علل روشن نشدن یخچال

0

یخچال به عنوان یکی از مهم ترین و حیاتی ترین لوازم خانگی ما به شمار می آیند. به همین خاطر از کار افتادن و یا روشن نشدن یخچال می تواند برای ما دردسر ایجاد کند. یکی از رایج ترین مشکلاتی که می توان در ارتباط با این دستگاه نام برد، روشن نشدن یخچال می باشد. از این رو آی پی امداد در این مطلب به شما یاری خواهد داد تا علل روشن نشدن یخچال را یک به یک بررسی کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

روشن نشدن یخچال

فهرست

چرا یخچال روشن نمی شود؟
آیا ایراد در تامین برق، باعث روشن نشدن یخچـال می شود؟
آیا خرابی رله استارت، خازن و یا اورلود، باعث روشن نشدن یخچـال می شود؟
آیا خرابی ترموستات، باعث روشن نشدن یخچـال می شود؟
آیا خرابی در برد الکترونیکی، باعث روشن نشدن یخچـال می شود؟
آیا خرابی موتور و یا کمپرسور باعث روشن نشدن یخچـال می شود؟
آیا خرابی در سیم کشی داخلی باعث روشن نشدن یخچـال می شود؟
آیا خرابی تایمر دیفراست، باعث روشن نشدن یخچـال می شود؟
بررسی علل روشن نشدن یخچـال

 

چرا یخچال روشن نمی شود؟

به طور کلی علل روشن نشدن یخچال، در چند دلیل خلاصه می شود که در ادامه یک به یک آن ها را مورد بررسی قرار داده ایم. آی پی امداد در این مطلب برای شما به صورت مفصل، علل روشن نشدن یخچال را باز کرده است تا بتوانید به راحتی آن ها را در خانه عیب یابی و تعمیر نمایید.

اگر یخچال بکو شما روشن نمیشود، بهترین انتخاب برای عیب یابی و رفع مشکل استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال بکو میباشد.

آیا ایراد در تامین برق، باعث روشن نشدن یخچـال می شود؟

ایراد در تامین برق دستگاه، می تواند یکی از علل روشن نشدن یخچال به شمار آید. چرا که یخچال برق مورد نیاز خود را برای روشن شدن دریافت نمی کند. توجه داشته باشید که باید برای بررسی این مشکل بخش های نام برده در ادامه را مورد بررسی قرار دهید:

کابل یا سیم برق یخچال
پریز برق
کنتور برق و یا فیوز

توجه داشته باشید که تمامی موارد گفته شده باید به صورت مجزا مورد بررسی قرار بگیرند. اگر مهارت کافی برای این کار را ندارید، می توانید از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید و یا با نمایندگی تعمیرات یخچال تماس بگیرید.

اگر یخچال الکترواستیل شما مشکل روشن نشدن را دارد، بهترین انتخاب برای رفع مشکل استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال الکترواستیل میباشد.

آیا خرابی رله استارت، خازن و یا اورلود، باعث روشن نشدن یخچـال می شود؟

یکی دیگر از علل روشن نشدن یخچـال، استارت نزدن موتور و یا عدم رسیدن برق به موتور و یا کمپرسور می باشد. در این شرایط باید قطعاتی مانند خازن های کمپرسور و رله استارت مورد بررسی قرار بگیرد. همین باید به صورت مجزا، اورلود کمپرسور را نیز بررسی نمایید.

توجه داشته باشید که در زمان روشن شدن و استار موتور، صدای کلیک مانند به گوش می رسد و یخچال روشن نمی شود. در این زمان باید علل روشن نشدن یخچال را در معیوب بودن رله استارت و یا خازن جست و جو کنید. در صورتی که یخچال نتواند استارت بزند، باید رله و خازن چک شوند. تا در صورت لزوم آن ها تعویض گردند و مشکل روشن نشدن یخچال برطرف شود.

اگر یخچال اسنوا شما مشکل روشن شدن را دارد، میتوانید برای عیب یابی و رفع این مشکل از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال اسنوا بهره مند شوید.

آیا خرابی ترموستات، باعث روشن نشدن یخچـال می شود؟

خرابی ترموستات یکی دیگر از علل روشن نشدن یخچال است. در صورتی که دمای داخل کابین از مقدار تنظیم شده ترموستات بیش تر شود، ترموستات به کمپرسور فرمان روشن شدن می دهد. به همین خاطر خرابی و ایراد در ترموستات که قطعه ای حساس به شمار می آید، مشاهده شده و خیلی زود خراب می شود.  به طور کلی خرابی ترموسات می تواند یکی از دلایل بارز روشـن نشدن یخچال ساید بای ساید به شمار آید.

آیا خرابی در برد الکترونیکی، باعث روشن نشدن یخچال می شود؟

خرابی برد الکترونیکی، یکی از علل روشن نشدن یخچال می باشد. چرا که این بخش از یخچال وظیفه مهمی در عملکرد مطلوب دستگاه داشته و در صورتی که آسیب ببیند، عملکرد یخچال را دچار اختلال می کند. امکان دارد که برد الکترونیکی یخچال در اثر نفوذ آب و رطوبت، فشار و نیرو در اثر ضربه، افزایش دما و حرارت و یا نوسان برق، دچار خرابی شود. بهتر است در این مواقع برد الکترونیکی یخچال را تعویض کنید. در صورتی که در این کار مهارت ندارید، به شما توصیه می کنیم که با نمایندگی تعمیرات یخچال خود تماس بگیرید.

روشن نشدن یخچال

آیا خرابی موتور و یا کمپرسور باعث روشـن نشدن یخچـال می شود؟

در صورتی که موتور و یا کمپرسور یخچال آسیب ببیند، امکان دارد که شما با روشن نشدن یخچال مواجه شوید. چرا که خرابی موتور می تواند مانع از روشـن شدن یخچـال شده و شما را با مشکل مواجه کند. خرابی موتور یخچال یکی از رایج ترین علل روشـن نشدن یخچـال است که باید توسط تکنسین و یا تعمیرکار یخچال مورد بررسی قرار بگیرد.

آیا خرابی در سیم کشی داخلی باعث روشـن نشدن یخچـال می شود؟

یکی از دلایل روشن نشدن یخچال، ایراد و خرابی در سیم کشی یخچال می باشد. توجه داشته باشید که باید اتصالات مهم در قطعات یخچال، به درستی انجام شده باشد. چرا که هر گونه اشکال در اتصالات می تواند باعث اختلال در عملکرد کمپرسور شده و باعث روشـن نشدن یخچـال بشود. توجه داشته باشید که سیم کشی داخلی باید صرفا توسط تعمیرکار و تکنسین انجام شود. در غیر این صورت به سایر بخش های سالم یخچال آسیب وارد خواهد شد.

آیا خرابی تایمر دیفراست، باعث روشـن نشدن یخچـال می شود؟

پس از این که یخچال برای مدتی کار می کند و فضای کابین را خنک می نماید، در جهت ذوب شدن برفک های روی کویل های اواپراتور به صورت اتومات، خاموش می شود. در این مدت هیتر دیفراست فعال شده و کار می کند. قطعه ای که وظیفه دارد مدت زمان خاموش شدن موتور و روشن شدن هیتر را انجام دهد، تایمر دیفراست نام دارد. یکی از علل روشن نشدن یخچال، خرابی تایمر دیفراست می باشد که باید آن را تعویض کنید. در این زمان به شما توصیه می کنیم که با نمایندگی تعمیرات آی پی امداد در تماس باشید.

بررسی علل روشن نشدن یخچال

به طور کلی در این مطلب به بررسی علل روشـن نشدن یخچـال پرداختیم. توجه داشته باشید که هر یک از علل گفته شده مربوط به روشـن نشدن یخچـال باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرند. در غیر این صورت علاوه بر حل نشدن مشکل روشـن نشدن یخچـال، به سایر قطعات و بخش های سالم دستگاه نیز آسیب وارد خواهد شد. به شما توصیه می کنیم که در زمان نیاز برای رفع علل روشـن نشدن یخچـال با نمایندگی تعمیرات آی پی امداد تماس بگیرید.

نظرات