در این سمت باقی ماند.

 

همسر عزت الله ضرغامی کیست 

عزت الله ضرغامی در سال ۱۳۵۹ وقتی ۲۱ ساله بود ازدواج کرد که ثمره آن سه دختر و یک پسر است که همگی ازدواج کردند و سه نوه نیز دارد.

تحریم توسط مجامع بین المللی

در فروردین ماه ۱۳۹۱، اتحادیهٔ اروپا، ۱۷ مقام ایرانی از جمله عزت‌الله ضرغامی را با ادعای نقش در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی، مورد تحریم قرار داد.

عزت الله ضرغامی و ایت الله رئیسی

همچنین در بهمن ماه ۱۳۹۱ وزارت خزانه داری ایالت متحده آمریکا طی بیانیه‌ای عزت‌الله ضرغامی را به دلیل نقض حقوق بشر مورد تحریم قرار داد.

 

دیگر عکس های عزت الله ضرغامی

عکس جدید عزت الله ضرغامی

عکس جدید عزت الله ضرغامی و روحانی

عکس جدید عزت الله ضرغامی

عکس جدید عزت الله ضرغامی

با ما همراه باشید.

نظرات