آموزش کامل و طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی ماه رمضان

0

آموزش کامل و طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی ماه رمضان

زولبیا بامیه : شاید شما هم یکی از طرفداران پروپاقرص زولبیا و بامیه باشید , زولبیا و بامیه حاوی کالری بسیار بالایی است پس همیشه سلامتی خود را در نظر داشته باشید و به مقدار مصرف آن توجه کنید, در ماه مبارک رمضان مصرف زولبیا بامیه چند برابر می شود برای اینکه از سلامت مواد استفاد شده در زولبیا بامیه مخصوصا روغنی که زولبیا و بامیه را در آن سرخ میکنند اطمینان داشته باشید , میتوانید خودتان در خانه براحتی آن را تهیه کنید. ما در این بخش از مجله اینترنتی حرف تازه برای شما طرز تهیه زولبیا بامیه را آموزش میدهیم .

زولبیا بامیه

شربت زولبیا بامیه

شکر ۳ پیمانه
اب ۱ پیمانه
گلاب ۱ پیمانه
زعفران حل شده ۱ ق م
ابلیمو ۱ ق م

تمام مواد یک ربع جوشانده و بگذارید خنک شود و غلظت عسل را پیدا کند این نکته خیلی مهم است. اگر شربت داغ باشد بامیه و زولبیا خمیر خواهد شد و اگر سفت نباشد هم همینطور . اگر هم ابلیمو اضافه نشود شکرک خواهد زد. برای بهتر شدن طعم زولبیا و بامیه ای که در خانه درست میکنید ,شربت زولبیا و بامیه را تهیه کنید. و پس از درست کردن خوراکی آنها را در این شربت چند دقیقه بگذارید تا به آن آغشته شوند.

طرز تهیه زولبیا

مواد لازم
نشاسته ۲۰۰ گرم
ماست ۲۰۰ گرم
ارد ۵۰ گرم
روغن جامد ۱ ق چ
جوش شیرین نصف ق چ
گلاب ۱ ق غ

نشاسته و ماست را با هم مخلوط میکنیم تا نشاسته حل شود بعد ارد را اضافه میکنیم و هم میزنیم تا صاف و یکدست شود , روغن را هم اضافه کرده دوباره هم میزنیم, در اخر گلاب و زعفران و جوش شیرین رو اضافه میکنیم و هم میزنیم , شلی این مایه زولبیا باید مثل سس باشد اگر خیلی شل بود میتوانید ارد بهش اضافه کنید و اگر سفت بود کمی ماست اضافه کنید , بهترین وسیله برای ریختن زولبیا در روغن قوطی سس گوجه داخل پلاستیک هم میشود اما باید کمی گوشه پلاستیک را سوراخ کنید , ظرفتان بهتره عمیق و نچسب باشد تا زولبیا در روغن شناور شود ریختن مایه زولبیا خیلی هیجان دارد چون میتوانید به هر شکلی که دوست دارید انجام دهید.

زولبیا بامیه

طرز تهیه بامیه

مواد لازم
نشاسته : ۲۰۰ گرم
ماست : ۲۰۰ گرم
آرد : به میزان لازم
روغن جامد : به میزان لازم
جوش شیرین : ۱/۲ قاشق چای خوری
نمک : ۱/۳ قاشق چایخوری
تخم مرغ : ۳ عدد
آبلیمو : ۳ قاشق سوپ خوری
شکر : نیم کیلو
زعفران : به میزان لازم

ابتدا آب را می جوشانیم و به آب در حال جوش بر روی شعله ملایم آرد را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا خمیر تقریبا سفتی آماده شود ، روغن را به خمیر اضافه می کنیم و ۲ الی ۳ دقیقه مخلوط می کنیم. بعد از سرد شدن خمیر تخم مرغ ها را به آن اضافه می کنیم و خمیر را خوب ورز داده تا نرم شود در ادامه می توانید یک قاشق از شربت بامیه هم به خمیر اضافه کنید. خمیر را توسط قیف به صورت دایره دایره درون ظرف مورد نظر ریخته و سرخ می کنیم و بعد از سرخ شدن از درون روغن بیرون آورده و داخل شربت می اندازیم به مدت چند دقیقه.

زولبیا بامیه

نظرات