بیوگرافی محمد مسیح حمیدی نابغه افغانی و نفر اول المپیاد ریاضی

0

با بیوگرافی «محمد مسیح حمیدی» نفر اول المپیاد ریاضی ۲۰۲۱ ، زندگینامه محمدمسیح حمیدی نابغه افغانی المپیاد ریاضی و همسرش ، اینستاگرام محمدمسیح حمیدی ، زندگی شخصی و افتخارات محمدمسیح حمیدی نابغه افغانستانی در رشته ریاضی و تصاویر و عکس ها ی جدید و خانوادگی محمد مسیح حمیدی با ما در مجله حرف تازه همراه باشید

بیوگرافی محمد مسیح حمیدی نابغه افغانی و نفر اول المپیاد ریاضی + خانواده و اینستاگرام

بیوگرافی محمد مسیح حمیدی نابغه افغانستانی المپیاد ریاضی

مجله حرف تازه محمد مسیح حمیدی متولد ۲ تیر ۱۳۷۷ در مشهد می باشد و دانشجوی ریاضی محض شاخه نظریه اعداد در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی شریف می باشد . او اصالتا افغانستانی هست که موفق شد در المپیاد ریاضی سال ۲۰۲۱ نفر اول شود.

خانواده محمد مسیح حمیدی رتبه یک المیپاد ریاضی

محمدمسیح حمیدی متولد دوم تیرماه ۱۳۷۷ در مشهد در خانواده ای تحصیل کرده به دنیا آمده است، پدر و مادر او سال ۱۳۶۳ از افغانستان به ایران مهاجرت کردند

پدر محمد مسیح، از دانشگاه پشاور پاکستان لیسانس تربیت معلم دارد و سال قبل در مشهد مدیریت یکی از مدارس خودگران را برعهده داشته است، مادر او هم دیپلم دارد و خانه دار است. او ۲ خواهر و یک برادر دارد، که یکی از خواهرانش در دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع کارشناسی ریاضی مشغول به تحصیل است.

بیوگرافی محمدمسیح حمیدی نابغه افغانستانی المپیاد ریاضی

سوابق و افتخارات

محمد مسیح حمیدی متولد دوم تیرماه ۱۳۷۷ در مشهد است و تاکنون خیلی کم به زادگاه پدر و مادرش سفر کرده و که سفر او حدود دوبار به افغانستان رقم خورده است و برای چند روز آنجا بده و دوباره به ایران برگشته است

تمام مقاطع تحصیلی خود را در مشهد گذرانده و با هوش و ذکاوت و تلاش خود در نهایت توانسته با رتبه ۸۱۱ در کنکور سراسری به دانشگاه صنعتی شریف راه پیدا کند و در رشته ریاضی محض تحصیلات آکادمی خود را ادامه دهد و به دلیل عملکرد علمی خوبی که در مقطع کارشناسی داشت، دانشگاه از او شهریه نگرفت و موفق شد با رتبه ۱۱ کارشناسی ارشد ریاضی در همان دانشگاه ادامه تحصیل بدهد.

محمدمسیح حمیدی المپیاد ریاضی کیست

محمدمسیح حمیدی، شهروند افغان و دانشجوی سال سوم رشته ریاضیات در دانشگاه صنعتی شریف تهران نفر اول المپیاد علمی دانشجویان ایران در بخش ریاضی شد.
این دور المپیاد علمی دانشجویی ایران با رقابت هزار و ۶۷۷ برگزیده در ۱۰ دانشگاه ایران برگزار شد.
مهاجران افغان در ایران برای درس خواندن و راه یافتن به دانشگاه با مشکلات زیادی روبرو هستند و گفته می‌شود که این اولین بار است که یک افغان در سطح این کشور و در بخش ریاضی نفر اول می‌شود.

محمدمسیح حمیدی نابغه افغانی ریاضی کیست, پدر و مادر محمد مسیح حمیدی

علاقه شدید به ریاضی

محمد مسیح از دوران دبیرستان علاقخ خاصی به ریاضی داشته و از حل کردن آن‌ها لذت زیاد می بردو متوجه شد که میتونا در این رشته تحصیل کند و این انگیزه باعث شد تا او در دانشگاه رشته ریاضی را انتخاب کند.

مشکلات به‌دلیل اینکه مهاجر افغانستانی

محمدمسیح در مصاحبه خود گفته: در دوره مدرسه به‌دلیل اینکه مهاجر افغانستانی بودیم، با مشکلاتی مواجه بودیم، مثل مشکل مالی و مشکل در ثبت‌نام با تأخیر در مدرسه، اما من هیچ‌وقت به این مشکلات اجازه ندادم که من را از رسیدن به اهدافم باز دارد. یکی از آرزو‌های من این است که صلح و امنیت به افغانستان بازگردد تا بتوانم به دانش آموزان و دانشجویان افغانستانی کمک کنم.

الگویم پرلمان گریگوری و مریم میرزاخانی است

پرلمان گریگوری، ریاضی‌دان روس، دانشمند مورد علاقه من در این حوزه است و علاوه بر ویژگی‌های علمی، ساده‌زیستی او من را علاقه‌مند کرده است.

او مریم میرزاخانی را نابغه ریاضی توصیف و آرزو می‌کند در حل مسئله‌های ریاضی که تاکنون حل نشده‌اند، سهمی داشته باشد.

نظرات