بیوگرافی و عکس های وحید قلیچ دروازه بان سابق پرسپولیس و تیم ملی

0

آشنایی و معرفی کامل و بیوگرافی وحید قلیچ دروازه بان سابق پرسپولیس و همسر و فرزندانش به همراه گالری عکس ورزشی و شخصی از جوانی تا حال و پیشینه خانوادگی و سوابق فوتبالی و شغل و ماجرای ازدواج و رکودها و افتخارات “وحید قلیچ” را در این بخش میخوانید

بیوگرافی «وحید قلیچ» دروازه بان فوتبال و همسر و فرزندانش + خانواده و افتخارات

بیوگرافی وحید قلیچ دروازه بان فوتبال

“وحید قلیچ”، زاده ۲۵ آذر ۱۳۳۶ در شهر تهران، بازیکن بازنشسته فوتبال و دروازه بان سابق تیم ملی و پرسپولیس است.

سوابق ورزشی

قلیچ خانی؛ رکورددار دروازبانی پرسپولیس است و سابقه بستن بازوبند کاپیتانی این تیم را هم دارد، او سابقه دروازه بانی در تیم ملی فوتبال را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است.

او تاکنون در تیم هایی چون پرسپولیس و پورای تهران که بعدها منحل شد، راه آهن و تهران جوان دروازه بانی کرده است.

همسر وحید قلیچ کیست

ایشان در جوانی ازدواج کرده و حاصل این ازدواج دو فرزند یک دختر و یک پسر است که هر فرزندنش ازدواج کردند و صاحب اولاد هستند.

عکس های جوانی وحید قلیچ بازیکن فوتبال

وحید قلیچ دروازه بان سابق پرسپولیس

وی فوتبال را کودکی و سپس در مرحله حرفه ای از رده های پایین تهران آغاز کرد و با درخشش در مسابقات ، موفق شد در سن پایین راهی پرسپولیس شود.

از سال ۱۳۵۹ به عضویت پرسپولیس درآمد و ۱۲ سال دروازه بان این تیم مطرح بوده است.

او ۱۸۵ بار برای پرسپولیس به میدان رفته، در دربی های متعددی حضور داشته و رکورد گرفتن ۴ پنالتی در مسابقات را به نام خود ثبت کرده و تا سال ۱۳۷۱ داد و سپس از فوتبال خداحافظی کرد‌.

دوران دروازه بانی در تیم ملی

قلیچ دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران بوده و در جام ملت های آسیای ۹۲ ، تحت نظر علی پروین، کنار بازیکنانی چون مجتبی محرمی ،مهدی فنونی زاده، سیروس قایقران و محمد خاکپور حضور داشت.

زندگینامه و افتخارات وحید قلیچ دروازه بان سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران

دروازه بان تیم امید

قلیچ در سال ۱۳۶۲، دروازه بان تیم ملی امید شد و ناصر محمد خانی، چنگیز، شاهین بیانی، وحید قلیچ، عبادزاده، رضا احدی، اسماعیل اردلان، محمد محبی و… بازیکنان این تیم بودند.

او ۳بار به شکل متوالی گلر پرسپولیس شد و حتی در اواخر سال ۶۸ بهروز سلطانی از تیم کنار رفت و قلیچ مرد اول شد

قلیچ تا سال ۷۱ در پرسپولیس ماند. و ۶ بار با پرسپولیس قهرمان مسابقات تهران شد و ۲بار جام حذفی تهران و ۲بار جام حذفی کشور را برد، یک بار قهرمان آسیا هم شد.

تیم پورا تهران

بعد از سالها بازی در پرسپولیس ، از این تیم جدا شد به باشگاه پورای تهران (منحل شده) پیوست و ۴۷ بازی هم برای تیمش انجام داد.

اینستاگرام وحید قلیچ

مربی گلرها در پرسپولیس

قلیچ در سال ۷۷ به عنوان مربی گلر‌ها در تیم پرسپولیس انتخاب شد و مدتی نیز در این پست فعالیت کرد.

شغل و منبع درآمد

او بعد از کناره گیری از فوتبال،مدتی به عنوان مربی دروازه بان در تیم های مختلف گذرانده، اما الان در محله شهرزیبای تهران، اتوسرویس دارد و به این شغل مشغول است

مغازه تعویض روغنی وحید قلیچ

تعویض روغن برای من نبوده. یک صافکاری اینجا هست و یک اتوسرویس، که برای من نیستند.

من اینجا می نشینم که خدایی ناکرده وارد خیلی مسائل دیگر که در جامعه هست، نشوم. من اگر چنین چیزی (مغازه تعویض روغنی) داشتم که کلاهم را بالا می انداختم. این ها الحمدالله صاحبانش زنده هستند و خدا پدرشان را بیامرزد که اجازه می دهند کنارشان بنشینم.

عکس قلیچ در مغازه تعویض روغنی

اینستاگرام وحید قلیچ

اینستاگرام این چهره فوتبالی بیش از ۱۲۲ هزار کا با آیدی vahid_qlich دنبال کننده دارد، و همیشه انتقادات خود را از طریق استوری با فالورهای خود در میان میگذارد.

خاطره قلیچ از علی پروین

قلیچ: علی پروین هیچ وقت نمی آمد روی تخته بنویسد فلان. همینجوری به صورت کلامی نکات را منتقل می کرد.

مثلا می گفت ناصر ممدخانی بیشتر شوت بزن. زمانی هم که تحت فشار بودیم وقتی به رختکن می آمدیم کسی را که جلوی چشمش بود از خجالتش در می آمد!بخاطر همین کسی نمی خواست جلوی چشم او نباشد.

بازیکنان پرسپولیس پست های مرا لایک نمیکنند

بازیکنان پرسپولیس هم خیلی بی معرفت هستند من هر روز برای تیم پست می گذارم اما حتی یک لایک هم من را نمی کنند. من توقعی ندارم اما می گویم حداقل یک لایک بکنید که مردم بدانند ما با شما هستیم. من روزی صدتا پیام دارم که می گویند این بازیکن ها تو را به حساب نمی آورند و این خیلی بد است.

بهترین دروازه بان حجازی یا عابدزاده؟

حجازی خیلی بهتر بود. من عابدزاده را هم خیلی دوست دارم و خیلی به او احترام می‌گذارم و بچه خیلی خوبی هم هست ولی ناصرخان یک چیز دیگری بود.

کلاس‌های مربیگری

کلاس رفتم، مدرک B آسیا را دارم و همین کافی است. از آقای محصص گرفتم.

مستند قلیچ

مستندی درباره وحید قلیچ ساخته شده است. روز ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ فیلمبرداری این مستند به کارگردانی پوریا نوری و تهیه‌کنندگی احسان اطمینان به پایان رسیده و وارد مرحله تدوین شده است.

مستند قلیچ پرتره ای بدون روتوش از وحید قلیچ دروازه بان سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس است که با حضورش در اینستاگرام و انتقاداتش از فدراسیون فوتبال جنجال برانگیز شده است.

بیوگرافی و عکس های وحید قلیچ دروازه بان سابق پرسپولیس و تیم ملی

حواشی و جنجالهای وحید قلیچ

حواشی و جنجالهای قلیچ کم نیست و او به دلیل انتقادهای تند از چهره های ورزشی و هنری مشهور است

از جمله درگیری اینستاگرامی با سوشا مکانی اشاره کرد که در خرداد ۱۳۹۹ رخ داد که سوشا به برخی انتقادهای قلیچ واکنش نشان داد.

همه اینکارها را می کنی که فالوئر بگیری برای صد هزار تومان تبریک تولد بگویی، یک شماره حساب بده خودم ماهیانه برایت بریزم ولی زیپ دهانت را ببند.

که قلیچ هم او را بی جواب نگذاشت و واکنش نشان داد:

من به تو فحش نمی دهم اما یقه ات را می گیرم. نگذار ماجرای ۵۰ میلیون و ۱۵۰ میلیون را افشا کنم که خودت رسوا می شوی!

انتقاد از سامان گوران درباره توهین به پرسپولیس

قلیچ: این آدم که اسمش هم خیلی عجیب و غریب است، شجاعت کرده این‌طور حرف بزند. « سامان گوران یک دلقک است. از او انتظاری بیش از این نداریم ولی بقیه مدیران باید مقابلش بایستند.

جرأت دارد چشم در چشم ما، این حرف‌ها را بزند. البته باید عدالت داشته باشیم، به خدا کار آن کسی که به لوگوی استقلال توهین کرد هم بد بود.

هیچ جای دنیا، کسی جرأت ندارد با لوگوی باشگاه دیگر شوخی کند. لوگو و پیراهن، همه چیز یک باشگاه است. کسی حق ندارد به هواداران استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان، ملوان و هیچ باشگاه دیگری توهین کند.»

وحید قلیچ پرتداوم‌ترین گلر تاریخ پرسپولیس است که برای اولین بار در زمستان سال ۶۰ درون دروازه پرسپولیس ایستاد وتا خرداد ماه سال ۱۳۷۱ در این تیم ماند.

تیم‌های فوتبال راه آهن و تهران جوان حضور داشت.

حمله وحید قلیچ به ساسی مانکن

او بعد از انتشار موزیک ویدئوی جدید ساسی مانکن به نام تهران توکیو در پیج اینستاگرامش به او حمله کرد و از انتقاد تندی به او کرد.

افتخارات

قهرمانی در رقابت های جام در جام آسیا در سال ۱۳۷۰ با تیم پرسپولیس تهران

قهرمانی در جام باشگاه های تهران در سال های ۱۳۶۱، ۱۳۶۵، ۱۳۶۶، ۱۳۶۷، ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ با تیم پرسپولیس تهران

قهرمانی در جام حذفی ایران در دو فصل ۶۷-۱۳۶۶ و ۷۱-۱۳۷۰ با تیم پرسپولیس

قهرمانی در جام حذفی تهران در سال های ۱۳۶۱ و ۱۳۶۶ با تیم پرسپولیس تهران

قهرمانی در جام بین المللی وحدت در سال ۱۳۶۰ به همراه تیم پرسپولیس تهران

نظرات