بیوگرافی و عکس های عبدالناصر همتی کاندید ۱۴۰۰ و همسرش + سوابق

2

بیوگرافی و عکس های عبدالناصر همتی کاندید ۱۴۰۰ و همسرش + سوابق

بیوگرافی عبدالناصر همتی و همسرش مطلبی است که ما قصد داریم به آن بپردازیم و شما را امروز با زندگی شخصی و کاری و سیاسی و بیوگرافی کامل عبدالناصر همتی و همسر و فرزندانش و سوابق و شغل ها و نسبت فامیلی و عکس های خانوادگی وی و تعداد و شغل فرزندانش آشنا کنیم که در حال حاضر رئیس بانک مرکزی و معروف به پدر بیمه خصوصی است. با ما در مجله حرف تازه همراه باشید.

بیوگرافی عبدالناصر همتی و همسرش + شغل فرزندان و زندگی شخصی

بیوگرافی عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی (Abdolnaser-Hemmati) بانکدار و اقتصاد دان، سیاستمدار اعتدال‌گرا و مدیر ارشد اجرایی و رئیس کل بانک مرکزی ایران معروف به پدر بیمه خصوصی متولد سال ۱۳۳۵ در کبودرآهنگ همدان است که در حال حاضر رئیس بانک مرکزی و استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و کارشناس رسمی دادگستری در امور سرمایه‌گذاری، پولی و اعتباری فعالیت می‌کند و برای انتخابات سبزدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ تایید صلاحیت شد.

سطح تحصیلات و سوابق تحصیلی

همتی فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه تهران و درجه دکترای اقتصاد خود را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تهران اخذ و رساله خود را با حضور در دانشگاه لندن تکمیل کرد و به اتمام رساند.

عبدالناصر همتی دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است و یکی از معدود استادان تدریس‌کننده اقتصاد کلان و اقتصاد انرژی در دانشگاه‌های ایران است.

بیوگرافی و عکس های عبدالناصر همتی کاندید 1400 و همسرش + سوابق

سوابق کاری و سیاسی

او فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز کرد و تا ۱۳۶۸ به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

همتی در سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۷۳ در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کرد و تا معاونت سیاسی این سازمان پیش رفت. او ۹ سال مدیرکل خبر و ۵ سال معاون سیاسی صدا و سیما بود. وی در دوران جنگ ایران و عراق، از مسئولین تبلیغات جنگ بود.

او از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت. وی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ برای مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود.همتی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت.او به مدت ۵ سال در زمان حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود. همتی از معدود مدیران ایرانی است که در دولت‌های پنجم و ششم، هفتم و هشتم، نهم و دهم، همچنین یازدهم و دوازدهم، سمت‌های کلیدی را برعهده داشته‌است.

سوابق کاری و سیاسی عبدالناصر همتی

زندگینامه عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی

بعد از آنکه محمدابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی ایران در پی انتشار فیش حقوق‌های نجومی مدیران بیمه از سمت خود استعفا کرد، وزیر اقتصاد عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران را برای رئیس کلی بیمه مرکزی ایران به هیئت وزیران معرفی کرد که مورد موافقت هیئت وزیران قرار گرفت.
در مرداد ماه ۱۳۹۷ حسن روحانی وی را جایگزین ولی‌الله سیف کرد و بدین ترتیب عبدالناصر همتی به سمت رئیس کل بانک مرکزی منصوب شد.

او همچنین در دوره مسئولیت حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی به مدت پنج سال عضو کمیته اقتصادی شورای امنیت ملی بود و مدیرعاملی بانک سینا و بانک ملی و بیمه مرکزی را به عهده داشته است.

همسر عبدالناصر همتی کیست

ایشان سالها پیش با سپیده شبستری ازدواج کرده و دارای سه فرزند می باشد. همسر معلم است و دکترای مدیریت استراتژیک دارد.

پسرش امیرحسین همتی استاد معماری و سینما و متولد ۶۴ است، فرزند دوم هم پزشک و متخصص کودکان و دختر دیگرش دانشجوی معماری است که همه ساکن تهران هستند.

او درباه همسرش گفته: در جریان افزایش قیمت ها هستیم و اینطور نیست که بی خبر باشیم. در منزل هم همسرم قیمت ها را به بند اعلام می کند و او هم همانند سایر مردم از گرانی ها شاکی است.

عبدالناصر همتی و همسر

فرزندان عبدالناصر همتی

ایشان دارای فرزند می باشد اما از از تعداد فرزندان و شغل آنها خبری منتشر نشده است او درباره فرزندان مسئولین گفته: فرزندان ما در مسئولیت ها محدودیت بیشتری دارند و من مجبورم برخی تلفن ها را پاسخ ندهم ولی بچه های من تاکنون بانک مرکزی نیامدند.

همتی خواهرزاده آیت‌الله رفسنجانی هاشمی

وی درباره نسبت فامیلی خود با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: هیچ نسبتی با ایشان ندارم؛ هنوز هم خیلی‌ها فکر می‌کنند نسبت فامیلی دارم، البته ارادات ویژه‌ای به مرحوم آیت‌الله هاشمی دارم، ولی هیچ نسبتی با خانواده ایشان ندارم.

بیوگرافی عبدالناصر همتی همسرش کیست + زندگینامه

پدر بیمه خصوصی ایران

عبدالناصر همتی از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ طی سه دوره به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی بیمه فعالیت کرد و نقش کلیدی در طراحی و اجرای سیاست‌های آزاد سازی و خصوصی‌سازی در صنعت بیمه داشت. در جمهوری اسلامی ایران، از وی به عنوان پدر بیمه‌های خصوصی یاد شده‌است.

بعد از آنکه محمدابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی ایران در پی انتشار فیش حقوق‌های نجومی مدیران بیمه از سمت خود استعفا کرد، وزیر اقتصاد عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران را برای رئیس کلی بیمه مرکزی ایران به هیئت وزیران معرفی کرد که مورد موافقت هیئت وزیران قرار گرفت.

کاندید انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

عبدالناصر همتی در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.[۲۹] صلاحیت همتی در تاریخ ۴ خرداد ۱۴۰۰ از سوی شورای نگهبان احراز گردید.

وی در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در یکی از مدارس تهران به همراه همسرش حضور پیدا کرد.

عکس ها و تصاویر عبدالناصر همتی

سوابق اجرایی و مدیریتی

رئیس واحد مرکزی خبر ـ ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷
مدیر پخش اخبار صدا و سیما ـ ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸
معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ـ ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳
رئیس کل بیمه مرکزی ایران (و رئیس شورای عالی بیمه) ـ ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵
رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه اتکایی آسیایی (Asian-Re)
استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران ـ از ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۵
رئیس کل بانک مرکزی – از مرداد ۱۳۹۷ تاکنون

آثار تألیفات و ترجمه‌ها

اقتصاد کلان (مقدمه‌ای بر سیاست‌های پولی و مالی
توسعه اقتصادی
اقتصاد نفت
مشکلات اقتصادی جهان سوم
مبانی نظری و عملی بیمه، ترجمه
اقتصاد انرژی تألیف

دیگر عکس های عبدالناصر همتی

نسبت عبدالناصر همتی و رفسنجانی

بیوگرافی عبدالناصر همتی سیاستمدار و همسرش + شغل فرزندان و زندگی شخصی

بیوگرافی عبدالناصر همتی و همسر و فرزندانش

 

2 دیدگاه در “بیوگرافی و عکس های عبدالناصر همتی کاندید ۱۴۰۰ و همسرش + سوابق

  1. دلسوز گفت:

    سلام یکی به همتی پیام برسون…

  2. اسداله امین گفت:

    بانک بورس بیمه سه راس شیطان مدرنه

نظرات