بیوگرافی ابوالفضل شاه کرم بازیگر و همسرش + درگذشت آثار هنری و عکس ها

1

با بیوگرافی «ابوالفضل شاه کرم» (abolfazl shah karam) بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون متولد ۱۳۳۴ درگذشت ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ، عکس ها و تصاویر ابوالفضل شاه کرم بازیگر و همسرش ، زندگینامه ابوالفضل شاه کرم بازیگر و همسرش ، اینستاگرام و بیوگرافی ابوالفضل شاه کرم بازیگر نقش “برادر قطام” در (سریال امام علی) ، زندگی شخصی و هنری و خانواده و سوابق هنری و علت فوت وی در مجله حرف تازه آشنا شوید

بیوگرافی ابوالفضل شاه کرم بازیگر و همسرش + درگذشت آثار هنری و عکس ها

 

بیوگرافی ابوالفضل شاه کرم بازیگر

ابوالفضل شاه کرم (Abolfazl Shah Karam) متولد ۱۳۳۴ می باشد. او بازیگر سینما و تلویزیون ایران بود که در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ درگذشت.

سوابق بازیگری

شاه کرمی از بازیگران با سابقه تئاتر و سینما و تلویزیون ایران بود که با بازی در آثاری چون سریال امام علی در نقش برادر قطام و سریال خاک سرخ و آشپزباشی و فیلم خرس و فیلم دوئل … به شهرت رسید

وی برای اولین بار در سال ۱۳۶۳ در فیلم پرچمدار به کارگردانی شهریار بحرانی وارد سینما شد و شاخص ترین اثر هنری این بازیگر حضور در سریال امام علی در نقش “حرث برادر قطام” در سال ۱۳۷۵ در سریال امام علی (ع) می باشد.

در کارنامه زنده یاد ابوالفضل شاه کرم  بیش از ۵۰ اثر نمایشی و چندین فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی ثبت شده، . وی آثاری همچون فیلم خرس ، فیلم سیزده ۵۹، فیلم دوئل، فیلم مارمولک، فیلم مریم مقدس، فیلم مثلث آبی، فیلم دنیای وارونه، فیلم عملیات کرکوک، فیلم روزنه، فیلم پرچمدار و فیلم زندان دوله و سریال هایی چون سریال گلشیفته، سریال نردبام آسمان، سریال امام علی (ع)، سریال حکایتی و حکمتی و سریال روزنه و ملکوت و آشپزباشی و … ثبت شده است.

بیوگرافی ابوالفضل شاه کرم بازیگر | درگذشت و زندگی شخصی و هنری و تصاویر

ازدواج و همسر ابوالفضل شاه کرم

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و دارای فرزندان دختر می باشد. پرویز پرستویی در پیام تسلیت فوتش این بازیگر به همسر و دخترانش تسلیت گفت

درگذشت و علت فوت ابوالفضل شاه‌کرم

پرستویی خبر درگذشت ابوالفضل شاه‌کرم را منتشضر کرد و می‌نویسد: « با نهایت تاسف و تاثر، ابوالفضل شاکرم، دوست دیرینه بنده که بیش از نیم قرن باهم زندگی کردیم و کار و پرسه زدن و پیاده روی ها و سفرها و… صبح امروز دارفانی را وداع گفت.

پرستویی درباره بازی های ابوالفضل شاکرم نوشته است: «ابوالفضل شاکرم،در سریال امام علی در نقش(( حرث)) برادر قطام خوش درخشید،بیش از ۵۰ کارتئاتر، از سال‌های ۱۳۵۰ تا کنون بازی کردیم.

درفیلم های سینمایی: مارمولک، خرس،فیلم ۱۳۵۹، میهمان داریم و سریال‌های: امام علی، خاک سرخ، آشپزباشی و… همچنین در تئاترهای کوچ، غربت، چشم در برابر چشم، میلاد، شبی در حلبی آباد و… باهم همبازی بودیم و زندگی کردیم.

روحش شاد و یادش گرامی
تسلیت به خانواده محترمش،همسر و دختران
تسلیت به همه کسانی که دوستش داشتند که کم هم نبودند.
ابوالفضل جان بدرود برادر ،رفیق…
کاش دم آخر هم ،می‌دیدیمت

فیلم شناسی ابوالفضل شاه کرم

فیلم نمره ۴ (۱۳۹۳)
فیلم خرس (۱۳۹۰)
فیلم سیزده ۵۹ (۱۳۸۹)
فیلم مارمولک (۱۳۸۲)
فیلم دوئل (۱۳۸۲)
فیلم مریم مقدس (۱۳۷۹)
فیلم مثلث آبی (۱۳۷۸)
فیلم دنیای وارونه (۱۳۷۶)
فیلم عملیات کرکوک (۱۳۷۰)
فیلم روزنه (۱۳۶۷)
فیلم زندان دوله تو(۱۳۶۳)
فیلم پرچمدار (۱۳۶۲)

سریال های تلویزیونی این بازیگر:

سریال روزنه
سریال ملکوت
سریال آشپزباشی
سریال پرده نشین

سریال خانواده دکتر ماهان (۱۳۹۶)
سریال حکایتی و حکمتی
سریال گلشیفته
سریال نردبام آسمان
سریال امام علی (ع)

1 دیدگاه در “بیوگرافی ابوالفضل شاه کرم بازیگر و همسرش + درگذشت آثار هنری و عکس ها

  1. مصیب مهرآشیان مسکنی گفت:

    رحم الله قرافاتحه صلوات مع الاخلاص
    الهم اغفر مومنین و المومنات والمسلمین والمسامات والاحیا منهم والاموات

نظرات