مهری نبی زاده پناهجوی ایرانی کیست؟+ ماجرای مهاجرت و مرگ مهری نبی نژاد

0

خبر دردناک و تلخ مرگ یک زن جوان اهل سردشت به نام مهری نبی زاده راه مهاجرت به ایران به یونان بازتاب گسترده ای داشت در ادامه جزئیات کامل و ماجرای مهاجرت و علت مرگ مهری نبی نژاد پناهجوی ایرانی در یونان و اهل سردشت را به همراه عکس ها و بیوگرافی وی میخوانید

مهری نبی نژاد پناهجوی ایرانی کیست؟+ ماجرای مهاجرت و مرگ مهری نبی نژاد

مهری نبی نژاد مهری نبی زاده پناهجوی ایرانی کیست

مهری نبی زاده ۳۰ ساله و اهل سردشت که دارای دو فرزند بود و نام همسرش سردار ابراهیم نژاد است. او یکی از اهالی سردشت به نام مهری نبی نژاد در مقابل چشمان همسر و فرزندانش در اولین لحظات رسیدن به مقصد از شدت خستگی جان باخت.

ماجرای مهاجرت سردار ابراهیم نژاد و خانواده اش

به گزارش مجله حرف تازه از جامعه ۲۴: یکی از اهالی سردشت به نام مهری نبی نژاد در مقابل چشمان همسر و فرزندانش در اولین لحظات رسیدن به مقصد از شدت خستگی جان باخت.

سردار ابراهیم‌نژاد جوان ۳۴ ساله اهل شهر ربط از توابع شهرستان سردشت واقع در آذربایجان غربی ۳ سال پیش تصمیم می‌گیرد همراه با خانواده از ایران مهاجرت کند.

سردار کارگر است و هر روز هم شرایط یافتن کار برای او سخت‌تر می‌شود. عزم رفتن می‌کنند به امید رسیدن به زندگی بهتر و در آرامش. خانه و زندگی را می‌فروشد و از راه‌های غیررسمی عازم ترکیه می‌شود. این خانواده کُرد مدتی در آنجا می‌مانند و زندگی می‌کنند تصمیم می‌گیرند به همران خانواده ۴ نفره اش به همراه گروهی از مهاجران دیگر پای پیاده راهی یونان می‌شوند

مهری نبی نژاد مادر ۳۰ ساله خانواده در حالی که به مدت ۳ روز و در ساعات طولانی در جنگل پیاده‌روی کرده است آنهم در این شرایط گرمای هوا کم‌کم توانش را از دست می‌دهد و بعد از رسیدن به یونان از پا می‌افتد به نحوی که حتی توان خوردن آب و غذا هم ندارد. هیچ کمکی نیست. همراهان هم با مشاهده حال وخیم مهری و معطل شدن خانواده در مسیر آن‌ها را ترک می‌کنند.

عکس و بیوگرافی مهری نبی نژاد پناهجوی ایرانی در یونان

فوت مهری نبی زاده به علت خستگی و ضعف

سردار به دلیل بلد نبودن زبان انگلیسی و یونانی توان کمک گرفتن از سازمان‌های امدادی یونان را ندارد و برای همین با برادر همسرش تماس می‌گیرد و ماجرا را تعریف می‌کند.

اما تلاش او برای کمک به همسر جوانش فایده‌ای ندارد و مهری از شدت خستگی و احتمالا گرما حوالی بعدازظهر روز دوشنبه ۲۴ خرداد در مقابل چشمان نگران همسر و فرزندان کوچکش دچار ایست قلبی شده و جانش را از دست می‌دهد.

به دوش کشیدن جنازه همسر

مرد جوان پیکر همسرش را به دوش می‌کشد و کیلومتر‌ها راه را در حالی طی می‌کند و سرانجام کنار جاده می‌رسد و خودرویی با دیدن شرایط این خانواده متوقف شده و با پلیس تماس می‌گیرند.

آنطور که می‌گویند سردار ابراهیم‌زاده و دو فرزندش اکنون به کمپ «فلایکو» در خاک یونان و در مرز بلغارستان فرستاده شده‌اند و شرایط روحی بسیار بدی را پشت سر می‌گذارند. به‌ویژه ۲ فرزند خانواده مدام بهانه مادر را می‌گیرند.

مهری نبی نژاد پناهجوی ایرانی کیست؟+ ماجرای مهاجرت و مرگ مهری نبی نژاد

بازگرداندن پیکر از یونان

پیکر مهری در یکی از سردخانه‌های یونان باقی مانده و سردار تصمیم گرفته که مهری را برای خاکسپاری به زادگاهشان بفرستد، اما شرکت‌هایی که باید کار حمل و نقل جسد مهری به ایران را انجام دهند مبالغ هنگفتی پول طلب می‌کنند که پرداخت آن از عهده سردار خارج است. حالا در سردشت همه درصدد جمع‌آوری پول برای بازگرداندن پیکر مهری به سرزمین مادری هستند

نظرات