آموزش تصویری حل مشکل بهم چسبیدن کلمات و حروف در ورد

0

اگر در هنگام استفاده از نرم افزار مایکرسافت (Microsoft Word) مشکل بهم چسبیدن کلمات و حروف را در ورد را دارید با ما همراه باشید تا رفع مشکل جدا شدن حروف فارسی در ورد, نحوه جداسازی حروف چسبیده در ورد, رفع مشکل به هم ریختگی کلمات در ورد, چگونگی حل مشکل جدا شدن حرف ی در ورد , جلوگیری از بهم ریختن فونت در ورد ۲۰۱۶ , نحوه ایجاد و رفع فاصله بین حروف در ورد و چسباندن حروف فارسی در ورد کلمات بهم چسبیده را در برای شما بیان کنیم. لطفا تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

آموزش تصویری حل مشکل بهم ریختن متن و بهم چسبیدن کلمات و حروف در ورد

چگونگی حل مشکل بهم چسبیدن کلمات حروف در ورد

گاهی هنگام کار با ورد، کلمات و حروف در ورد به هم می چسبند که اصلاح دستی آن ها زمان بر می باشد. این مشکل بیشتر در نسخه ۲۰۰۷ برنامه رخ می دهد بخصوص وقتی که یک فایل ایجاد شده در نسخه های جدیدتر مانند ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ و.. را در این نسخه باز می کنید. با این حال روش های ذکر شده می توانند مشکل چسبیدن حروف در ورد ۲۰۰۷ ، ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۶ و.. را رفع کند.

نحوه رفع مشکل چسبیدن کلمات در ورد

برای حل مشکل چسبیدن حروف فارسی در ورد، ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۶ و ۲۰۰۷، ابتدا فایل وردی که مشکل دارد را باز کنید و روی دکمه Office در بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید. در منوی باز شده هم روی Word Options کلیک کنید.

آموزش تصویری حل مشکل چسبیدن کلمات و حروف در ورد به هم + تصاویر

سپس تب Proofing را در سمت چپ انتخاب کنید. بخش When Correcting Spelling and Grammar in Word را در سمت راست صفحه پیدا کنید و تمام گزینه های موجود در این قسمت را غیر فعال کرده و روی OK کلیک کنید.

آموزش تصویری حل مشکل چسبیدن کلمات و حروف در ورد به هم + تصاویر

علاوه بر این برای این که فایل پس از ذخیره در سایر نسخه ها بدون مشکل باز شود، مجدد در همین پنجره به قسمت Save بروید. منوی Save Files in this Format را باز کرده و گزینه Word 97-2003 Document (*.doc) را انتخاب کنید. حال OK را بزنید.

چگونگی حل مشکل بهم چسبیدن کلمات و حروف در ورد

همچنین برای رفع مشکل فاصله افتادن بین کلمات در ورد، پیشنهاد می کنیم مطلب ۶ روش رفع مشکل Justify و فاصله افتادن بین کلمات در ورد را هم مطالعه نمایید.

مشکل جدا شدن ی در ورد

علت مشکل چسبیدن حروف در ورد، عدم وجود فونت استفاده شده در سایر کامپیوترها رخ می دهد. برای رفع این مشکل، تب File را باز کرده و روی Options کلیک کنید.

چگونگی حل چسبیدن کلمات در ورد (چسبیدن ی در ورد)

اکنون در پنجره باز شده در پنل سمت چپ به بخش Save بروید. در سمت راست در تنظیمات باز شده گزینه Embed Fonts in the File را فعال کنید. همینطور پیشنهاد می شود که گزینه Do not Common Fonts را هم فعال کنید.

نحوه جداسازی حروف چسبیده در ورد

اکنون فایل ها را می توانید انتقال دهید و دیگر با مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد مواجه نشوید.

همینطور برای رفع خط زیر کلمات، مطالعه مطلب آموزش حذف خط قرمز، سبز و آبی زیر کلمات در نسخه های مختلف ورد نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

روش جداسازی حروف چسبیده در ورد

همانطور که در روش اول رفع مشکل بهم چسبیدن کلمات در Word نیز اشاره کردیم، به خصوص زمانی که با نسخه بالای ورد کار می کنید اما می خواهید آن ها را در مقصدی با نسخه قدیمی ورد باز کنید، به تب File رفته و روی Options کلیک کنید.

چگونگی حل چسبیدن کلمات در ورد (چسبیدن ی در ورد)

در پنجره باز شده روی Advanced کلیک کنید. حال گزینه Compatibility Options For را پیدا کرده و منوی کشویی آن را باز کنید. سپس گزینه All New Documents را انتخاب کنید. در صورتی که منویی زیر آن باز شد (در غیر اینصورت OK را بزنید)، آن را هم باز کرده و گزینه Word 2007 Microsoft Office را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.

منبع: انزل وب

نظرات