بیوگرافی و سوابق فداحسین مالکی نماینده مجلس + زندگی شخصی و شغل همسر و فرزندان

0

بیوگرافی فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس و همسرش + بیوگرافی و سوابق و زندگینامه «فداحسین مالکی» (fadahossein maleki) سیاستمدار ایرانی و نماینده مجلس ، عکس های شخصی و تصاویر فداحسین مالکی و همسر و فرزندانش ، سوابق اجرایی و مدیریتی و سیاسی وی و حواشی و جنجال های جدید وی در مجله حرف تازه آشنا شوید

بیوگرافی و سوابق فداحسین مالکی نماینده مجلس + زندگینامه و شغل همسر و فرزندان

بیوگرافی فداحسین مالکی نماینده زاهدان و سیستان و بلوچستان

فداحسین مالکی (متولد ۲۲ دی ماه ۱۳۳۳) در روستای اسماعیل قنبر در بخش شیب‌آب سابق شهرستان زابل می باشد، او نماینده فعلی مردم سیستان و بلوچستان و سفیر سابق ایران در افغانستان و دبیر سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌باشد. مالکی در انتخابات مجلس یازدهم به عنوان نماینده دوم حوزه انتخابیه زاهدان انتخاب شد

خانواده فداحسین مالکی

آقای مالکی، در ۲۲ دیماه سال ۱۳۳۳ شمسی در خانواده ای مذهبی و کشاورز در روستای اسماعیل قنبر از توابع بخش شیب آب شهرستان زابل دیده به جهان گشود، اما محل دائمی زندگی خانواده اش در روستای کرمی شیب آب بود.

دوران تحصیل را در روستای تیمور آباد گذراند و در طول ۷ سال تحصیل در مدرسه روستای تیمور آباد، همزمان تابستانها برای فراگیری قرآن مجید به مکتب خانه ملا حسین که از روحانیون محلی و از دوستان پدرش در تیمور آباد بود، می رفت.

بعد از اتمام دوره دبستان برای ادامه تحصیل راهی شهر زابل شد و برای دوره دبیرستان برای ادامه تحصیل به اقلید فارس مهاجرت کرد.

زندگینامه فداحسین مالکی نماینده زاهدان و سیستان و بلوچستان در مجلس

فعالیت ورزشی

مالکی در طول دوران تحصیل در دبیرستان به دلیل علاقه به کشتی و فوتبال بطور حرفه ای ورزش را دنبال کرده و در مسابقات کشتی منطقه ای شرکت کرد و خیلی زود در سطح استان قهرمان جام گندم طلائی آن زمان نیز شد.

دوران سربازی

فداحسین مالکی در قبل از انقلاب اسلامی، در سالهای ۵۵ و۵۶ ، در حال سپری کردن خدمت سربازی بود، یکی از هسته های فعال مبارزه را در پادگان شیراز و اهواز شکل داد و به توزیع اعلامیه های حضرت امام رحمت الله علیه پرداخت.

بیوگرافی و سوابق فداحسین مالکی نماینده مجلس + زندگینامه و شغل همسر و فرزندان

سوابق مبارزاتی و سیاسی فداحسین مالکی

در سال ۵۶ خدمت سربازی را به پایان رساند و اوایل سال ۵۷ در حالیکه دانشجوی رشته دارو سازی بود، درس را رها کرد و در شیراز به خیل انقلابیون پیوست و با توجه به نبوغ و شایستگی و ورزیدگی که داشت، مسئولیت یکی از گروههای ضربت در شیراز را بر عهده گرفت و زیر نظر آیت الله محلاتی و شهید آیت الله دستغیب به فعالیت پرداخت.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بهمراه جمعی از نیروهای انقلابی ، جهاد سازندگی سیستان را تشکیل داد و ضمن حضور در جهاد سازندگی، بخشدار میانکنگی هم بود

او با شروع جنگ تحمیلی همراه با مرحوم قرائی وفا از طرف شهید رجائی بسیج مستضعفان را تشکیل داد و به آموزش جوانان منطقه پرداخت و اولین نفری بود که عازم جبهه شد

بعد از بازگشت از جبهه با حضور در بلوچستان مدتی بخشدار بمپور و پس از آن سرپرست فرمانداری ایرانشهر شد. پس از آن بخاطر ضرورت حضورش در مرکز استان به زاهدان آمد و به عنوان مدیر کل تربیت بدنی استان مشغول به کار شد.

همسر و فرزندان فداحسین مالکی

فداحسین مالکی کیست

مالکی سپس با حفظ سمت فرماندار زاهدان شد که همزمان مسئولیت پشتیبانی جنگ را هم بعهده داشت.

وی بعدها به فرمانداری سراوان منصوب و سپس به لحاظ تصمیم دولت برای توسعه بندر چابهار به عنوان فرماندار ویژه به آنجا عزیمت نمود.

بعد از ۱۴ سال تلاش و خدمت به تهران رفت و به عنوان مدیر کل ستادی وزارتخانه مشغول به کار شد و همزمان ریاست هیئت تخلفات وزارت کشور را نیز عهده دار گردید.

او سپس معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان شد و بعد از ۳ سال به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استان مرکزی به اراک رفت.

ایشان در دوران ریاست جمهوری خاتمی به عنوان معاون سازمان بازرسی کل کشور، منصوب گردید

بعد از روی کار آمدن دکتر احمدی نژاد به دعوت او در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به عنوان جانشین رئیس جمهور و دبیرکل ستاد به خدمت مشغول گردید و از تابستان ۱۳۹۱ بعنوان نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خدمت مشغول گردید.

ایشان مقطعی در دولت یازدهم رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تهران بودند.

فداحسین مالکی

عضو هیات مدیره باشگاه فوتبال پرسپولیس

وی در شهریور ۱۳۹۱ به عنوان عضو و رئیس هیئت مدیره باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران انتخاب شده‌بود.

ماجرای درگیری با نمکی وزیر بهداشت

فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «دائماً درباره مردم مظلوم سیستان و بلوچستان دروغ می‌گویند. آمارهای غلط از تعداد جانباختگان می‌دهند. تجهیزات و بیمارستان نداریم، می‌گویند تخت‌ها خالی است. اعتراض هم که می‌کنیم، هتاکی می‌کنند.»

وی افزود: مراقب بهداشت روان و دهانتان باشید آقای وزیر بهداشت!

در تیر ماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان سیستان و بلوچستان که به صورت زنده از شبکه ساتانی پخش می‌شد، درگیری لفظی میان فداحسین مالکی و سعید نمکی وزیر بهداشت صورت گرفت.

سوابق کاری و اجرایی فداحسین مالکی

وی در سال ۱۳۹۸ به عنوان نماینده شهر زاهدان از استان سیستان و بلوچستان برگزیده شد و در انتخابات مجلس شورای اسلامی رای آورد.

فداحسین مالکی سوابقی چون سفیر سابق ایران در افغانستان ، معاونت ریاست جمهوری، دبیر ستاد مبارزه بامواد مخدر ، نماینده ویژه رییس جمهور و رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ریاست هیئت مدیره باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران را در کارنامه خود دارد.

• سفیر سابق ایران در افغانستان
• معاونت ریاست جمهور
• دبیر ستاد مبارزه بامواد مخدر
• نماینده ویژه رییس جمهور و رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز
• ریاست هیئت مدیره باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران را در کارنامه خود دارد.

نظرات