داستان و بازیگران فیلم زمهریر+ بیوگرافی و تصاویر فیلم سینمایی زمهریر

0

“زمهریر″، فیلم ایرانی به نویسندگی و کارگردانی علی روئین تن و تهیه کنندگی سیدضیا هاشمی است. این فیلم محصول سال ۱۳۸۸ و در ژانر درام، سیاسی و اجتماعی ساخته شده است. فیلم سینمایی زمهریر که دوازده سال در توقیف به سر می برد، حالا قرار است به زودی بر روی پرده سینماهای ایران برود. در ادامه مطلب به معرفی این فیلم و بازیگران آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

داستان و بازیگران فیلم زمهریر+ بیوگرافی و تصاویر فیلم سینمایی زمهریر

 

خلاصه داستان فیلم زمهریر

فیلم “زمهریر” روایتگر ماجرای جنجالی دختر یکی از شهدای نظامی زمان جنگ ایران و عراق است که بعد از سال‌ها به وصیت پدرش به سراغ فرمانده و هم‌رزم وی می‌رود.

خلاصه داستان فیلم زمهریر

کارگردان این فیلم در یکی از گفتوگوهایش به داستان فیلم اشاره کرد و گفت:‌ “این فیلم روایت‌گر دختری‌ است که پدر رزمنده‌اش به او می‌گوید: «اگر زنده ماندم که هیچ، اما اگر من نبودم برای هرکاری سراغ آسید علی _ فرمانده دوران جنگ _ برو و از او کمک بخواه…» دختر پس از سال‌ها سراغ آسید علی می‌رود که دیگر حرف نمی‌زند و کنار کارون دوره‌گردی می‌کند و ساز می‌زند…

ماجرای توقیف فیلم زمهریر

داستان فیلم بازسازی خاطره‌های آسید علی است که حالا مرور گذشته‌اش و حرف زدن از دوران جنگ، دغدغه دختر شده است. «زمهریر» فیلمی دفاع مقدسی است و تمام لوکیشن‌هایش در شهرک سینمایی بازسازی شده است که روایت‌گری است که از امروز زمان جنگ می‌رود و از جنگ به امروز بازمی‌گردد…”

 

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم زمهریر به همراه نقش

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم زمهریر به همراه نقش

 

دیگر عوامل

نویسنده و کارگردان: علی روئین تن، تهیه کننده: سیدضیا هاشمی، مدير توليد: محمدصادق آذي، فيلمبردار: علیرضا زرین دست، تدوین: حسین زندباف، طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی، آهنگساز: مجید انتظامی.

نظرات