بیوگرافی احمدرضا عابدزاده و همسر و فرزندانش +‌خانواده و افتخارات

0

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده پیشکسوت فوتبال و همسر و فرزندانش +‌خانواده و افتخارات و سوابق و زندگی شخصی و دروازه بانی فوتبال تا لقب عقاب آسیا و پیج اینستاگرام و عکس های جوانی و از قدیم تا حالا و همسرش نفیسه لطفیان و فرزندانش نگار و امیر را در این بخش میخوانید

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده و همسر و فرزندانش +‌خانواده و افتخارات

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده دروازه بان فوتبال

احمدرضا عابدزاده، متولد ۴ خرداد ۱۳۴۵ آبادان، دارای قد ۱۹۰، دروازبان فوتبال ایران که به عقاب آسیا معروف است.

سوابق ورزشی

عابدزاده، سابقه دروازه‌بانی در تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران و باشگاه پرسپولیس تهران را در کارنامه خود دارد.

او به همراه تیم ملی فوتبال ایران به قهرمانی در مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ در پکن و دو مقام سومی در جام ملت‌های آسیا در سالهای ۱۹۸۸ و ۱۹۹۶ رسیده است و با تیم ملی به جام جهانی ۱۹۹۸ صعود کرده و با تیم پرسپولیس چهار بار و با استقلال تهران یک بار به مقام قهرمانی در بالاترین رده لیگ فوتبال ایران دست یافته است.

بیوگرافی و عکس های احمدرضا عابدزاده

همسر احمدرضا عابدزاده کیست

در سال ۱۳۶۸ و در ۲۳ سالگی با نفیسه لطیفیان آرایشگر بوده و اکنوت صاحب سالن آرایشی است ازدواج كرد و ثمره این ازدواج دو فرزند به نام نگار و امیر هستند.

زن عابدزاده در یکی دو بازی فوتسال دوستانه در دروازه تیم منتخب زنان هنرمند چند بازی نمایشی انجام داده است.

نحوه آشنایی

زمانی كه در اصفهان بودم، در زمان تمرین با پدر همسرم كه كنار تیم بودند، آشنا شدم، بعد از مدتی ارتباط خانوادگی بین ما ایجاد شد و من دخترشان را دیدم و از او خواستگاری و در نهایت ازدواج كردم

عابدزاده می‌گوید: ارتباط صمیمانه‌ای در خانواده ما حكمفرماست و من به این خاطر سپاسگزار همسرم هستم چه زمانی كه بازیكن بودم و چه در زمان مربیگری، به خصوص در زمانی كه من بیمار شدم، به خوبی توانست از اداره خانواده برآید‌.

عکس جدید احمدرضا عابدزاده و همسرش

همسر احمدرضا عابدزاده کیست

ماجرای همسر دوم و سوم

عابدزاده کاپیتان افسانه ای تیم ملی درباره داشتن، زن دوم و زن سوم‌گفت: اصلی ترین و تنها همسر من همین خانمی است که کنار من ایستاده و او صاحب اختیار من است!

فرزندان احمدرضا عابدزاده

او دارای دو فرزند یک پسر به نام امیر است که در آکادمی چلسی و یک تیم آمریکایی آموزش دیده و بازی کرد و در لیگ برتر۱۳۹۱ – ۹۲ با قراردادی از آمریکا به پرسپولیس تهران پیوست و یک دختر به نام نگار که مربی شنا و ورزشکار کیک بوسینگ است و ازدواج کرده است.

فرزندان احمدرضا عابدزاده

تربیت فرزندان

عابدزاده درباره فرزندانش گفته:  من خودساخته بودم و می خواستم فرزندانم هم روی پای خودشان بزرگ شوند.

خانواده من وضع شان خوب بود اما چیزی به من ندادند اما خودم با استفاده از ذهن و توانایی خودم رو به جلو حرکت کردم و به پیشرفت رسیدم.

الان بهترین ماشین ها را پدر و مادر برای بچه هایشان می خرند اما باور کنید امیر تا مدت ها برایش اتومبیل نخریدم و به او می گفتم با مترو در شهر تردد کند. او ۳ ساعت زودتر سر تمرین حاضر می شد.

احمدرضا عابدزاده

زندگی ورزشی

عقاب آسیا ،فوتبال خود را از سال ۱۳۶۰ از تیم فوتبال هلال احمر اصفهان شروع کرده سپس به تیم تام اصفهان رفت و در سال ۱۳۶۲ موفق به کسب عنوان قهرمانی اصفهان با این تیم شد و در سال ۱۳۶۴ به تیم جوانان اصفهان دعوت شد.

در سال ۱۳۶۴ وقتی که تنها ۱۸ سال داشت، به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد و در سال ۱۳۶۵ موفق به کسب عنوان قهرمانی با تیم فوتبال منتخب اصفهان در دومین دوره از مسابقات فوتبال لیگ استانی قدس شد.

عابدزاده در سال ۱۳۶۶ برای گذراندن دوران سربازی به تیم ژاندارمری تهران پیوست و پس از دو سال در سال ۱۳۶۸ مجدداً به تام بازگشت.

افتخارات و زندگینامه احمدرضا عابدزاده

دوران بازی در استقلال

در سال ۱۳۶۹، به تیم استقلال تهران پیوست و در سال ۱۳۷۰ موفق به کسب قهرمانی جام باشگاه های آسیا با تیم استقلال شد و بعد از پیروزی استقلال در فینال مسابقات برابر لیائونینگ چین، کاندیدای برترین دروازه‌بان آسیا شد و در همان سال موفق به کسب قهرمانی جام باشگاه‌های تهران همراه استقلال شد

دوران دروازه بانی پرسپولیس

دد سال ۱۳۷۲ به تیم سپاهان اصفهان و در سال ۱۳۷۳ به تیم پرسپولیس پیوست و تا آخر دوران بازیگری دراین تیم ماند.

دوران تیم ملی

احمدرضا عابدزاده سابقه عضویت در تیم ملی فوتباا ایران را در کارنامه ورزشی خود دارد و در ۷۸ بازی ملی شرکت نموده و مجموعاً ۵۲ گل دریافت کرده‌است که از این جهت رکورد باقی گذاشت. وی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه یکی از ارکان موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی بود.

زندگینامه دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران و عقاب آسیا

لقب عقاب آسیا

اوج شهرت احمدرضا در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن اتفاق افتاد که با وجود آسیب دیدگی از ناحیهٔ انگشتان دست، با مهار ۲ پنالتی در فینال مسابقات در برابر کره شمالی ایران را به قهرمانی آسیا رساند

پس از درخشش او در این مسابقات بود که عابدزاده عنوان عقاب آسیا لقب گرفت

خداحافظی از فوتبال

در سال ۱۳۸۴ در حالی که چند سال بود که فوتبال را کنار گذاشته بود، به صورت افتخاری در دیدار دوستانه پرسپولیس بابایرن مونیخ مدت کوتاهی بازی کرد و به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. الیور کان (دروازه‌بان تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ) و احمدرضا عابدزاده، یکدیگر را در آغوش گرفتند.

ماجرای بیماری و کما رفتن احمدرضا عابدزاده

احمدرضا عابدزاده در ۱۲ اسفند ۱۳۸۰ به دلیل سردرد شدید در بیمارستان کسری تهران بستری شد و به کما رفت.

او مورد عمل جراحی قرار گرفت و بعد از جراحی در ناحیه مغز، تا مدتی توان تکلم خود را ازدست داد.

پس از این عمل برای ادامه درمان و خارج کردن لخته خونی که در سرش ایجاد شده بود به سوئد رفت و چندین عمل جراحی انجام داد تا بعد از طی کردن دوران نقاهت، به زندگی عادی بازگشت.

بازیگری

عابدزاده تجربه باریگری دارد ودر  نقش احمدرضا عابدزاده را در فیلم ازدواج غیابی بازی کرد.

دوران مربیگری

از سال ۱۳۷۹ وارد مربیگری شده  در تیم سایپا به عنوان مربی دروازه‌بانان شروع کرد، وی در سال ۱۳۸۳ به تیم استقلال اهواز رفت و بعدا به عنوان مربی دروازه‌بانان باشگاه پرسپولیس فعالیت داشت. وی در سال ۲۰۱۰ با سمت مربی به تیم استیل‌آذین رفت و در سال ۲۰۱۴ به باشگاه راه‌آهن رفت.

مربیگری لس آنجلس بلوز

عابدزاده در لس آنجلس بلوز مربیگری کرد. وقتی به این تیم رفت، آن‌ها ۵ رده بالا رفتند. حتی کلینزمن سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا هم پسرش را به او داده تا تمرینش بدهد.

ماجرای ممنوع الخروجی

احمدرضا عابدزاده که در ابتدای تعطیلات نوروز ۹۱ قصد داشت به همراه خانواده برای دیدار پسرش به آمریکا سفر کند، در فرودگاه متوجه ممنوع‌الخروج بودن خود شد

وی با بیان اینکه در همان روز گذرنامه‌ام را گرفتند در مورد دلیل این اتفاق گفت: من سال ۷۲ و در دیدار تیم ملی ایران برابر چین تایپه دچار مصدومیت شدید شدم و پایم را به تیغ جراحان سپردم که این عمل را انجام داد اما پایم کوتاه و بلند شد و پزشکان آلمانی تایید کردند که مقصر این اتفاق پزشک جراح بوده‌است.

اگر این عمل درست صورت می گرفت من می‌توانستم تا ۴۰ سالگی به فوتبالم ادامه دهم.این حکم در دادگاه دادسرای کارکنان دولت لغو و به دو میلیون تومان جریمه نقدی تبدیل شد.

دانلود کتاب احمدرضا عابدزاده دروازه بان پرسپولیس و استقلال و تیم ملی فوتبال عقاب آسیا

اینستاگرام احمدرضا عابدزاده

ایسنتاگرام وی با آیدی ahmadabedz فعال است که فالورهای میلیونی دارد و این به خاطر محبویت و اهمیت وی در عرصه فوتبال و دروازه بانی است

چاپ کتاب زندگینامه احمدرضا عابدزاده

زندگی‌نامه شخصی و ورزشی حمدرضا عابدزاده در قالب یک کتاب با نام زندگی‌نامه حرفه‌ای عقاب آسیا چاپ و منتشر شد.

رستوران احمدرضا عابدزاده

عقاب آسیا حالا صاحب یک رستوران است و گاهی خودش آشپزی و از مشتریان پذیرایی میکند .

او گفته: بعدازظهرها كه در رستورانم هستم، از مشتری‌ها پذیرایی می‌كنم

من دوست دارم، همیشه كمك حال خانواده و محیط كارم باشم، چون در قبال همسرم و كارهای خانه یا رستوران متعهد هستم، پس كمك كردن راه دوری نمی‌رود.

نظرات