بیوگرافی علیرضا تابش و همسر و فرزندانش+ خانواده و جزئیات درگذشت

1

مهندس علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن بر اثر کرونا درگذشت بیوگرافی به همراه سوابق و زندگینامه «علیرضا تابش» (alireza tabesh) رئیس بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی و سیاستمدار ایرانی ، عکس های شخصی و تصاویر علی رضا تابش  و همسر و فرزندانش ، سوابق اجرایی و مدیریتی و سیاسی وی و حواشی و محل تولد و سن و خانواده علی تابش و بیوگرافی و عکس های کامل علیرضا تابش در مجله حرف تازه آشنا شوید

بیوگرافی علیرضا تابش و همسر و فرزندانش+ خانواده و جزئیات درگذشت

بیوگرافی علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن

مهندس علیرضا تابش alireza tabesh معروف به علی تابش (زاده دهه ۵۰ – درگذشته ۲ مرداد ۱۴۰۰) سیاستمدار و مدیر اجرایی اهل ایران دارای مدرک تحصیلی مهندسی بود
وی در هنگام فوت به سمت ریاست بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی مشغول بود و در دوره وزارت علی‌محمد بشارتی جهرمی بعنوان معاون سیاسی وزارت کشور فعالیت میکرد

سوابق مدیریتی و اجرایی

علی تابش از سال ۱۳۸۴ فعالیت مدیریتی خود را آغاز کرده است. او معاون سیاسی وزارت کشور در سال های ۲۵ مرداد ۱۳۷۲ تا ۲۹ مرداد ۱۳۷۶ توسط علی‌محمد بشارتی جهرمی منصوب شد و سپس به عنوان استاندار خوزستان و استاندار گیلان و استاندار کردستان مشغول به کار شد.

جزئیات درگذشت علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن و راه و شهر سازی

همسر و فرزندان علیرضا تابش

ایشان سال ها پیش با سرکار خانم بهجت همدانی ازدواج کرده و دارای چهار فرزند به نام های آقایان احسان، محمدصادق، محمدحسین و محمدجواد می باشند.

علت درگذشت و مرگ

علیرضا تابش در تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۰ (به علت ابتلا به ویروس کرونا) در تهران درگذشت.

تابش در دوره ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای به مدت چهار سال استاندار کردستان بود و در دوره ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی بعنوان استاندار گیلان به مدت دو سال مشغول بود.

وی سپس به مدت یکسال استاندار خوزستان و در دوره وزارت علی‌محمد بشارتی در سمت معاون سیاسی وزارت کشور فعالیت میکرد و پس از آن در سمت ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشغول شد.

همچنین ببینید: بیوگرافی و سوابق فداحسین مالکی نماینده مجلس + زندگی شخصی و شغل همسر و فرزندان

زندگینامه و سوابق علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن

علی رضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

وی از سال ١٣٨۴ ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را بر عهده داشت.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ایران به منظور تأمین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی‌ایران تشکیل شده است.

نوشته عباس آخوندی برای علیرضا تابش

عباس آخوندی در بخشی از پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت مهدس تابش نوشت: سابقه دوستی من با مهندس علیرضا تابش به دوره‌ی جهاد سازندگی و سال ۱۳۵۸ بازمی‌گردد. او همچون سایر جهادیان، با سادگی تمام با تعدادی از دوستانش به جهاد سازندگی قروه برای احداث جاده و بیمارستان رفته بود.

مهندس تابش از تبار مدیران و مردان خودساخته جمهوری اسلامی بود که در جریان کوران حوادث و موقعیت‌های سخت انقلاب ساخته شده بود. او مردی با پشتکار، درست‌کردار، دست‌پاک، بلندهمت، مهربان، آرام، صبور، خانواده‌دوست، خدوم و مفید برای مردم بود. تابش مردی با اعتقاد و با ایمان و میانه‌رو بود. سعادتمد زندگی کرد و با عزت و سربلندی دنیا را بدرود گفت.

من این سوگ را به خانم گرامی‌اش سرکار خانم بهجت همدانی، فزرندان برومندش آقایان احسان، محمدصادق، محمدحسین و محمدجواد و همچنین برادر بزرگوارش محمد آقا و آقای مهندس حمید همدانی و سایر بستگان و دوستان و همکاران در بنیاد مسکن و وزارت راه‌وشهرسازی تسلیت می‌گویم.

برای او از درگاه حضرت احدیت غفران و رضوان و برای بازماندگان و دوستان شکیبایی و سزای نیک طلب می‌کنم.

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته»

1 دیدگاه در “بیوگرافی علیرضا تابش و همسر و فرزندانش+ خانواده و جزئیات درگذشت

  1. ایوب فیضی گفت:

    آقای مهندس تابش خدا بیامرز: انسان والاو وارسته وکسی بود که من هیچ وقت خوبی‌هایش رو فراموش نخواهم کرد از شنیدن خبر فوت این انسان نمونه، زحمت کش ، خدایی مومن ،پرتلاش خیلی متاثر ومنالم شدم حیف شد مهندس آسمانی شد این انسان والا مقام را از سال ۱۳۶۳ که استاندار کردستان بود می شناسم خدایش بیامرزد وبه خانواده اش صبر بسیار بدهد روحش شاد

نظرات