بیوگرافی و ماجرای غرق شدن خانواده ایران نژاد تا شناسایی جسد آرتین ۱۵ ماهه

0

بیوگرافی و ماجرای غرق شدن آرتین ایران نژاد کودک ۱۵ ماهه ایرانی و خانواده اش در کانال مانش و داستان تلخ مرگ خانواده ایران نژاد را در ادامه با عکس های خانوادگی و پیدا شدن جسد آرتین ایران نژاد را میخوانید

بیوگرافی و ماجرای مرگ خانواده (ایران نژاد) تا شناسایی جسد آرتین 15 ماهه +عکس خانوادگی

شناسایی جسد آرتین ایران نژاد کودک ۱۵ ماهه ایرانی

حدود دو ماه مرگ خانواده ایران نژاد یعنی در ۶ آبان ۱۳۹۹ که قصد مهاجرت به انگلستان را داشتند بر اثر غرق شدن در کانال مانش خبر تلخی بود که در رسانه ها منتشر شد و حالا پس از دو ماه جسد آرتین ایران نژاد کودک ۱۵ ماهه این خانواده به کمک یکی از بستگانش با آزمایش دی ان ای شناسایی شد که در آب شناور بود

جسد آرتین این بیش از دو ماه در آب شناور بوده و تصاویری که پلیس از کاپشن آرتین منتشر کرده در آخرین عکس‌هایی که از او منتشر شده، دیده شده بود.

بیوگرافی و عکس های خانواده ایران نژاد

جزئیات دقیق حادثه مرگ و غرق شدن خانواده ایران نژاد

رسول ایران نژاد ٣٥ ساله، شیوا محمدپناهی ٣٥ ساله ،آنیتا نه ساله، آرمین ٦ ساله و آرتین پانزده ماهه سال گذشته هنگام عبور از کانال مانش جان باختند.

این خانواده کرد اهل سردشت در استان آذربایجان غربی به همراه ١٨ نفر دیگر سوار بر یک قایق از فرانسه عازم بریتانیا بودند.

رسول ایران‌نژاد در این حادثه غرق شد، و همسر و دو فرزند خردسال آنها‌‌ در اثر ایست قلبی جان باخته بودند و تلاش برای احیای آنها موفقیت آمیز نبود.

در همان موقع جستجو برای پیدا کردن جسد آرتین بی نتیجه ماند. جسد او پس از بیش از دو ماه سرگردان بودن در دریای شمال، نزدیک به هزار کیلومتر دورتر از محل حادثه پیدا شد.

نهایت نیان، خاله مادر آرتین که نمونه دی ان ای او به یافتن هویت این کودک کمک کرده به بی بی سی گفت: “از زمان حادثه به شیوا قول دادم که هنگام یافتن جسد آرتین، او را به سردشت بازگردانم”.

بیوگرافی و ماجرای مرگ خانواده (ایران نژاد) تا شناسایی جسد آرتین 15 ماهه +عکس خانوادگی

برگرداندن اجساد و خاکسپاری در ایران

جسد چهار عضو دیگر این خانواده چند روز پس از حادثه به ایران بازگردانده شد و با استقبال مردم در گورستان شهر سردشت دفن شدند.

مرگ این خانواده واکنش‌های زیادی را در ایران و اروپا بدنبال داشت.

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان گفته بود “تمام تلاش خود برای سرکوب گروه‌های بی‌رحم تبهکار به کار می‌بندیم، که مردم آسیب‌پذیر را عازم سفرهایی اینچنین خطرناک می‌کنند”.

به دنبال آن بریتانیا دست به اقدامات سخت‌گیرانه زده تا مهاجرتِ پرخطر پناهجویان از طریق دریا را متوقف کند.

دولت محافظه‌کار بریتانیا یک طرح سیاست مهاجرتی جدید تهیه کرده که بر اساس آن، افرادی که به طور غیرقانونی برای درخواست پناهندگی وارد این کشور می‌شوند، از حقوقی یکسان با افرادی که به طور قانونی وارد می‌شوند، برخوردار نخواهند شد.

نظرات