بیوگرافی و سوابق مریم شیخ علیزاده شناگر ایرانی + خانواده و ماجرای تابعیت کشور آذربایجان

0

با بیوگرافی «مریم شیخ علیزاده» (maryam sheikhalizadeh) شناگر ایرانی در المپین آذبایجان توکیو ۲۰۲۰ ، زندگینامه مریم شیخ علیزاده سریعترین شناگر زن در ایران و عضو تیم ملی شنای جمهوری آذربایجان ، عکس ها و تصاویر شخصی و ورزشی جدید مریم شیخ علیزاده قهرمان و رکورددار ایران، اما المپین آذربایجان و ماجرای مهاجرت و تابعیت کشور آذربایجان و خانواده و سوابق ورزشی و مریم شیخ علیزاده ویکی پدیا و پیج اینستاگرامش در مجله حرف تازه آشنا شوید

بیوگرافی و سوابق مریم شیخ علیزاده شناگر ایرانی + خانواده و ماجرای تابعیت کشور آذربایجان

بیوگرافی مریم شیخ علیزاده شناگر ایرانی

مریم شیخ علیزاده خانقاه متولد (۱۷ جولای ۲۰۰۴) برابر با تیر ماه ۱۳۸۳ در تهران می باشد. او شناگر اهل ایران است که هم اکنون با تابعیت کشور آذربایجان در این کشور زندگی میکند.
وی زمان انتخابی المپیک ۲۰۲۰ برای شنای پروانه ۱۰۰ متر زنان را کسب کرده و به عنوان نماینده کشور آذربایجان در بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو شرکت کرده است

سوابق ورزشی

مریم از کودکی شنا را آموخته و بطور حرفه ای از سال ۲۰۱۵ در مسابقات شنا شرکت کرده است. او از ۳ سالگی شنا را آغاز کرد. در حالی که ۱۱ سال دارد ، در آخرین مسابقات جام شهدای نایب السلطنه آذربایجان در کشورهای اسلامی که در تبریز برگزار شد ، ۱۳ رکورد ملی را شکست و عنوان سریعترین زن را در ایران کسب کرد.

 

بیوگرافی مریم شیخ علیزاده شناگر ایرانی

افتخارات و دستاوردها

شیخ علیزاده پس از مسابقات جهانی چندین جایگاه ارزشمند در شنای بانوان به دست آورد. وی در طی ۱ سال ۳ بار مقام سوم مسابقات آزاد جمهوری اسلواکی را بدست آورد. سپس در مسابقات آزاد سبک لتونی شرکت کرد و یک بار مقام دوم و یک بار مقام سوم را کسب کرد. او اکنون یک بانوی ورزشکار رده بندی جهانی فدراسیون شنا (FINA) است.

خانواده و پدر و مادر مریم شیخ علیزاده شناگر ایرانی المپین آذربایجان

مریم شیخ علی زاده متولد تهران در تیر ماه سال ۱۳۸۳ از پدر و مادر اهل ارومیه و تبریز می باشد که هم اکنون در کشور آذربایجان زندگی می کند.

مریم شیخ علیزاده شناگر ایرانیدر المپین آذبایجان کیست

مهاجرت به آذربایجان و تابعیت کشور جمهوری آذربایجان

او در سن ۱۱ سالگی توسط فدراسیون شنای جمهوری آذربایجان دعوت شد و به باکو رفت و در تیم ملی شنای جمهوری آذربایجان فعالیت ورزشی خود را ادامه داد.

مریم پس از شرکت در مسابقات مختلف شنا و مسابقات بین المللی شنای بوداپست ، در این رشته به توکیو ۲۰۲۰ راه یافت. وی پس از ۴۳ سال به عنوان اولین زنی که جواز حضور در مسابقات المپیک در تاریخ شنای بانوان ایران را دارد ، شناخته می شود.

او به دلیل آنکه زنان ایرانی امکان حضور در این رشته را ندارند ، زیر پرچم کشور آذربایجان در مسابقات شرکت میکند.

پیج اینستاگرام مریم شیخ علیزاده

پیج اینستاگرام مریم شیخ علیزاده

صفحه رسمی این ورزشکار شنای ایران با نشانی در دسترس عموم قرار دارد که میتوانید جدیدترین عکس ها و تصاویر و مسابقات و افتخارات و عکس های خانوادگی وی را در صفحه شخصی اش مشاهده کنید

 

نظرات