فیلم / راهنمای ثبت نام بیماران دیابتی در سامانه سبنا sabna برای دریافت انسولین

3

ثبت‌نام بیماران دیابتی در سامانه سبنا sabna سامانه مدیریت بیماری‌های نادر (RDA)برای دریافت انسولین قلمی آغاز شد…

طرح سرشماری بیماران مبتلا به دیابت دریافت‌کننده انسولین قلمی از تاریخ چهارم اردیبهشت ۱۴۰۰ در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر (RDA) در سامانه radoir.org/sabna آغاز شده است.

فیلم / راهنمای ثبت نام بیماران دیابتی در سامانه سبنا sabna برای دریافت انسولین + آموزش

نحوه ثبت نام بیماران دیابتی در سامانه سبنا برای دریافت انسولین

به منظور دسترسی به آمار بروز بیماران دیابتی دریافت‌کننده انسولین قلمی جهت برآورد دارو و خدمات مورد نیاز این بیماران، از تاریخ چهارم اردیبهشت ۱۴۰۰ طرح رجیستری (سرشماری) این بیماران در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر (RDA) آغاز شده است. از قابلیت‌های مهم این سامانه عدم امکان ثبت سهمیه تکراری برای یک کد ملی به طور همزمان در دو دانشگاه علوم پزشکی/ استان است.

وزات بهداشت در اطلاعیه خود آورده است: «در این طرح اطلاعات تمامی بیماران مصرف‌کننده انسولین قلمی ثبت و حواله انسولین بدون درج داروخانه صادر می‌شود. در نتیجه بیمار هر ماه با در دست داشتن نسخه دارویی و مراجعه به داروخانه محدوده سکونت می‌تواند نسبت به دریافت سهمیه انسولین خود اقدام نماید.

لذا خواهشمندیم بیماران با مراجعه به مراکز دیابت منتخب در هر استان/ شهر (پیوست) و یا معاونت‌های درمان دانشگاه علوم پزشکی استان محل سکونت اقدام به ثبت اطلاعات خود و دریافت حواله الکترونیک انسولین قلمی در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر (RDA) نمایند.»

آدرس ادارات بیماری‌های خاص معاونت درمان در استان تهران، شامل تقاطع خیابان حافظ و جمهوری، روبروی پاساژ علاءالدین، ساختمان قدیم وزارت بهداشت، طبقات ۲ و ۴ و ۶ (معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی) است.

راهنمای تصویری ثبت نام در سامانه سبنا برای بیماران دیابتی

ابتدا وارد نشانی اینترنتی به آدرس radoir.org/sabna می شوید

نحوه ثبت نام در سامانه سبنا برای بیماران دیابتی

بعد از ورود صفحه ای با این فرم برای شما باز میشود:

دقت کنید که کادر و اطلاعات خواسته شده در فرم بالا را به دقت پر کنید

نحوه ثبت نام در سامانه سبنا برای بیماران دیابتی

قبل از ثبت نام مدارکی که در عکس بالا برای ثبت نام در سامانه مدیریت بیماری های نادر برای افراد دیابتی خواسته شده را اماده کنید:

راهنمای تصویری ثبت نام در سامانه سبنا برای بیماران دیابتی

پس پر کردن فرم و ارسال مشخصات صفحه بالا برای شما باز میشود که روی کادر سفید کوچک کلیک کنید و پایان ثبت نام.

فیلم آموزشی ثبت نام در سامانه مدیریت بیماری های نادر برای دیابتی ها

برای آموزش بیشتر و بهتر در زیر فیلم آموزشی ثبت نام در سامانه مدیریت بیماری های نادر را برای شما قرار دادیم

دکتر مهدی شادنوش با اشاره به جزئیات ساماندهی توزیع انسولین قلمی در کشور، گفت: تمام بیماران دیابتی که انسولین قلمی استفاده می‌کنند، حتما به مراکز تخصصی که از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده، مراجعه کرده و اطلاعات‌شان را در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر ثبت کنند.

وی افزود: در ماه‌های آینده به مرور فقط به کسانی انسولین قلمی تعلق می‌گیرد که در سامانه ثبت اطلاعات شده باشند. بنابراین هر دانشگاه علوم پزشکی یکسری مرکز تخصصی را اعلام کرده که دیابتی‌هایی که انسولین قلمی دریافت می‌کنند، جهت ثبت اطلاعاتشان به این مراکز مراجعه کنند.

شادنوش ادامه داد: ما برای این اقدام یک فرصت یک ماهه گذاشتیم و ممکن است مهلت را یک ماه دیگر هم تمدید کنیم، اما همه بیماران هرچه سریع‌تر مراجعه کنند که دچار اختلال نشوند. بنابراین توزیع پن انسولین ازطریق سامانه مدیریت بیماری‌های نادر ساماندهی می‌شود.

وی تاکید کرد: پیش از این هر فردی که انسولین نیاز داشته، آن را به هر طریق دریافت می‌کرده، اما از این به بعد قرار است بحث توزیع انسولین قلمی ساماندهی شود و همه باید یکبار در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر، ثبت‌نام کرده باشند. بنابراین حتی اگر قبلا هم انسولین قلمی دریافت می‌کردند، اکنون باید اطلاعات‌شان را ثبت کنند تا در سامانه موجود باشد.

3 دیدگاه در “فیلم / راهنمای ثبت نام بیماران دیابتی در سامانه سبنا sabna برای دریافت انسولین

  1. کتایون گفت:

    سلام بنده ثبت نام را ناقص انجام داده ام یعنی عکس مدارک را ارسال نکردم وحلا نمیتوانم ارسال کنم و محل ویرایش را پیدا نمی کنم لطفاً مرا راهنمایی کنید

  2. محسنی گفت:

    با سلام من در سایت مدیریت های بیماران نادر ثبت نام کردم ولی مدارک را ارسال نکردم والان نمیتوانم وارد بشم ومحل ویرایش را پیدا نمیکنم لطفا راهنمایی بفرمایید

  3. mohammad.zanganeh.387@gmail.com گفت:

    سلام بنده ثبت نام را ناقص انجام داده ام یعنی عکس مدارک را ارسال نکردم وحلا نمیتوانم ارسال کنم و محل ویرایش را پیدا نمی کنم لطفاً مرا راهنمایی کنید

نظرات