بیوگرافی حمید علیدوستی شهرکی نویسنده و فیلمساز+ جزئیات درگذشت و خانواده

0

«حمید علیدوستی شهرکی» (hamid alidoosti shahraki) نویسنده و فیلمساز و برنده جایزه قلم متولد ۱۳۴۹ در سن ۵۱ سالگی بر اثر ایست قلبی در بیمارستانی در شهرکرد دارفانی را وداع گفت به همین مناسبت با بیوگرافی حمید علیدوستی شهرکی نویسنده، پژوهشگر، فیلمساز و خالق کتاب‌های وضعیت‌های نمایشی در شاهنامه فردوسی و بر شکن ، عکس ها و تصاویر حمید علی‌دوستی شهرکی و همسرش ، زندگینامه حمید علیدوستی شهرکی نویسنده اهل چهارمحال و بختیاری ، زندگی شخصی و خانواده و همسر و فرزندان و آثار کتاب ها و ماجرا و علت درگذشت حمید علیدوستی شهرکی در مجله اینترنتی حرف تازه آشنا شوید.

بیوگرافی حمید علیدوستی شهرکی نویسنده و فیلمساز+ جزئیات درگذشت و خانواده

 

بیوگرافی حمید علیدوستی شهرکی نویسنده

حمید علی‌دوستی شهرکی متولد ۱۳۴۹ در شهرکرد، و اهل استان چهارمحال و بختیاری ، نویسنده ، پژوهشگر، فیلمساز و خالق کتاب‌های وضعیت‌های نمایشی در شاهنامه فردوسی و بر شکن و برگزیده نوزدهمین دوره جایزه قلم زرینی می باشد. او در ۲۲ تیر ۱۴۰۰ در ۵۱ سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

سال های فعالیت و سوابق

حمید علی‌دوستی شهرکی، نویسنده و فیلمساز و پژوهشگر و بازنشسته صدا و سیما بود. از زنده‌یاد علی‌دوستی آثاری چون «وضعیت‌های نمایشی در شاهنامه فردوسی» و «بُرشکن» به یادگار مانده است.

او از مدرسان دفتر شهرکرد انجمن سینمای جوان است و در حوزه فیلمنامه‌نویسی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی سابقه فعالیت دارد.

او گفته: پیش از این‌که داستانویس باشم، فیلم‌ساز هستم و سی‌سال است که فیلم می‌سازم. من بازنشسته صداوسیما هستم و در این‌مدت سی‌سال فیلمسازی سعی کردم کلا سفارشی کار نکنم.

بیوگرافی حمید علیدوستی شهرکی نویسنده

جایزه قلم زرین برای کتاب برشکن

حمید علی‌دوستی در نوزدهمین دوره جایزه قلم زرین به عنوان برگزیده بخش داستان بزرگسال برای کتاب «برشکن» تجلیل شد.

رمان «برشکن» در سال ۱۳۹۹ توسط حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تولید شد، این کتاب در ۱۵۶ صفحه با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

این رمان به برهه‌ای از تاریخ که تأثیر فراوانی در زندگی مردم استان داشته می‌پردازد و با نمایش دادن سبک زندگی مردم آن زمان برخی از مناسبت‌های نادرست و پیامدهای منفی اقدامات حکومت پهلوی در زندگی مردم را روایت می‏‎‌‎کند.

علت فوت و درگذشت حمید علیدوستی شهرکی نویسنده

علت فوت و درگذشت حمید علیدوستی شهرکی نویسنده

علیدوستی شهرکی نویسنده رمان «بُرشکن» سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ شب بر اثر عارضه قلبی و در سن ۵۱ سالگی در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد درگذشت.

آثار هنری و کتاب ها

وی پیش از این ۲ کتاب دیگر با عنوان «وضعیت‌ های نمایشی در شاهنامه فردوسی» و مجموعه داستان مشترک با دیگر نویسندگان کشور با عنوان «داستان‌های چکاوک» به چاپ رسانده است

 

 

نظرات