بیوگرافی جهان سادات همسر انور سادات با علت فوت + زندگی شخصی و سیاسی و فرزندان

0

بیوگرافی جهان سادات همسر انور سادات با علت فوت + زندگی شخصی و سیاسی و فرزندان

جهان سادات، (Jahan Sadat) همسر محمد انور سادات رئیس جمهور سابق مصر و اولین بانوی مصر ۹ جولای ۲۰۲۱ در ۸۷ سالگی بر اثر بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت در ادامه با بیوگرافی «جهان سادات» و همسرش انور سادات ، زندگینامه شخصی و سیاسی جهان صفوت رئوف (جهان سادات) و فرزندانش ، سوابق و فعالت های شخصی و حرفه ای جهان سادات ، فرزندان و خانواده و بیوگرافی کامل جهان سادات (جیهان صفوت رئوف) به مناسبت درگذشتش به همراه عکس های کمتر دیده شده و مراسم تشییع وی در این بخش از مجله حرف تازه آشنا شوید.

بیوگرافی جهان سادات همسر انور سادات با علت فوت + زندگی شخصی و سیاسی و فرزندان

بیوگرافی جهان سادات همسر محمد انور سادات

جهان سادات با نام اصلی (جهان صفوت رئوف) در ۲۹ آگوست ۱۹۳۳ از یک پدر مصری و یک مادر انگلیسی در قاهره متولد شده دومین همسر انور سادات بشمار می رود.

زندگینامه جهان صفوت رئوف همسر انور سادات

سال های فعالیت

جهان سادات همسر انور سادات با نام اصلی (جهان صفوت رئوف) رئیس جمهوری سابق مصر نقشی فراتر از همسر یک رئیس جمهوری ایفا کرد و حضورش در عرصه های تصمیم گیری مصر آنهم در حساسترین مقطع تاریخ این کشور اتفاقی مهم بوده است.
مردم مصر اعتقاد دارند که حاکم واقعی مصر از سال ۱۹۷۰ تا سال ۱۹۸۱ خانم جهان السادات بوده و بدون مشورت با شوهر خود ،نخست وزیر و اعضاء کابینه را تعیین می کرد.

بیوگرافی جهان سادات همسر محمد انور سادات

ازدواج با انور سادات

جهان سادات هنگامی که تنها ۱۶ سال بیشتر نداشت با انور سادات که تقریبا دو برابر سن جهان بود بنا به توصیه یکی از فرماندهان ارشد ارتش مصر که با خانواده جهان صفوت رئوف ارتباط داشت در سال ۱۹۴۹ با ازدواج کرد.
انور سادات تا قبل از ازدواج با جهان از همسر قبلی خود خانم اقبال عفیفی (احسان مدی) ۴ فرزند داشت اما، مادر جهان شرط کرده بود در صورتی با ازدواج دخترش جهان با انورسادات موافقت می کند که وی همسر خود را طلاق دهد.
همسر اول انور سادات از یک خانواده ترک عثمانی بود که ریشه آن به پاشاهای مصر که صدها سال بر مصر حکومت کردند ،می رسید.

حاصل زندگی مشترک انور سادات و جهان سادات سه فرزند دختر و یک پسر است.

عکس ها و تصاویر جوانی جهان سادات

لقب ملکه بدون تاج مصر

وی پس از ازدواج با انور سادات عملا وارد عرصه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی شد.
تا قبل از ان مردم مصر حتی عکس همسران ژنرال محمد نجیب و جمال عبدالناصر روسای جمهوری سابق این کشور را در مطبوعات مصر ندیده بودند.
روزنامه مصری الاهرام در سال ۱۹۷۶ به جهان سادات لقب ملکه بدون تاج مصر داده بود

او با فرح پهلوی نیز رابطه نزدیکی داشت و در بیشتر مراسم سالگرد

درگذشت جهان سادات، همسر انور سادات رئیس‌جمهور سابق مصر

علت فوت و درگذشت جهان سادات، همسر انور سادات رئیس‌جمهور سابق مصر

همسر انور سادات، رئيس‌جمهور سابق مصر در ۸۷ سالگی بر اثر بیماری سرطان درگذشت. عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر او را “الگوی زنان مصر” نامیده است.

روز جمعه ۹ ژوئیه ۲۰۲۱، جهان سادات بر اثر بیماری سرطان درگذشته است. او هنگام مرگ ۸۷ ساله بود.

وی در سال گذشته مدتی را در بیمارستانی در ‌آمریکا بستری بود. عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور کنونی مصر جهان سادات را “الگویی برای زنان مصری” خوانده است.

به پاس خدمات او قرار است بزرگراهی در قاهره “جهان سادات” نام گیرد.

فرح پهلوی و جهان سادات

او با فرح پهلوی نیز رابطه نزدیکی داشت و در مراسم سالگرد محمدرضا پهلوی همیشه او را همراهی میکرد و برخی احتمال دادند که وی در مراسم تشییع جهان سادات شرکت میکند

کتاب زنی از مصر

او در آلمان از طریق کتابش “من زنی از مصرم” شناخته شده که اینک به چاپ بیستم رسیده است.

در کتاب دیگری به نام “امید من برای صلح” تلاش‌‌ها برای صلح بین کشورش و اسرائیل را به رشته تحریر درآورده است.

محمد انور السادات کیست

محمد انور السادات (۲۵ دسامبر ۱۹۱۸ – ۶ اکتبر ۱۹۸۱) سیاست‌مدار و نظامی مصری بود. او سومین رئیس‌جمهور مصر بود و این سمت را از ۱۵ اکتبر ۱۹۷۰ میلادی تا روز ترورش توسط جهاد اسلامی مصر در ۶ اکتبر ۱۹۸۱ میلادی به عهده داشت.

وی اولین حاکم یک کشور عرب بود که پیمان سازش با دولت اسرائیل امضاء نمود و این کشور را به رسمیت شناخت و جایزه صلح نوبل توسط بنیاد نوبل در سال ۱۹۷۸ میلادی به او اعطا گردید.

ترور انور سادات

انور سادات در روز ۶ اکتبر ۱۹۸۱ میلادی در قاهره، در جایگاه ویژه به دست تنی چند از سربازان ارتش مصر که وابسته به گروه جهاد اسلامی مصر بودند به قتل رسید.

نظرات