بیوگرافی جواد فروغی تیرانداز | کسب مدال طلای المپیک توسط جواد فروغی

0

جواد فروغی تیرانداز کشورمان در فینال ماده ۱۰ متر تپانچه مقتدرانه و با اختلاف امتیاز مناسب به مقام قهرمانی المپیک ۲۰۲۰ رسید.
این مدال اولین مدال المپیکی تاریخ ایران در رشته تیراندازی به حساب می‌آید.

 جواد فروغی تیرانداز

او پیش از این در مرحله مقدماتی با امتیاز ۵۸۰.۲۵ و قرارگیری در رده پنجم به فینال این ماده راه پیدا کرده بود. فروغی بزرگترین ورزشکار کاروان ایران، دارای سه فرزند و پرستار است. این ورزشکار ۴۲ ساله و ایلامی بعد از کسب مدال طلا سجده شکر بر جای گذاشت و سایر ورزشکاران به او تبریک گفتند.
در فینال این ماده ورزشکاران کشور‌های ایران، هند، چین، آلمان، اوکراین، کره و صربستان حضور داشتند که دامیر صربستانی نقره و ژانگ وی چینی سوم شد.

فروغی با کسب دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی در جایگاه نخست رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد.

نجمه خدمتی و هانیه رستمیان ملی‌پوشان تیراندازی ایران نیز در سالن حضور دارشتند تا فینال جواد فروغی را از نزدیک تماشا کردند.

ثبت رکورد المپیک

جواد فروغی که در فینال تپانچه بادی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ به مدال طلا رسیده بود توانست اولین رکورد المپیک را نیز در این ماده به نام خود ثبت کند. پیش از این هیچ ورزشکاری در این ماده بهترین رکورد در المپیک ثبت نکرده بود.

جواد فروغی تنها نماینده ایران در تپانچه بادی مردان است که توانست در نخستین روز ایران را صاحب نخستین مدال تاریخ تیراندازی کند.

جواد فروغی تیرانداز

بیوگرافی جواد فروغی تیرانداز

فروغی زاده ۲۰ شهریور ۱۳۵۸ در دهلران است. وی در چهاردهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک از ۱۴ تا ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۸ در دوحه، قطر برگزار شد، توانست ششمین سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در رشته تیراندازی (در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان) را برای ایران کسب کند.

وی همچنین در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹، ۲ مدال برنز یکی در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان و دیگری در «تپانچه میکس تیمی» (به همراه گلنوش سبقت‌الهی) به‌دست‌آورد.

فروغی همچنین مدال برنز مسابقات تپانچه بادی ۱۰ متر مردان در فینال انتخابی المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است جواد فروغی پرستار بیمارستان بقیه‌الله تهران و از اعضای کادر درمان این بیمارستان در مبارزه با بیماری کرونا است.

نظرات