آموزش تصویری ثبت املاک در سامانه ملی املاک در amlak.mrud.ir + آدرس سایت

2

آموزش تصویری ثبت املاک در سامانه ملی املاک در amlak.mrud.ir + آدرس سایت

سامانه ملی املاک و اسکان و سامانه املاک و اسکان , توسط وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی خانه های خالی راه اندازی شده, مالکان از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ باید املاک خود را در آن به ثبت برساند, در ادامه آموزش تصویری و گام به گام ورود و ثبت نام در سامانه ثبت املاک را برای شما بیان میکنیم.

آموزش تصویری ثبت املاک در سامانه ملی املاک در amlak.mrud.ir + آدرس سایت

 

محمود محمودزاده معاون وزیر راه اعلام کرد از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ،هر خانواری می‌تواند یک محل سکونت اصلی و یک محل سکونت فرعی در شهر دیگری داشته باشد و اینها به عنوان خانه خالی تلقی نمی‌شود و مازاد بر آن، اگر مشخص شود و بیش از چهارماه خالی بماند، مشمول قانون جدید می‌شود.

وی افزود: الزام ثبت مالکیت توسط مالکان در سامانه املاک و اسکان به استناد ماده ۵۴ الحاقی است که چندی پیش در مجلس تصویب شد و قانون جدیدی است که در تکمیل قوانین قبلی تصویب گردیده و بر اساساً آن، همه خانوارها اعم از شهری و روستایی مکلف هستند مالکیت خود را در سامانه ثبت کنند که این مالکیت شامل خانه‌های استیجاری، ملکی و تجاری و هر نوع مالکیت می‌شود.

آدرس سایت و سامانه ثبت املاک

محمودزاده، درباره نقش وزارت راه در خصوص درج مالکیت، توضیح داد: سامانه املاک و اسکان توسط وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی خانه‌های خالی طراحی و راه‌اندازی شده و هم‌اکنون سامانه گسترش یافته و برای شناسایی انواع مالکیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، مالکان باید برای ثبت مالکیت خود به نشانی http://amlak.mrud.ir مراجعه کنند.

اگر املاک خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نکنیم چه میشود؟

محمودزاده ادامه داد: علاوه بر آن مالکان هر نوع ملکیتی دارند باید در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند و چنانچه در ۲ ماه که قانون مشخص کرده است، مالکیت‌ها ثبت نشود به عنوان خانه خالی شناخته می‌شود و مشمول اخذ مالیات خواهد شد.

گفتنی است، در ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم آمده است: واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور (موضوع تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر این قانون) به‌عنوان «واحد خالی» شناسایی می‌شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره به شرح زیر خواهند شد:

سال دوم- معادل یک دوم مالیات متعلقه

سال سوم- معادل مالیات متعلقه

سال چهارم و به بعد- معادل یک و نیم (۵/۱) برابر مالیات متعلقه

(۱) به موجب بند ۱۲ ماده واحده قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، مصوب ۳۱/۴/۱۳۹۴، ماده (۵۴ مکرر) به قانون الحاق شد

سامانه خوداظهاری اطلاعات مالکیت و سکونت

برای خوداظهاری اطلاعات مالکیت و سکونت به چه سامانه‌ای مراجعه کنم؟

سامانه ملی املاک و اسکان کشور با آدرس amlak.mrud.ir جهت دریافت خوداظهاری اطلاعات مالکیت و سکونت توسط وزارت راه و شهرسازی طراحی شده و دارای اعتبار است.

نحوه ثبت خانه و زمین در سامانه ملی املاک

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تمامی سرپرستان خانوار از تاریخ ۱۹ فروردین ماه به مدت دو ماه فرصت دارند املاک تحت تملک خود را در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند.

۱- برای این منظور وارد سایت amlak.mrud.ir شوید و روی گزینه ورود کلیک کنید

نحوه ثبت خانه و زمین در سامانه ملی املاک

۲- بعد از ورود وارد صفحه بعدی میشوید که بایدا شماره تلفن خود را در کادر مربوطه درج کنید و سپس ورود را بنزید

راهنمای ثبت خانه و زمین در سامانه ملی املاک

۳- بعد از نوشتن شماره موبایل وارد صفحه بعدی شده و باید کد ملی خودتان را بنویسید

سامانه خوداظهاری اطلاعات مالکیت ملک و زمین

بعد از این مرحله وارد صفحه بعدی شده و باید مالکیت و اطلاعات ملک خود را در کادر مربوطه بنویسید

همچنین بخوانید: آموزش استفاده از موبایل به جای کارت بانکی + فیلم

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از الزام ثبت املاک تحت تملک سرپرستان خانوار در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir خبر داده و گفته است: در راستای اجرای «ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم» مصوب ۵ آذر ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی ضرورت دارد تمامی مالکان و سرپرستان خانوار، املاک تحت تملک و محل اقامت خانوار خود را از تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

شماره تماس سازمان املاک و اسکان کشور

مراجعان محترم سامانه ملی املاک و اسکان کشور مي توانند با شماره گيري شماره ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۰ و ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۱و ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۲و ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۳ و ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۴ در ساعات اداري نسبت به دريافت پاسخ و رفع ابهامات پيش رو در زمينه استفاده از سامانه اقدام نمايند.

منبع: سامانه ملی املاک و اسکان کشور

2 دیدگاه در “آموزش تصویری ثبت املاک در سامانه ملی املاک در amlak.mrud.ir + آدرس سایت

  1. علیرضا گفت:

    منم برای ثبت مشاع ملک بلد نیستم چکار کنم

  2. مهدی گفت:

    واقعا چقدر اطلاعات نامفهوم وگیج کننده است مثلا برای ثبت ملک بامشا کدام گزینه را باید زد

نظرات