معرفی کامل , خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم سینمایی خرس

0

معرفی کامل , خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم سینمایی خرس

فیلم سینمایی خرس محصول سال ۱۳۹۰ کاری از خسرو معصومی که چندین سال است توقیف شده و مجوز اکران دارد، اما در کمال ناباوری نسخه قاچاق این فیلم در یوتیوب در شهریور ۱۳۹۹ به نمایش درآمد. به همین مناسبت معرفی کامل , خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم سینمایی خرس و ماجرای توقیف و قاچاق فیلم خرس را با عکس های فیلم در مجله حرف تازه می خوانید.

فیلم خرس | معرفی کامل , خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم سینمایی خرس

 

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم خرس

خرس فیلمی به کارگردانی و نویسندگی خسرو معصومی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی ساخته سال ۱۳۹۰ است که در آن بازیگران مطرح و شاخصی چون:

پرویز پرستویی
مریلا زارعی
فرهاد اصلانی
علی اوسیوند
ناصر آقایی
داوود فتحعلی بیگی
مائده طهماسبی
ابوالفضل شاه‌کرم
اکبر معززی
و… حضور دارند

خلاصه داستان فیلم خرس

این فیلم داستان رزمنده‌ای است که تصور می‌شده شهید شده اما در واقع سال‌ها اسیر بوده است. این رزمنده پس از آزادی از اسارت و در هنگام بازگشت به منزل با ازدواج همسرش روبه رو می‌شود و این گره اصلی داستان است.

موضوع و داستان فیلم خرس

 

اسامی عوامل فیلم سینمایی خرس:

کارگردان خسرو معصومی
تهیه‌کننده جواد نوروزبیگی
نویسنده خسرو معصومی
فیلم‌بردار علی‌محمد قاسمی
تدوین حسن حسن‌دوست

جوایز جشنواره

سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری (محمدرضا دلپاک) سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (فرهاد اصلانی) سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر

خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم سینمایی خرس

حواشی پخش نسخه قاچاق فیلم خرس

قاچاق «خرس» ساخته خسرو معصومی بعد از قریب به یک دهه توقیف باعث واکنش هایی شده است. فیلم سینمایی «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی در سی‌امین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، اما نکته مهم این حواشی آنست که از سال ۱۳۹۰ تاکنون در توقیف باقی مانده است

اکنون شاهد عرضه قاچاق این اثر در شبکه‌های اجتماعی هستیم. این فیلم که در کانال یوتیوب شکوفا فیلم و با هشتگ مریلا زارعی، فرهاد اصلانی و داریوش بابائیان انتشار یافت و سپس همین نسخه نسبتاً باکیفیت سر از سایت‌های دانلود غیرقانونی و دیگر شبکه‌های اجتماعی از جمله پیام رسان‌ها درآورد و عملاً ظرفیت اقتصادی بهره برداری از اکرانش به شکل قابل ملاحظه‌ای از میان رفت.

بیوگرافی بازیگران فیلم خرس

بنیاد سینمایی فارابی از لحظه اطلاع از عرضه غیر قانونی فیلم سینمایی خرس در یوتیوب، ضمن بررسی ابعاد موضوع جهت استیفای حقوق معنوی و مادی فیلم، پیگیری لازم را به عمل آورد.
در پی این بررسی‌ها، اطلاعاتی که حاصل شده است این است که فیلم سینمایی خرس (نسخه فارسی بدون زیرنویس) از سوی کانالی با نام «شکوفا فیلم» به طور غیرقانونی بر روی یوتیوب بارگذاری شده است و طی دو روز گذشته (۸ و ۹ شهریور) تاکنون بیش از ۱۹ هزار بیننده داشته است.
بنیاد سینمایی فارابی به عنوان مالک فیلم، در اولین اقدام ضمن ارسال ایمیل رسمی به یوتیوب ، خواستار توقف نمایش و حذف فیلم خرس در این پلتفرم جهانی شد. بنیاد فارابی تلاش دارد تا با ارائه اسناد حقوقی مرتبط به فیلم، هر چه سریع‌تر از پخش و نمایش غیرقانونی فیلم جلوگیری شود.

علت توقیف فیلم خرس خسرو معصومی

علت توقیف خرس

خسرو معصومی درباره توقیف «خرس» گفته بود: «به من اعلام شد به دلیل مساله‌ شرعی این فیلم توقیف است، درحالی‌که من فیلم را در مدرسه مفید قم نمایش دادم و همه طلبه‌هایی که فیلم را دیدند، اعلام کردند فیلم مشکل شرعی ندارد. من نظام جمهوری اسلامی را دوست دارم و به آن اعتقاد دارم؛ اما نمی‌توانم نسبت به مسائل و مشکلات اجتماعی که در اطرافم است، بی‌تفاوت باشم و باید این مسائل را بیان کنم.

واکنش خسرو معصومی به قاچاق فیلمش

خسرو معصومی در واکنش به این اتفاق گفته است: «من مخالف اکران آنلاین فیلم بودم چه برسد به این که موافق انتشار آن در یوتیوب باشم! تهیه کننده فیلم آقای نوروزبیگی است که ایشان قصد دارد از طریق مجاری قانونی این موضوع را پیگیری کند. آقای بابائیان مدیر شکوفا فیلم از انتشار این فیلم اظهار بی‌اطلاعی کرده‌ و گفته‌اند ادمین این کانال در خارج از کشور است و او نمی‌داند چگونه به نسخه فیلم خرس دسترسی یافته و چرا آن را منتشر کرده؟ ایشان تاکید کرده‌اند دستور حذف این فیلم را از کانال شکوفا فیلم خواهند داد!»

منابع: ویکی پدیا و تابناک

نظرات