تصاویر/ علت ایجاد گورهای دسته جمعی در کرمان مشخص شد ، ماجرا چیست

0

ماجرای تصاویر جنجالی از ایجاد کانال و حفر گورهای دسته جمعی در کرمان برای دفن جنازه ها و اموات کرونایی در فضای مجازی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که منجر به واکنش مسئولان شهرداری شده و علت کندن قبر به شکل گورهای دسته جمعی را توضیح دادند. در ادامه جزئیات کامل و ماجرای گورهای دسته جمعی در کرمان را بخوانید.

تصاویر/ علت ایجاد گورهای دسته جمعی در کرمان مشخص شد ، ماجرا چیست

عکس گورهای دسته جمعی در کرمان

به گزارش مجله اینترنتی حرف تازه از ایرنا، تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از حفر گورهای دسته جمعی متعلق به حاشیه جنگل دست کاشت قائم حاشیه مسجد صاحب‌الزمان شهر کرمان است و حاکی از آن است که کانالی حفر شده تا اموات در کنار یکدیگر در طول کانال در آن دفن شوند.

سلمان متحدین، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمان به ایرنا گفته است: این اقدام به علت کمبود فضا برای ایجاد قبر در کنار سایر قبور در آرامستان فعلی بوده و با توجه به این ملاحظه که نباید به درختان جنگل نیز آسیب وارد می‌آمد یا برخی از آنها قطع می‌شدند، لذا در کنار آن مجموعه که از قبل محل دفن چند کوهنورد و قبرستان بوده، این کانال حفر شده است تا هم آسیبی به جنگل وارد نشود و هم بتوان اموات را تا بهره برداری آرامستان جدید در آنجا دفن کرد.

وی اظهار کرده است فرایند دفن کلیه اموات به‌صورت کاملاً استاندارد و طبق ضوابط و دستورالعمل‌های موجود و با نظارت روزانه ناظران در حال انجام است. این محل که اموات در آنجا دفن شدند خود قبلاً محل دفن و قبرستان بوده، درواقع ظرفیت جدیدی ایجاد نشده چون چند نفر از کوهنوردان نیز آنجا دفن شده بودند.

عکس گورهای دست جمعی در کرمان

ماجرای حفر کانال برای دفن اموات

اما اصل موضوع به پر شدن ظرفیت محل دفن اموات در محل موسوم به مسجد صاحب‌الزمان کرمان است. آرامستان بهشت کریمان یعنی آرامستان جدید آماده بهره برداری است

ماجرای دفن اموات کرونای در گورهای دسته جمعی در کرمان

متحدین در این باره هشدار داده است که آرامستان قدیم جا ندارد و باید سریع‌تر بهره برداری آرامستان جدید انجام شود. در این رابطه با رسانه‌ای شدن موضوع گورهای دسته جمعی ایرنا گزارش داده است که مسئولان استان روز گذشته گفتند مشکلات حل شده و آرامستان در هفته جاری (تا چند روز آینده) آماده دفن اموات خواهد شد.

گفتنی است که رو گذشته حامد حسینی پناه کرمانی، مدیرمسئول نشریه عصر کرمان با انتشار تصاویری از گور دسته جمعی قربانیان کرونا در کرمان نوشت: مصیبت در کرمان یعنی گور‌ دسته‌جمعی فوتی‌های کرونا.

نظرات