اطلاعات دارویی و موارد مصرف داروی دتوکسین برای ترک اعتیاد + عوارض

9

اطلاعات دارویی و موارد مصرف داروی دتوکسین برای ترک اعتیاد + عوارض و نحوه مصرف

داروی دتوکسین داروی گیاهی ترک اعتیاد است که در ایران ساخته شده است. در ادامه اطلاعات دارویی و موارد مصرف داروی گیاهی ترک اعتیاد دتوکسین برای ترک اعتیاد و عوارض داوری ترک اعتیاد دتوکسین و مکامیزم اثر و مدت زمان ترک اعتیاد و نحوه مصرف را میخوانید.

اطلاعات دارویی و موارد مصرف داروی دتوکسین برای ترک اعتیاد + عوارض و نحوه مصرف

ستاد مبارزه با مواد مخدر بر این است که در ابتدا وابستگی به متادون را کاهش دهد و درمان را به سمت درمان‌های نوین حرکت دهد.

پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی دو سال گذشته بر روی داروی دتوکسین کار کرده و این دارو را وارد بازار کرده؛ در واقع تمامی تاییدیه‌های وزارت بهداشت را دریافت کرد و رجیستر شد. داروی دتوکسین دارای مجوز وزارتخانه می باشد.

رضا تویسرکان منش مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: استراتژی ستاد مبارزه با مواد مخدر بر این است که در ابتدا وابستگی به متادون را کاهش دهد و درمان را به سمت درمان‌های نوین حرکت دهد؛ به ویژه اینکه از ترکیبات بوپرنورفین، بوپرنالوکسان استفاده شود و از نظر دارویی به دو الی سه دارو از جمله متادون و شربت تریاک محدود بوده است.

موارد مصرف داروی دتوکسین

این دارو، داروی درمان اعتیاد و جزو داروهای آگونیست مخدر است و شبیه تریاک عمل می‌کند. سالیان طولانی است که بوپرنورفین و ترکیبات آن مانند بوپرونالوکسان و… در دنیا و ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو برای بسیاری از موارد قابل استفاده است.

ترکیبات

گیاه تلخه‌بیان از گیاهان بومی کشور بوده و در مناطق جنوبی کشور رشد می‌کند. از عصاره این گیاه استفاده و ۲۰ الکالئید آن را جدا شده و نتایج آزمایش در مرحله سلولی و حیوانی مثبت بود.

تجویز با نظر پزشک

امکان تجویز این دارو در مطب وجود دارد و نیازی نیست که حتما تحت کنترل باشد، همچنین این امکان وجود دارد که متخصص روانپزشکی نسخه این دارو را تجویز کند و فرد آن را از داروخانه دریافت کند و تحت درمان قرار گیرد.

تست سه مرحله ای داروها

داروها باید از سه مرحله تست گذر کنند، مرحله اول تست‌های سم‌شناسی، مرحله دوم آزمایش بر روی حیوانات و مرحله سوم آزمایش بر روی انسان است.

قیمت و محل خرید داروی گیاهی ترک اعتیاد دتوکسین

مکانیزم اثر

این داروها در کنترل وسوسه موثر هستند، زیرا یکی از عواملی که در معتادان موجب عود می‌شود، وسوسه است؛ به طور مدام در پس ذهن‌شان تمایل برای مصرف مواد وجود دارد و احتمالا در کنترل وسوسه موثر است.

این دارو با تاثیر بر هورمون‌ها و آنزیم‌های مغز باعث تغییر آنها می‌شود و می‌تواند در کنترل وسوسه و تمایل به مصرف (اعم از مخدر و محرک) موثر و اثربخش باشد.

عوارض داروی گیاهی ترک اعتیاد دتوکسین

داروی دتوکسین عوارض جانبی بسیار محدودی داشته و مشکلات ناشی از ترک اعتیاد مانند اسهال، استفراغ، رعشه، گیجی، عوارض عصبی و تشنج را به حداقل ممکن می‌رساند.

مدت زمان ترک اعتیاد با دتوکسین

فرد معتاد با ۸ روز مصرف داروی دتوکسین قادر به ترک اعتیاد خواهد بود. این دارو فعلاً در سطح داروخانه‌های کشور درحال توزیع است، اما رایزنی‌های با ستاد مبارزه با مواد مخدر درحال انجام است که با انجام آزمایش‌های تکمیلی و در صورت کسب مجوز لازم، در اختیار کمپ‌های ترک اعتیاد سراسر کشور قرار بگیرد.

محل خرید و فروش داروی ترک اعتیاد دتوکسین

این داروها در داروخانه توزیع می‌شوند. این داروها، داروی تحت کنترل نیستتد و ترکیبات مخدر داخل آنها وجود ندارد و همچنین احتمال سوء مصرف مانند متادون در آنها وجود ندارد و این امکان هست که از طریق پزشک تجویز شود و فرد نیز آن را از داروخانه دریافت کند.

قیمت در بازار

این دارو نسبت به شربت تریاک و متادون گران تر است و قیمت قطعی آن در مراکز فروش وجود دارد.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره، ترویج این دارو است، گفت: البته این دارو، داروی جدیدی نیست اما یکی از اقدامات ما این است که هم این دارو را بیمه کنیم و هم سوبسید آن را پرداخت کنیم.

 

9 دیدگاه در “اطلاعات دارویی و موارد مصرف داروی دتوکسین برای ترک اعتیاد + عوارض

  1. محسن گفت:

    سلام من حدود یک هفته در حال ترک با دارو گیاهی آریایی هستم می توانم دتوکسین را برای کمکی استفاده کنم تداخل ندارن ۵۷ سالم ۱۵ سال مصرف داشتم عوارض وتداخل دارویی ندارن.ممنون

    1. ادمین گفت:

      لطفا با پزشک متخصص مشورت کنید

  2. امین گفت:

    نحوه مصرف داروچطوری هستش سه عدد دارو را، در طی روز بعد هر غذا یک عدد یا سه عدد را در یک وعده مصرف کنیم ؟! لطفاً زودتر جواب بدین که میخواهم زودتر شروع کنم

    1. ادمین گفت:

      دارو فقط با تجویز پزشک مصرف شود
      از مصرف خودسرانه داور اکیدا خودرداری کنید

    2. ادمین گفت:

      این مطلب صرفا برای اطلاع از دارو هست
      مصرف دارو فقط با تجویز پزشک امکان پذیر است

  3. مجتبی گفت:

    لطفا بفرمایید نحوه ومقدارمصرف دتوکسین چگونه است
    هر وعده غذا یک عددکپسول باید مصرف کرد یا سه تا کپسول را
    یکجا بعد غذامصرف کرد

  4. امیر گفت:
    6
    2

    آیا این دارو جلوی درد و بیقراری خماری یا کمتر کردن خماری میگیره آیا مثل مسکن عمل میکنه یا نه فقط از وسوسه و مصرف مواد مخدر جلوگیری میکنه مغز و آرام میکنه لطفا شرح بدین

  5. حسین آلبوعبادی. ماهشهر. کورها گفت:
    1
    3

    خدالعنتش کنه هرکی موادمخدرروانداخت به جون مردم، الهی هیچ خیری هم توزندگی هم توآخرتت نبینی

  6. حسین آلبوعبادی. ماهشهر. کورها گفت:
    3
    1

    واسه ترکb2جواب میده؟؟؟؟

نظرات