مشخصات فنی و امکانات و قیمت خودروی تارا ایران خودرو با عکس

0

مشخصات فنی و امکانات و قیمت خودروی تارا ایران خودرو و عکس ها و تصاویر محصول جدید ایران خودرو به نام k132 و نام فعلی تارا و آپشن ها و تجهیزات و قیمت در سال ۱۴۰۰ و ۲۰۲۱ را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

مشخصات فنی و امکانات و قیمت خودروی تارا ایران خودرو 2021 - 1400 + تصاویر

عکس و مشخصات خودروی تارا ایران خودرو

در آذر ۱۳۹۹ ایران خودرو محصول جدید خود را که با نام K132 پیش فروش کرد، با نام تارا معرفی کرد و قرار است با این نام به بازار عرضه کند و تصاویر آن را نیز منتشر کرد. خریداران و مشتریان محصولات ایران خودرو که برای پیش فروش محصول جدید ثبت نام کردند ، با نام تارا دریافت خواهند کرد.

علت نامگذاری

بر اساس اخبار جدید گروه صنعتی ایران خودرو، نامی پارسی را برای محصول جدید خود برگزیده است. این خودروساز نام tara را برای پروژه K132 انتخاب کرده و بزودی «ایران خودرو تارا» به صورت رسمی معرفی می شود که به نوعی نوعی پژو ۳۰۱ ایرانی است و قرار است بر پایه پلتفرم خودرو تارا قرار است دو خودرو دیگر نیز با استایل هاچبک و کراس اوور تولید شوند.

نام تارا در زبان پارسی به معنی ستاره است و اسمی در فرهنگ ایرانی به حساب می آید. این کلمه ریشه پارسی و فارسی دارد و در برخی زبان ها نیز به معنی مردمک چشم و ملکه هم شناخته می شود. نام ایرانی تارا در کشورهای دیگر هم برای افراد برگزیده می شود و خودرویی است که بر پایه پژو ۳۰۱ ساخته شده و به نوعی نسخه داخلی این اتومبیل به حساب می آید.

مشخصات فنی و امکانات و قیمت خودروی تارا ایران خودرو 2021 - 1400 + تصاویر

معرفی و مشخصات فنی ایران خودرو تارا

در بخش فنی، خودروی K ۱۳۲ از موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری EC ۵ سود می‌برد که توانایی تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ و خروجی گشتاور ۱۵۰ نیوتن متری در دور موتور ۴۸۰۰ را دارد که با هدایت این نیرو به چرخ‌های جلو، حداقل شتاب ۹.۵ ثانیه با گیربکس ۵ سرعته دستی و حداقل شتاب ۱۱.۵ ثانیه با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بدست می‌آید.
با رعایت استاندارد‌های یورو ۵، مصرف سوخت این اتومبیل در نسخه گیربکس دستی معادل ۶.۷ لیتر و در نسخه اتوماتیک معادل ۷.۱۵ لیتر به ازای کارکرد ترکیبی ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود

مشخصات فنی و قیمت ایران خودرو تارا

جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلوی تارا دارند. این خودرو یک سدان رده C و متوسط به حساب می آید و در نمونه فول آپشن به استارت دکمه ای، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، کامپیوتر سفر، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، رینگ آلومینیومی، سنسور نور و باران، تریم داخلی چرم و پارچه، صندلی برقی راننده، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، سانروف، چهار کیسه هوا و… مجهز است.

قیمت خودروی تارا

ایران خودرو در اطلاعیه جدید خود مبلغ پیش‌پرداخت محصول جدید k132 را ۱۱۹ میلیون ۹۰۰ هزار تومان و نسخه اتوماتیک آن را ۱۴۹ میلیون ۹۰۰ هزار تومان در بازه زمانی تحویل ۱۲ الی ۲۴ ماهه اعلام کرده است و قیمت خودرو، مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود.

 

نظرات